Pukukoodi pikkujouluihin. Naisille mekko. Mitä nyt kun kaapissa ei ole yhtään juhlavaa mekkoa?
Pikkujoulut perjantaina ja kaapissa ei yhtään juhlavaa mekkoa joka mahtuu päälle.
Rahaa ei nyt ole ostaa mitään. Olin ajatellut mustat farkut/toppi/jakku yhdistelmää, mutta tänään sain tietää että mekko pitäisi olla. Pukukoodi siis tumma puku.
Onko ainoa vaihtoehto perua osallistuminen??
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Minä peruisin. Joudun käyttämään polvitukea ja sen vuoksi käytän aina pitkiähousuja. Töissä kukaan ei edes tiedä, että mulla on moinen härveli jalassa. Jos olisi pikkujouluissa mekkopakko, jättäisin pikkujoulut väliin.
Ap:n ongelma ei taida olla polvituki.
Mutta jos vastaava tilanne tulisi sinulle etkö voisi laittaa sen verran pitkää mekkoa että tuki ei näy jos et tahdo kenenkään näkevän sitä?
Jos työpaikan pikkujoulut ei muuten kiinnosta niin sitten ei kannata mennä.
Vierailija kirjoitti:
Kumpikaan noista ei mielestäni ole juhlava, vaan arkisia trikooriepuja.
Täytyy yrittää noita asustaa. Voi kun osaisin laittaa hiukset ja meikata, mutta mulle ei ole noita lahjoja suotu. En kyllä vaan tajuu miten selviin korkkareissa koko illan kun en sellaisia käytä kun kerran kahdessa vuodessa.
Äh, en tiedä...ketuttaa jo koko juhla.
Ap
Ei kai ne pikkujoulut kovin juhlavat ole?
Ihan hyvät mekot kun vähän asustat, mustan neulemekon kannalla minäkin.
Osaat laittaa hiuksesi, katso vaikka netistä ohjeita, huulipunalla pääsee jo pitkälle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä peruisin. Joudun käyttämään polvitukea ja sen vuoksi käytän aina pitkiähousuja. Töissä kukaan ei edes tiedä, että mulla on moinen härveli jalassa. Jos olisi pikkujouluissa mekkopakko, jättäisin pikkujoulut väliin.
Mutta jos vastaava tilanne tulisi sinulle etkö voisi laittaa sen verran pitkää mekkoa että tuki ei näy jos et tahdo kenenkään näkevän sitä?
Ei ollut ap tuo polvituki-ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä häpeämistä jossain polvituessa muka on? :) Mielestäni teet itse itsellesi tuollaisesta suhteettoman ongelman, eivät tuollaiset seikat kiinnosta muita ihmisiä kuin korkeintaan seuraavan keskustelun ajan:
- Onko sinulla jalka kipeä?
- Vähän joo, mutta tämä polvituki auttaa.
- Aha, hyvä homma. Otetaanko lisää tuota glögiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut ap tuo polvituki-ihminen.
Ei ollut ei eikä tuo kommentoija niin luullutkaan. Hän vastasi nimenomaan sille polvituki-ihmiselle, ei ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
Kumpikaan noista ei mielestäni ole juhlava, vaan arkisia trikooriepuja.
Täytyy yrittää noita asustaa. Voi kun osaisin laittaa hiukset ja meikata, mutta mulle ei ole noita lahjoja suotu. En kyllä vaan tajuu miten selviin korkkareissa koko illan kun en sellaisia käytä kun kerran kahdessa vuodessa.
Äh, en tiedä...ketuttaa jo koko juhla.
Ap
Ap-hyvä, otatkohan tuosta pukeutumisohjeistuksesta vähän liikaa paineita? Tuskin olet illan päävieras, joudut esiintymään muiden edessä tms? Harvoin ihmiset edes jälkeenpäin muistavat, että mitä jollain työkavereill on päällään tapahtumassa X. Menet vain ja pidät hauskaa, riisut vaikka ne korkkarit pois jos tulee tilaisuus tanssia!
Mä olen nähnyt ihmisiä, millä on tekojalat. Älä ala mulle itken.
Nekin on selvinneet.
Menisin ilman mekkoa, jos eivät päästäisi sisään, niin olisin sitten menemättä.
Peruisin osallistumisen. Jotkut työpaikan pippalot eivät ole hankinnan arvoisia ellei sitten saa työnantajan laskuun ostaa. Juhlava housupuku pitäisi kelvata.
Tottakai pitää naisella olla mekko, korsetti ja korkokengät, käsilaukku nätisti keikkumassa olalta. Miehet on puvut päällä ja polttelevat sikareita salongissa, kun naisilla on naisten jutut toisessa huoneessa, naiset kainosti siemailevat punaviinia ja miehet juo leijonaa ja pontikkaa omassa porukassaan.
Illan tullen voi mennä hurjaksi ja uljaat karjut saattavat haluta naisiltaan seksiä, johon näiden on tietysti ilman muuta suostuttava ja sukkanauhat vain lentelee, kun on ensin hevoskärryillä körötelty kotitorppaan.
Näin ne pikkujoulut menee, mikään ei koskaan muutu!
Mä olen nähnyt voimakkaita jenkkisotureita, , millä on varaosia.
Hyvin näyttävät pärjäävän.
Tuohon koodiin ei tarvita mekkoa. Voit vaikka antaa linkin etikettioppaaseen sellaisen väittäjälle. Juhlava housuasu on täysin pätevä ja etiketin mukainen.
Eli suorat mustat housut ja juhlava pusero/jakku. Halutessasi voit laitta koruja tai sitten et. Ei ole mikään pakko meikata. Tukan voit vetää nutturalle, se on aina tyylikäs. Korkokengät eivät ole välttämättömät.
Kas näin. Ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon koodiin ei tarvita mekkoa. Voit vaikka antaa linkin etikettioppaaseen sellaisen väittäjälle. Juhlava housuasu on täysin pätevä ja etiketin mukainen.
Eli suorat mustat housut ja juhlava pusero/jakku. Halutessasi voit laitta koruja tai sitten et. Ei ole mikään pakko meikata. Tukan voit vetää nutturalle, se on aina tyylikäs. Korkokengät eivät ole välttämättömät.
Kas näin. Ongelma ratkaistu.
Mutta kun ei ole suoria housuja eikä housupukua...
Ap
Se tumma neulemekko on oikein sopiva! Laita hiukset kauniisti ja muuten meikkaa/tälläydy, niin olet oikein sopivasti laittautunut. Joulunaika on ns talvista ja silloin sopii hyvin neulemekko muutenkin. On tyylikkäämpää alipukeutua kuin ylipukeutua. Joskus ylipukeutuminen on suorastaan todella paha ja nolo etikettivirhe. Jos vähänkään epäilee, niin mieluummin vaatimattomammin kuin överisti.
Nimim. Kokemusta on
Onko ne jotkut mekkojuhlat? Laittaako kaikki mekon, miehetkin? Jos ei, niin sinunkaan ei tarvitse.
Menet sillä mitä on, unohdat siellä pukeutumisesi ja pidät hauskaa. Hymy on kaunein koristus. Jos olet naama vääränä pukeutumisesi takia, tuskin muutkaan oikein viihtyvät seurassasi.
Lainas kaverilta tai sukulaiselta, käy Uffilla ja vastaavissa, kierrä lähiseudun kirppareita, tsekkaa tori.fi ja huuto.net ja Facebook kirppikset, laita facen kirppiksille ostoilmoitus. Ole oma-aloitteinen, äläkä heittäydy tyhmäksi ja saamattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Se tumma neulemekko on oikein sopiva! Laita hiukset kauniisti ja muuten meikkaa/tälläydy, niin olet oikein sopivasti laittautunut. Joulunaika on ns talvista ja silloin sopii hyvin neulemekko muutenkin. On tyylikkäämpää alipukeutua kuin ylipukeutua. Joskus ylipukeutuminen on suorastaan todella paha ja nolo etikettivirhe. Jos vähänkään epäilee, niin mieluummin vaatimattomammin kuin överisti.
Nimim. Kokemusta on
Vain suomalainen voi kuvitella jotain tuollaista. Alipukeutuminen on AINA pahempi etikettivirhe ja todella epäkohteliasta. Ylipukeutuminen on parempi ratkaisu, jos ei pukukoodiin sopivaa asua löydy.
Menet farkuissa ja missä huvittaa, selität vain kuinka olet henkilö jonka ei tarvitse tehdä niinkuin muut sanoo ja kuinka et halua laittaa mitään helmoja miesten mieliksi.
Hyvin menee. Nou hätä.