Voiko mies sairastua anoreksiaan?
Kommentit (19)
Kyllä, mutta 90% anoreksiaa sairastavista on naisia, joten aika harvinaista se on.
Kyllä voi. Kannattaisko käydä ne koulut kunnolla?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta 90% anoreksiaa sairastavista on naisia, joten aika harvinaista se on.
Miksi näin? Vai eikö miehille anneta helposti diagnoosia? mielenkiintoista että noin suuri prosentuaalinen ero miehillä ja naisilla.
Voi. Jotkut miesryhmät ovat erityisen alttiita (mäkihyppääjät, jockeyt).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näin? Vai eikö miehille anneta helposti diagnoosia? mielenkiintoista että noin suuri prosentuaalinen ero miehillä ja naisilla.
Se johtuu ympäristöstä. Jos kadulla kävelee niin ei se kovin harvinaista ole nähdä huomattavan alipainoista naista, mutta huomattavan alipainoisia miehiä näkyy harvemmin. Toki huomattava alipaino voi johtua jostain muusta, mutta anoreksia taitaa olla Suomessa suurin syy.
Mun 16-vuotias poikani sairastaa anorexiaa.
Mielestäni hän on kyllä vielä enemmän lapsi kuin mies, mutta ikävä kyllä siis miespuolinen henkilö voi tautiin sairastua.
Tietysti miehiäkin aneroksiaan sairastuu.
Miehillä anoraksia on varmaan harvinaisempaa ainakin siksi, että pieni koko ei ole miehillä yhtä voimakkaasti ihanteena kuin naisilla. Miehen isoa kokoa saatetaan suorastaan ihannoida. "Oletpa sinä riski sälli!"
Vierailija kirjoitti:
Miehillä anoraksia on varmaan harvinaisempaa ainakin siksi, että pieni koko ei ole miehillä yhtä voimakkaasti ihanteena kuin naisilla. Miehen isoa kokoa saatetaan suorastaan ihannoida. "Oletpa sinä riski sälli!"
*anoreksia
Miten onnistuinkin kirjoittamaan tuon väärin kaksi kertaa.
Mies voi sairastua myös rintasyöpään
Voi. Itse olen sairastanut anoreksiaa ja paino on käynyt todella alhaalla.
M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*anoreksia
Miten onnistuinkin kirjoittamaan tuon väärin kaksi kertaa.
Onko kenties verensokerisi liian alhaalla nälkiintymisestä.
Kumpi on pahempi bulimia vai anoreksia?
Voi sairastua. Miehillä oireilu on hiukan erilaista, usein anoreksian ja ortoreksian sekamuotoa yms. HS:ssä oli vuoden alussa juttu asiaa tutkineesta miehestä, joka on itse sairastanut anoreksiaa.
Ihan meni 2 sek. kun hain tietoa aiheesta hakusanalla male anorexia. Mut tietoa on lähinnä enkuks niin voi olla ylivoimaista ap:lle
Vierailija kirjoitti:
Ihan meni 2 sek. kun hain tietoa aiheesta hakusanalla male anorexia. Mut tietoa on lähinnä enkuks niin voi olla ylivoimaista ap:lle
ihanan komeita miehiä <3
Kyllä tollasia on. Armeijassa oli yksi tommonen. Ei osannut edes ajaa polkupyörällä ja muutenkin täysi rasite.
Voi ja sitä olen saanut seurata vierestä (sukulaisella on). Jalat langanlaihat ja kävi aina salilla kun mahdollista..
Voi