Tutkimuksen mukaan lihaa saa syödä korkeintaan 350 grammaa viikossa jotta maapallo pelastuu
Valkoisen lihan syömistä ei kuitenkaan saa lisätä.
Mulla menee tuon verran lihaa päivässä.
www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/10af2c9d-9403-4626-a560-ce5180220454
Kommentit (204)
Eihän sitä noin paljon pitäisi viikossa syödä muutenkaan. 0 grammaa lihaa on paras määrä, sekä terveydelle että planeetalle.
Jäiden sulamista ei voi enää estää joten syön lisää lihaa.
Lasketaanko hyttyset lihaksi?
Ainakin olisivat lähiruokaa ainakin lapissa.
Lihan syöminen lisää tarvetta vihreälle siirtymälle ja sit me tienataan tällä!
Mä oon oman osani tehny sillä, että en ole lisääntynyt. Jättäkööt lihansyönnin ne jotka vääntää tähän maailmaan lisää ihmisiä. Väestön liika määrä on juurisyy tällekin ongelmalle 🤷
Ei kiinnosta eikä maailma ei tarvitse pelastamista.
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko hyttyset lihaksi?
Ainakin olisivat lähiruokaa ainakin lapissa.
Afrikasta löytyy muitakin "mielenkiintoisia" ruokavideoita mutta youtube ei niitä näytä. Ruokaan liittyy karrelle palanut kokonainen ihminen.
Hyvä! Täytyykin lisätä kauppalistalle LIHAAAAAA
Justiin viikko sitten tuumattiin, että minä en syö punaista lihaa edes tuota määrää viikossa. On kai raakapaino n. 700 grammaa.
Kai sitä on sen verran pihi.
Lisäksi menee kanaa ja kalaa. Oman terveyden kannalta ollut hyvä juttu.
Ei lapsia, ei autoa, asun ahtaasti. Lihasta en luovu! Joku tolkku hommaan!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Täytyykin lisätä kauppalistalle LIHAAAAAA
No kunhan pysyttäydyt tuossa 350 grammassa per viikko, niin ei siinä mitään. 😊
Vierailija kirjoitti:
sinulta tulee varmasti ihanan tuoksuisia pieruja.
Mä voin pullottaa niitä ja lähettää sulle jos sovitaan kohtuullinen korvaus. Saat myös päättää mitä lihaa syön erillismaksua vastaan.
Ap
En ymmärrä, miksi lihaan liittyvät terveyssuositukset ja lihantuotantoon liittyvät ympäristösuositukset sotketaan keskenään?
Täytyy muistaa, että punaista lihaa syövät ihmiset kuolevat keskimäärin aikaisemmin kuin vegaanit joten tällä säästytään eläkepommilta sekä ilmaston lämpeämiseltä.
Suomalainen ihminenhän on enää rasite yhteiskunnalle kun se jää eläkkeelle.
Eikös tuo määrä ole jotain samaa luokkaa, kuin suomalaisten lihan kulutus oli vielä 1960-1970-luvuilla. Sen jälkeen tahti on vaan kiihtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy muistaa, että punaista lihaa syövät ihmiset kuolevat keskimäärin aikaisemmin kuin vegaanit joten tällä säästytään eläkepommilta sekä ilmaston lämpeämiseltä.
Suomalainen ihminenhän on enää rasite yhteiskunnalle kun se jää eläkkeelle.
Älä jaksa. Minulla on lääkärinmääräys syödä lihaa, kuten aika monella muullakin hedelmällisessä iässä olevalla naisella.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi lihaan liittyvät terveyssuositukset ja lihantuotantoon liittyvät ympäristösuositukset sotketaan keskenään?
Samaa ihmettelin. Tämä ravitsemussuositushan on tehty nimenomaan liiasta lihan syömisestä aiheutuvien terveysriskien vähentämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Nehän on samoja. Mitä vähemmän, sitä parempi.
sinulta tulee varmasti ihanan tuoksuisia pieruja.