Antakaa säästövinkkejä meille joilla on 5 € päivässä ruokaa ja muuhun
Miten voin asunrosäästää kun käyttörahaa on 5 e pv. Siis miten saan tilille säästettyä huonoja päiviä varten!
Ei kirpparijuttuja!
Kommentit (12)
Ihan hyvin. Laitat joka tilistä puolet sijoituksiin. Kohta sinulla on miljoona.
Karsisit menoja, kuten möisit auton ja koira lopetettavaksi, lopetat lehtitilaukset ja kännykkä vanhanmalliseksi ilman nettiä ja on vain yksi 3g mokkula yhteys pöytäkoneeseen
Laita 20 % kuukauden käyttörahasta säästöön. Tämä tekee 1 € / pvä, vuodessa ~360€. Näin tekemällä saat jo 33,3 vuodessa 12 000 € säästettyä, jotta voit hakea lainaa 120 000 € hintaiseen asuntoon. Luonnollisesti tulosi pitää olla isot, jotta saat lainaa. Koko asunnon maksaaksesi, sinun tulisi päättäväisesti säästää 333 vuotta 4 kuukautta. Onnea ap!
Autoa ei ole. Kaksi lasta on joista toinen jo 13.
Ehdotettu että elän 2,5 e pvä. Muita ehdotuksia?
ap
Minä elin 15 v paljon pienemmillä rahoilla! Hyvin tulin toimeen ja säästöönkin jäi niin että nyt eläkeiässä asun Espanjassa. ¡Hola!
Joko pidät kirjaa menoistasi, että tiedät mihin rahasi kuluu jo nyt? / tai on kulunut. - On huomattavasti helpompi säästää, jos ja kun tiedostaa edes hieman mihin rahaa menee.
Hyi sinua, joka ehdotat koiraa lopetettavaksi. Et taida olla eläinrakas. Monille lemmikki on paras ystävä, mennään lenkille, odottaa sinua kotona, aina yhtä iloisena, suojelee antaa sisältöä. Ennen säästää omasta ruoasta kuin ystävän.
Älä mene joka päivä kauppaan. Teet itse ruoat. Ruokaa reilusti, jolloin riittää pari päivää, loput pakastat.
Kiusauksia, pastaa, perunoita, kastiketta, juureksia, hedelmiä tarjouksesta.
Vertailet kaupassa käydessä kilo- ja litrahintoja, älä kappalehintoja. Isoissa pakkauksissa tavara tulee aina halvemmaksi. Hyödynnä kesällä kaikki luonnon atimet mitä pystyt, säilö myös talven varalle jolloin kasvisten hinnat ovat kalliimmat. Ja tietysti haet kaikki yhteiskunnan tuet joihin olet oikeutettu.
S-kauppojen klo 20 ale -60% ruuasta. Meidän perhe äiti ja 2 teini-ikäistä syö reilusti ja monipuolisesti lihaa ja kasviksia n 25€/viikko.
Aivan älyttömästi on helpottanut meillä nuo EU-avustukset. Ystäväni on niitä jakamassa ja vinkkasi.
Niitä jäisi noutamatta paljon, jos ei tiedottaisi itse ns. puskaradion kautta.
Siellä laatikossa on yleensä maitojauhetta, hapankorppuja, vehnäjauhoja, puurohitaleita, säilykelihaa, sämpyläjauhoja..
Minä ansaitsen sinua vähemmän ja sain silti vuodessa säästettyä viisi tuhatta. Ei se niin vaikeA ole.