Olen kevytsuhteessa, ja mies puhuu melkein joka tapaamisella lapsista
Mies on ilmeisen lapsirakas. Hän on puhunut esimerkiksi "hypoteettisten" lastensa nimistä, esittelee kuvia sukulaispojastaan, alkaa välillä luoennoimaan kasvatusajatuksistaan ("Jos mulla on joskus lapsia, haluan kyllä että...") ja niin edelleen.
Minulla ei ole oikein mitään sanottavaa näihin aiheisiin, koska en pidä lapsista tai halua niitä. Miten saisin miehen vähentämään puhetta lapsista loukkaamatta häntä? Mies on tosi mukava ja seksikäs, mutta lapsipuheet alkavat pikku hiljaa rasittaa.
Kommentit (39)
Kevyt suhde on kevytkenkäisen "parisuhde" ;)
En tiennyt, että joku triggeröityisi sananvalinnastani noin pahoin. Siitä nöyrimmät pahoitteluni.
Mutta olisiko vastauksia varsinaisen kysymykseeni? Ap
Kannattaa tehdä selväksi, jossain sivulauseessa, että sinä et pidä lapsista, etkä niitä halua. Eivätkä nuo lapsipuheet muuten haittaa, mutta kai mieskin haluaa olla kevytsuhteessa, eikä haikaile kanssasi vakavampaa?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tehdä selväksi, jossain sivulauseessa, että sinä et pidä lapsista, etkä niitä halua. Eivätkä nuo lapsipuheet muuten haittaa, mutta kai mieskin haluaa olla kevytsuhteessa, eikä haikaile kanssasi vakavampaa?
Voi ap-reppana, kun se nyt vaan näkyy että yrität epätoivoisesti ajaa läpi tuota idioottimaista sanaa. Ei tule onnistumaan, vaikka esiintyisit tässä ketjussa kuinka monena eri kirjoittajana.
Vierailija kirjoitti:
En asu mieheni kanssa saman katon alla. Olemme silti PARISUHTEESSA eikä missään v***n kevytsuhteessa.
Sama. Minä ja miesystäväni seurustelemme, so. olemme parisuhteessa. Emme asu yhdessä emmekä edes suunnittele sitä, eikä se muuta asiaa miksikään.
Vierailija kirjoitti:
En asu mieheni kanssa saman katon alla. Olemme silti PARISUHTEESSA eikä missään v***n kevytsuhteessa.
Miksi nämä mielestäsi sulkevat toisensa pois? Eikö avioliitossa tai homosuhteessa olevat mielestäsi ole parisuhteessa?
Mikä v..tu on kevytsuhde? Ei yhtään mikään, naiskentelet lorttona!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ap-reppana, kun se nyt vaan näkyy että yrität epätoivoisesti ajaa läpi tuota idioottimaista sanaa. Ei tule onnistumaan, vaikka esiintyisit tässä ketjussa kuinka monena eri kirjoittajana.
En tiedä ap:n motiiveista, mutta minä olen kyllä ihan eri henkilö ja minusta tuossa sanassa ei ole mitään pahaa.
Mies yrittää viestittää ap:lle, että haluaa tämän kanssa lapsia ja ap, ei tajua vihjailua.
Etkö ole siis sanonut miehelle, ettet halua lapsia?
Tulee mieleen, että hänellä on kiire saada lapsia, esim ikänsä puolesta, jos ottaa nuo asiat jatkuvasti esille, eikä teillä ole mitään vakavaa meneillään.
Vierailija kirjoitti:
En tiennyt, että joku triggeröityisi sananvalinnastani noin pahoin. Siitä nöyrimmät pahoitteluni.
Sanavalinta on typerä.
Miehelle sun pitää kertoa ettet pidä lapsista etkä halua niitä. Ja jos mies haluaa niin lopettaa suhde.
Itse kerroin samana iltana kun ruvettiin seurusteleen, etten koskaan halua lapsia. Se oli miehelle ok. 30+ v naimisissa, ei lapsia.
Sano miehelle ettei lapset kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Mies on ilmeisen lapsirakas. Hän on puhunut esimerkiksi "hypoteettisten" lastensa nimistä, esittelee kuvia sukulaispojastaan, alkaa välillä luoennoimaan kasvatusajatuksistaan ("Jos mulla on joskus lapsia, haluan kyllä että...") ja niin edelleen.
Minulla ei ole oikein mitään sanottavaa näihin aiheisiin, koska en pidä lapsista tai halua niitä. Miten saisin miehen vähentämään puhetta lapsista loukkaamatta häntä? Mies on tosi mukava ja seksikäs, mutta lapsipuheet alkavat pikku hiljaa rasittaa.
"Huomaan, että pidät lapsista ja haluat ilmeisesti joskus myös omia lapsia. Itse en ole erityisen lapsirakas. Omia lapsia en halua ollenkaan."
Ole hyvä, ongelmasi on ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanavalinta on typerä.
Miehelle sun pitää kertoa ettet pidä lapsista etkä halua niitä. Ja jos mies haluaa niin lopettaa suhde.
Tämä ei ole sellainen suhde, joka voisi johtaa yhteisasumiseen ja perheen perustamiseen, vaikka lapsia haluaisinkin. En vain kaipaa mitään vakavaa sitoutumista tässä kohtaa elämääni. Tästä puhuimme jo ihan ensitapaamisella. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanavalinta on typerä.
Miehelle sun pitää kertoa ettet pidä lapsista etkä halua niitä. Ja jos mies haluaa niin lopettaa suhde.Tämä ei ole sellainen suhde, joka voisi johtaa yhteisasumiseen ja perheen perustamiseen, vaikka lapsia haluaisinkin. En vain kaipaa mitään vakavaa sitoutumista tässä kohtaa elämääni. Tästä puhuimme jo ihan ensitapaamisella. Ap
No varmasti on päässyt käymään niin että mies on raukka mennyt syvemmälle ja kuvittelee nyt että sinäkin olet häneen kuitenkin rakastunut sitten alkuaikojen sanomisten, ja että perheen perustaminen siintää jossain lähitulevaisuudessa.
Sano nyt helkkari sille ukolle vaan että sinä et sitoudu häneen koskaan, etkä halua lapsia koskaan, ainakaan hänen kanssaan. Nyt sinä vaan vedätät miesparkaa ja hänellä menee perheenperustamisikä ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanavalinta on typerä.
Miehelle sun pitää kertoa ettet pidä lapsista etkä halua niitä. Ja jos mies haluaa niin lopettaa suhde.Tämä ei ole sellainen suhde, joka voisi johtaa yhteisasumiseen ja perheen perustamiseen, vaikka lapsia haluaisinkin. En vain kaipaa mitään vakavaa sitoutumista tässä kohtaa elämääni. Tästä puhuimme jo ihan ensitapaamisella. Ap
No sitten sanot tuon uudelleen ja myös että sua ei kiinnosta sen sukulaislapsi eikä kasvatusajatukset jne
Kannattaa olla varuillaan, ettei mies vedä salaa kortsua kesken kaiken pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sinulla on fuckbuddy, mies jota vain tapailet seksin merkeissä ilman, että olette parisuhteessa? Mitä nuo lapsipuheet sitten haittaavat, senkun suhtaudut kuten muihinkin puheenaiheisiin, jotka eivät itseäsi kiinnosta eli toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja sen jälkeen jatkat itse ihan eri aiheesta.
Ei ole fuckbuddy tai FWB vaan kevytsuhde, ja nuo lapsipuheet ärsyttävät siinä missä mikä tahansa muukin aihe, joita ei jaksa kuunnella, ja jotka vaikuttavat omiin fiiliksiin. Ap
Yrität kovasti lanseerata tuota kevytsuhde-termiä palstalle, mutta suhde jossa ei seurustella vaan vain ollaan kavereita ja pannaan, on FWB tai fuckbuddy-suhde.
Kevytsuhdehan on suhde, jossa seurustellaan, mutta ei tähdätä perheeseen tai jaettuun vanhuuteen kiikkustuolissa.