Kissa on huono lemmikki, koska se ei alistu omistajalle kuten koira
Jukuripäisiä kynsijöitä ja ärsyttäviä itsensä nuolijoita ovat.
Kommentit (68)
Niin ja sulle jonka kissa hävisi maalla, ei tullut mieleen, että jäi todennäköisesti ketun tai ilveksen hampaisiin? Onneksi sinulla on nyt koira, jota toivottavasti osaat pitää narussa kiinni.
crazybengallady kirjoitti:
Toimintavinkkinä kaikille kissoja pelkääville/inhoaville on, että voisi ihan itse avata suunsa ja kertoa, jos ei pidä kissoista. Kannattaa ilmaista se silloin, kun on menossa kissatalouteen käymään. Voi sanoa, ettei halua kissaa syliinsä, jolloin omistaja voi vaikka laittaa kissa vierailun ajaksi toiseen huoneeseen tai hätyyttää kissaa kauemmas.
Kaikista typerintä on tulla valittamaan anonyymina Vauva-palstalle ällöttävistä kissoista ja niiden omistajista jälkikäteen.
Sanottu on. Moneen kertaan. En pidä kissoista. En halua että tunget sitä syliini. En pidä sen tavasta "leikkiä" kynsimällä jalkojani.
Enkä halua sitä nuolemaan käsiäni. Enkä halua kissankarvoja vaatteisiini.
Ei auta.
Mä oisin ihan hukassa ilman mun muruja. Kun tuun töistä kotiin ne tulee venyttelemään ovelle ja pyörii jaloissa kunnes oon pusutellut kaikkia. Annan niille safkat ja kun istun sohvalle, kaikki yrittää mahtua syliin. Ne ovat niin kauniita ja hyvän tuoksuisia, sairaan ihania. En keksi huonoja puolia, osallistuvat kaikkeen eivätkä vaadi mitään. Pusuliinit.
Vierailija kirjoitti:
crazybengallady kirjoitti:
Toimintavinkkinä kaikille kissoja pelkääville/inhoaville on, että voisi ihan itse avata suunsa ja kertoa, jos ei pidä kissoista. Kannattaa ilmaista se silloin, kun on menossa kissatalouteen käymään. Voi sanoa, ettei halua kissaa syliinsä, jolloin omistaja voi vaikka laittaa kissa vierailun ajaksi toiseen huoneeseen tai hätyyttää kissaa kauemmas.
Kaikista typerintä on tulla valittamaan anonyymina Vauva-palstalle ällöttävistä kissoista ja niiden omistajista jälkikäteen.
Sanottu on. Moneen kertaan. En pidä kissoista. En halua että tunget sitä syliini. En pidä sen tavasta "leikkiä" kynsimällä jalkojani.
Enkä halua sitä nuolemaan käsiäni. Enkä halua kissankarvoja vaatteisiini.Ei auta.
jatkoa.
Kissaa ei missään nimessä laiteta toiseen huoneeseen: sillä pitää kuulemma olla vapaa pääsy kaikkialle. Tällaisessa taloudessa yövyin ensimmäisen ja viimeisen kerran: aamulla heräsin siihen, että kissa makasi naamallani.
Että näin.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja sulle jonka kissa hävisi maalla, ei tullut mieleen, että jäi todennäköisesti ketun tai ilveksen hampaisiin? Onneksi sinulla on nyt koira, jota toivottavasti osaat pitää narussa kiinni.
Saattoi jäädä. En pidä koiraani narussa kiinni, koska ei tarvitse. Lenkilläkin käydään suurimmaksi osaksi niin, että koira on kokoajan irti.
Vierailija kirjoitti:
Mä oisin ihan hukassa ilman mun muruja. Kun tuun töistä kotiin ne tulee venyttelemään ovelle ja pyörii jaloissa kunnes oon pusutellut kaikkia. Annan niille safkat ja kun istun sohvalle, kaikki yrittää mahtua syliin. Ne ovat niin kauniita ja hyvän tuoksuisia, sairaan ihania. En keksi huonoja puolia, osallistuvat kaikkeen eivätkä vaadi mitään. Pusuliinit.
Tuli vähän oksennusta suuhun tuon luettuani.
Olet siis sitä mieltä, että lemmikit ovat lemmikkeinä turhia? Monta kadonnutta sinun koirasi on löytänyt? Mitä hyötyä siitä on sinulle ollut? Tulee varmaan pitkäpitkä selitys, joka lopulta todistaa että koirallasi on vain lemmikkiarvo.
Väitän, että suurin osa lemmikin ottajista ottaa lemmikin, koska se eläin jollain tavalla koetaan kiehtovaksi. Sitä halutaan hoitaa ja siitä saa seuraa. Se voi olla kaunis jonkun mielestä. Elävä olento saman katon alla. Se on hoitamista. Vai jos kissa on turha elukka, mitähän ajattelet kun lemmikkinä pidetään hämähäkkiä, joka viettää kolossaan suuren osan päivästä. Se on varmasti käsittämätöntä ymmärtää että kaikki eivät hämähäkkiäkään vaihtaisi koiraan.