HAMMASLÄÄKÄRIKAMMO! Hampaan hermossa reikä ja nyt toinen hammas lohkesi..
Hei!
Elikkäs kävin alkuvuodesta hammaslääkärissä, jossa minulla huomattiin kuvista että toisiksi taaimman hampaan juurissa on reikä. Päällepäin hampaassa ei näkynyt mitään, mutta kuvissa näkyi selkeästi että hampaan hermo oli puoliksi poissa.. Niimpä hampaan päälle porattiin kolo niin että saadaan puhdistettua hermo ja paikattua yms..
No ensimmäisellä kerralla laitettiin lääkeainepaikka jonka piti vaikuttaa sitten 6 viikkoa.. Kun menin uudestaan sitten poistattamaan lääkeainepaikkaa ja hammas pitin tällöin paikata kunnolla.. Puudutukset eivät kuitenkaan tehonneet hampaaseen eikä lääkeainepaikkaa saatu kokonaan pois vaan sitä hiottiin ja siistittiin kunnes lääkäri sanoi että ei voi paikata hammasta nyt koska hänelle tulee toinen asiakas..
Menin siis kotiin, naamani oli puutunut mutta hammas ei.. Otin kylmää vettä ja tunsin kovaa vihlontaa joten piti mennä uudestaan hammaslääkäriin ja siihen laitettiin lisää paikkaa.. Ja hieman yli viikon päästä seuraava aika muistaakseni oli
Meni kaksi päivää ja paikka lähti ja särky oli kova, menin taas hammaslääkäriin ja laitettiin väliaikainen paikka.. Paikka lähti vielä toisen kerran ennen kuin aikani olisi ollut joten hain toisen väliaikaisenpaikan.....
Kun noin viikon - kahden päästä aikani oli, piti laittaa kunnon paikka väliaikaisen tilalle.. No suu puudutettiin ja lääkäri alkoi poistamaan väliaikaistapaikkaa mutta ei saanut koko paikkaa pois koska kipu oli kamala, puudutus ei ollut auttanut joten lisää laitettiin, sain maksimi puudutukset ja jouduin odottelemaan tunnin että pääsin takaisin toimenpiteeseen koska sitten puudutus on ainakin auttanut mutta ei sekään auttanut!
Hampaan hermo oli todella kipeä, kolme hoitajaa pyöri ympärilläni ja olin paniikissa kivusta ja siitä, kun tiesin että mitään ei taaskaan saada aikaiseksi.. Itkin koska olin turhautunut ja kivuissani.. Välissä vaihdettiin hammaslääkäriäkin naisesta mieheen, eikä se nyt ainakaan auttanut missään mitään...
Olen nyt kuitenkin kahdeksan kertaa ollut saman hampaan takia lääkärissä ja viimeisellä kerralla sanottiin että annetaan väliaikaisen paikan olla puolivuotta ja katsotaan jos hampaan hermon päälle olisi kasvanut hammasluu ja sen saisi paikattua..
MITÄÄN EI OLE SAATU AIKAISEKSI SIIS TÄHÄN TAKAHAMPAASEEN JA 300€ OLEN MAKSANUT JOTEN ONKO TÄMÄ OIKEIN?
Ja nyt toisesta hampaastani lohkesi palanen ja se vihloo,ehkä reikä ja pelkään soittaa hammaslääkäriin jos sekin sattuu niin paljon? Miksi ne eivät saa puudutettua hammastani?? :(
Huolehdin kyllä hampaistani, sekä olen perinyt isältä huonon hammaslaadun.. Lapsena ollut reikiä mutta nyt ei ole muutakuin tuo hermo reikä myt varmaan tämä hammas mistä lohkesi pala.
KOMMENTOIKAA KIITOS JOS TEILLÄ ON KOKEMUKSIA TÄMMÖISISTÄ :(
Kommentit (15)
Ei se hermo välttämättä puudu vaikka olisi mitkä aineet.
Yksityiselle nukutukseen tekemään homma tai hammas pois. Tai sitten odottelet sen puolivuotta.
Miten ne paikat nyt noin helposti irtoilee?
Ja todellakin menet sen toisen hampaan paikkauttamaan. Mitä aiemmin niin sen helpommalla pääset.
Niin en ainakaan haluu et jos siel reikä on, et suurenee tai mitään. Ikinä ennen ei ole hammaslohjennu ;s Pitää huomenna soittaa päivystykseen.. Ja ehdotin täällä hammaslääkärille että jos saisin lähetteen muualle ja nukutukseen kun niin kamala kammo jo, ennen tuota hammasta en pelännyt hammaslääkäriä mutta nyt pelkään koska se kipu oli niin kamala.. Ja maksan turhasta kun mitään ei tapahdu johon lääkäri vastasi "Ei käy ja sille ei voi mitään että tämä nyt on kallista"
Tämä tuntuu rahastukselta..
Onko muilla kokemuksia?? :// haluaisin kuulla vielä
Menet yksityiselle ja maksat itse.
Vaikuttaa siltä, että sulla on huono hammaslääkäri. Itse vaihtaisin tuossa vaiheessa hammaslääkäriä. Kysyisin vaikka tutuilta ja työkavereilta suosituksia.
Tuttuni käyvät myös tuossa kunnallisella eikä ole ollut ongelmia.. Oon parilla eri hammaslääkärillä tuolla ollut mut pitää varmaan pyytää tänään ku soitan nii jotain toista jos rupee ehdottelemaan aikaa noille kellä oon ollut.. Ainakaan heille en uskolla ja halua mennä.. Jos mitään ei saada aikaseks nii sit pakko varmaan mennä yksityiselle
Tänään klo. 12 eri hammaslääkärille.. Toivottavasti se sais puudutettua hampaan eikä olis kipua.. ja pääsis tästä pelosta eroon
Jos juuri on tulehtunut pahoin, se ei tule puuttumaan, itsellä oli viisaudenhammas tulehtunut todella pahoin, 7 puudutuspiikin jälkeenkään ei ollut puutunut, joten piti vetää pois ilman puudutusta. Toinen tulehtunut viisuri (tästä about 6kk kuluttua) oli osittain ikenen sisällä, ja kun puudutus ei tehonnut taaskaan, sain kunnon antibioottikuurin (2vk vpen mega ja joku toinen), jonka jälkeen puudutus onnistui ja viisuri leikattiin pois.
Oikeasti, mene yksityiselle. Maksaa maltaita mutta on se sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Jos juuri on tulehtunut pahoin, se ei tule puuttumaan, itsellä oli viisaudenhammas tulehtunut todella pahoin, 7 puudutuspiikin jälkeenkään ei ollut puutunut, joten piti vetää pois ilman puudutusta. Toinen tulehtunut viisuri (tästä about 6kk kuluttua) oli osittain ikenen sisällä, ja kun puudutus ei tehonnut taaskaan, sain kunnon antibioottikuurin (2vk vpen mega ja joku toinen), jonka jälkeen puudutus onnistui ja viisuri leikattiin pois.
Oikeasti, mene yksityiselle. Maksaa maltaita mutta on se sen arvoista.
Joo ton hermoreiän kans varmaan parempi mennä yksityiselle..
Kävitkö yksityisellä? Kommentoiko lääkäri mitään hampaan historiaan?
Menen milloin tahansa mielummin hammaslääkäriin, kuin terveyskeskukseen toiselle valkotakkiselle.
Terveisin; ramppasin 8 vuotiaasta 15-vuotiaaksi kolmen viikon välein hammaslääkärissä. T. Oikomishoito.
Ja silloin kun laitettiin maksimi puudutukset, ikeneni tulivat piikeistä aivan mustelmille.. Käykö muille niin?