Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laki ei suojele aggressiivisilta puhelinmyyjiltä?

Vierailija
06.11.2017 |

Miksi puhelinmyyjät saavat painostaa kohdetta ja huutaa viattomille kansalaisille? Miksi puhelinmyyntiä ei valvota paremmin?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirauha suojaa, sen rikkominen on rikos.

Vierailija
2/40 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän voi ottaa omat lait käyttöön. Puhelin kiinni. That's it. Itse laitan nämä sen jälkeen estolistalle. Ainakin minun puhelimessa se toimii niin, että oikeassa yläkulmassa on muut-painike, sen kun avaa niin siellä on lisää estolistaan kohta. On toiminut. Jos sitten soitellaan eri numeroista niin viime kädessä ilmoitus kotirauhan häirinnästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvissä puhelimissa voi itse määrittää ketkä sinulle voi soittaa joko koko päivänä tai tiettyinä kellonaikoina. Muut numerot ja nimet mitä ei ole listaan laitettu puhelin blokkaa täysin eli ei soi. Tämä ominaisuus on monissa sisäänrakennettuna kuten One Plus malleissa. Niissä on jopa erillinen fyysinen kytkin jota siirtämällä voi sallia vain tietyt numerot/nimet "läpi".

Vierailija
4/40 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon ihan heti alkuun, että minulla on telemarkkinointikielto, joten ole hyvä äläkä enää soita minulle. 

Vierailija
5/40 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mitään lakia tarvita, vaan sopiva annos vittumaisuutta ja terävää kieltä.Tyyliin, kitarisat ammollaan... - "HILJAA!!! NYT PUHUN MINÄ!!"

Av-mamman käsikirjan ensimmäisessä luvussa jo kehoitetaan särmikkääseen kommunikointiin, myös av-mammojen alkeiskurssilla käytiin tämä kohta hyvin tarkkaan läpi.  Jokainen voi kuivaharjoitella tätä kotona,  koko perheen iloksi.

Vierailija
6/40 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu ruotsia. Tai sano: "Anteeksi en kuullut, en ymmärrä. Voitko toistaa ?" Ja jätä luuri pöydälle. Ihanaa jos on oikein pitkä tarina myyjällä. Joskus sanon: " Laita kiltti luuri kiinni". Tai ala kyselemään mimmoinen sää siellä on juuri nyt missä sä soitat. Voitte alkaa keskustelemaan oikein antaumuksella säästä. Tai: " Mä ajan just autolla, paha paikka. Haluutsä että mä ajan kolarin ?" Onhan näitä.

Vierailija
7/40 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

noi oli erityisen vittumaisia ku tein kotihemodialyyisia, aloittaen joskus 01 yöllä, 06 oli valmis ja veret takaisin kehoon. Hieman hiulausta, olin toki nukkunu 4h dialyysin aikana mutta...

Sitten nukkumaan joskus 08.00 toiset 5h ja nää vitun pällit soittaa ja herättää kymmeneltä.

Miksei ollu känny pois päältä? No ku pitää nimeenomaan olla päällä ja mukana jatkuvasti koska tulee se elinsiirtopuhelu.

Vierailija
8/40 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se työkin on ihan perseestä, ja palkkaus on syvältä ja tuntemattomille ihmisille soittelu ottaa päähän, kun itsekään ei ostaisi sitä skeidaa mitä kaupataan. Toivottavasti jossain vaiheessa puhelinmyynti kielletään. Onneksi sain oikeita töitä alle vuoden sisällä.

T: ex-puhelinmyyjä

Vierailija
9/40 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se vapaiden markkinoiden ideologia mikä siihen on syynä. Järki sanoo että puhelinmyynnin ja ihmisten häiritsemisen myyntitarkoituksessa kadulla ei pitäisi olla sallittua, mutta sellaista ei hallitus edes harkitse.

Vierailija
10/40 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako uhri äänittää p-myyjän puhelun?

Vierailija
11/40 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus Robinson-rekisteriin ja maistraattiin puhelinmarkkinoinnin kieltämisestä auttaa. Netistä löytyy Robin puhelinnumero ja maistraatin sivulta lomake. Tehkää kiellot vanhusten puolesta, jos he haluavat ahdistavista puhelinmyyjistä eroon. Kaikilla kun ei ole älypuhelimia, ei minullakaan.

Vierailija
12/40 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhelinmyyjät saavat painostaa kohdetta ja huutaa viattomille kansalaisille? Miksi puhelinmyyntiä ei valvota paremmin?

Siis sä et tiedä että sun puhelimessa on se punainen luuri jota painamalla saa puhelimyyjän vaimennettua?

Annako arvaan: sun tiedot on Fonectassa kaikkien saatavilla ja osallistut kaikkiin mahdollisiin kilpailuihin jotka oikeasti järjestetään vain ja ainoastaan siksi että saadaan soittolistoille lisää numeroita?

Jos on tyhmä, on turha inistä.

Vierailija
13/40 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sä et tiedä että sun puhelimessa on se punainen luuri jota painamalla saa puhelimyyjän vaimennettua?

Annako arvaan: sun tiedot on Fonectassa kaikkien saatavilla ja osallistut kaikkiin mahdollisiin kilpailuihin jotka oikeasti järjestetään vain ja ainoastaan siksi että saadaan soittolistoille lisää numeroita?

Jos on tyhmä, on turha inistä.

Olen kohtelias ja sivistynyt ihminen, se näkyy olevan vierasta sinulle.

Vierailija
14/40 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako uhri äänittää p-myyjän puhelun?

Saa, koska uhri on itse toisena osapuolena. Kunhan sanoo sille pas-eiku puhmyyjälle että tämä lätinä äänitetään täällä päässä.

Vierailija
15/40 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää kun itse en ole ikinä saanut puhelua aggressiiviselta puhelinmyyjältä.. Mutta itse kun tein sitä hommaa muutaman kuukauden, noin joka kymmenes alkoi täyttä kurkkua huutamaan luuriin asiattomuuksia tietämättä edes millä asialla soitan (siis olin ehtinyt esittäytyä ja kyselin onko hetki aikaa puhua). Ja niin, tosiaan kaikki ne puhelut tallennetaan ihan yrityksen puolesta, joten turha on alkaa valehtelemaan kuinka on muka väärin kohdeltu tai valehdeltu.

Ei ole iso vaiva kuunnella 10 sek keskeyttämättä ja kuunnella millä asialla toinen on ja sen jälkeen sanoa kiitos ei ja sulkea puhelu.

Vierailija
16/40 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää kun itse en ole ikinä saanut puhelua aggressiiviselta puhelinmyyjältä.. Mutta itse kun tein sitä hommaa muutaman kuukauden, noin joka kymmenes alkoi täyttä kurkkua huutamaan luuriin asiattomuuksia tietämättä edes millä asialla soitan (siis olin ehtinyt esittäytyä ja kyselin onko hetki aikaa puhua). Ja niin, tosiaan kaikki ne puhelut tallennetaan ihan yrityksen puolesta, joten turha on alkaa valehtelemaan kuinka on muka väärin kohdeltu tai valehdeltu.

Ei ole iso vaiva kuunnella 10 sek keskeyttämättä ja kuunnella millä asialla toinen on ja sen jälkeen sanoa kiitos ei ja sulkea puhelu.

Ei kiinnosta hetkeäkään kuunnella sekunteja puhelinmyyjien mongerrusta, kuka ja mistä soittaa. Eihän ne osaa kuunnellakaan taukoamattamon puheensa välissäkään ei kiitosta. Pälätys jatkuu "mutta jos kuitenkin tarkistettaisiin, jatkettaisiin tilausta (jota ei ole alunperin ollutkaan) ja meillä olisi nyt tällainen kampanja plaa plaa". Ei pitäisi puhelinmyyjälle olla "ei kiitos" käsittämätön vastaus, mutta kun monella on. Voin kuvitella, miten vanhukset yrittävät hienotunteisesti sanoa "etten minä nyt taida" ja ahdistelu jaktuu, jatkuu. Näitä samperin soittoja kun tulee viikottain vuosien ajan, niin kyllä siinä perkeleet alkaa lentämään.

Vierailija
17/40 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa puhelimeen. Tai jos on pakko vastata niin painat sitä kivaa punaista luuria kun kuulet soittajan olevan puhelinmyyjä. Ei se sen vaikeampaa ole.

Vierailija
18/40 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi puhelinsoitto ja yksikään puhelinmyyjä ei soita sulle kolmeen vuoteen.

Mutta ei näköjään vaan viitti tehä asialle ite mitään. Kivempi on valittaa vauvapalstalla.

Vierailija
19/40 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi puhelinsoitto ja yksikään puhelinmyyjä ei soita sulle kolmeen vuoteen.

Mutta ei näköjään vaan viitti tehä asialle ite mitään. Kivempi on valittaa vauvapalstalla.

Mihin muka?

Vierailija
20/40 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitus Robinson-rekisteriin ja maistraattiin puhelinmarkkinoinnin kieltämisestä auttaa. Netistä löytyy Robin puhelinnumero ja maistraatin sivulta lomake. Tehkää kiellot vanhusten puolesta, jos he haluavat ahdistavista puhelinmyyjistä eroon. Kaikilla kun ei ole älypuhelimia, ei minullakaan.

Kun ei auta. Kaikki mahdolliset kiellot on, mutta joka ainoa syksy alkaa papalle soitella jos jonkinlaista reiskaa, olisivat tulossa milloin mitäkin remonttia tekemään. Ne on kai joskus saaneet numeron ennen kuin numeron luovutuskiellot on laitettu eivätkä luovu aarteistan millään.  Että ottaa kyllä päähän ettei näille mitääm voi numeroa vaihtamatta.