Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinteiden aloitus ja nokkosihottuma

09.04.2006 |

Annoin eilen makuannoksena peruna-porkkanaa meidän 5kk pojalle. Illalla jalat olivat aivan nokkosihottuman valtaamat. NEuvolasta käskettiin aloittaa peruna-porkkanalla (vaikka itse olin ajatellut totutella yhdellä aineella kerrallaan, esim. perunasoseella itse tehtynä. NEuvolatäti oli sitä mieltä, että on turhaa tehdä sosetta heti itse, ellei vauva sitä syökään ja sitten se harmittaisi minua enemmän, kun olen nähnyt vaivaa ruuan tekemisessä...). Onko muilla vastaavaa kokemusta ruuan allergisesta reaktiosta?

Kannattaako mun nyt kuiteski tehdä itse se perunasose tai porkkanasose, jotta voin jäljittää, mikä ihottumaa aiheutti? MEneekö ihottuma mahdollisesti ohi, jos annan peruna-porkkanasosetta useampaan kertaan vai jätänkö nyt suosiolla sen soseen pois? Poika tekee myös ekaa hammastaan. eihän hampaiden tulo voi aiheuttaa ihoreaktiota? Auttakaahan te muorit, joilla on aiheesta kokemusta :)

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilisin nuo kiinteät aina erikseen. Meillä esikoinen oli allerginen ja aloitimme päärynällä, koska se on hyvin vähän allergisoiva. Samoin parsa -ja kukkakaali allergisoivat vähän. Muistaakseni päärynän jälkeen testattiin bataattia perunan asemasta. Voithan nyt kokeilla eka vain perunalla ja jos ei aiheuta oireita niin todennäköisesti se aiheuttaja oli porkkana. Tai sitten kokeilla jotain ihan muuta ruoka-ainetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla