Millaisia ääniä kerrostalossa?
Erään keskustelun innoittamana, mitä kaikkea olette kuulleet naapuristanne kantautuvan?
Itse olen edellisessä asunnossa päässyt useaan otteeseen kuuntelemaan ylänaapurin asunnosta kantautuvia lauluharjoituksia. Ei siinä sinänsä mitään, tapahtui päiväsaikaan ja komea ääni miehellä ainakin oli. :D
Kommentit (22)
Hyvin, hyvin harvoin kuuluu mitään. Kerran kuului huutoa pariin otteeseen, oli Suomen lätkäpeli menossa ja ajoittui aina maalien aikaan, joten jotkut kannustivat tod.näk. isolla porukalla, kun kuului :D Tämän lisäksi ei tule mieleen kuin muutama päivä, jolloin naapurissa tehtiin remonttia ja ne porausäänet yms kuuluivat.
Niin ja koska oveni on hissin vieressä, joskus saatan kuulla vaimeasti sen hissin äänen, jos on muuten ihan hiljaista (eli yöllä yleensä) ja olen lähellä ulko-oveani eli eteisessä tai keittiössä.
Olen kyllä onnellinen omasta kämpästäni, sillä olen vieraillut monen tutun luona, jossa kuuluu tv:n ääniä, kovaäänistä(?) keskustelua yms jatkuvasti naapurista. Ehkä uudemmissa taloissa on äänieristys toista luokkaa, itsekin kun asun 2015 valmistuneessa kerrostalossa. :)
Karaoken laulamista, bongorumpujen soittelua, huonekalujen siirtelyä, musiikkia bassoa säästämättä, kovaäänistä keskustelua, biletystä. Öisin kuuluu vessapaperitelineen kalahduksia seinää vasten, vessan peilikaapin ovien avaamisia ja sulkemisia.