Kissa on huono lemmikki, koska se ei alistu omistajalle kuten koira
Jukuripäisiä kynsijöitä ja ärsyttäviä itsensä nuolijoita ovat.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Meiän kissa heittää pyynnöstä vaikka kuperkeikan, kun mulla on ruokakuppi kädessä. Omasta tahdostaan, tietysti :D
Omasta tahdosta, pyynnöstä...?
Kumpi?
Vierailija kirjoitti:
Meiän kissa heittää pyynnöstä vaikka kuperkeikan, kun mulla on ruokakuppi kädessä. Omasta tahdostaan, tietysti :D
Kuulostaa oudolta.
Ällöttävää vierailla kissatalouksissa, kun kissat kiipeilee kattoa myöten joka puolella. Ne kävelee keittiön pöydillä ja työntää nokkansa joka paikkaan.
Kissan omistajat ovat yleensä hysteerisiä kissoiseen: ei saa sulkea ovia, ei voi muuttaa huonekakujen paikkoja ettei kissa hämmenny. Kaikki pahanteko on vaan "leikkiä". Kissojen omistajat tuntuvat keskivertoa tyhmemmiltä ihmisiltä: he eivät älyä edes sitä, että ns. leikkiminen on saalistamista. Ex-kundikaverin mutsin kissa harrasti syöksyä pöydän alle ja raapaista mua jalasta ja syöksyä pois. Kaikki nauroivat kissan vekkuliudelle. Minä puolestani vastasin leikkiin kippaamalla katin niskaan vettä aina tilaisuuden tullen. Jos se änkesi samalla ovenavauksella vessaan, vettä päälle, niin kyllä katti häipyi.
Ällötyksen huippu: lakanakaapissa makaava kissa!
Siinä saa allergiaoireita tervekin ihminen.
En ole koskaan kuullut kenenkään käyttävän puhtaita liinavaatteita koiranpetinä.
Mutta kissa ihmisillä ei oikein järki taida pelata.
Ilmeisesti tätäkin pidetään jonain mystisenä kissan älyn merkkinä, kun niin moni on oikein esitellyt, miten katti lojuu lakanapinon päällä.
Vierailija kirjoitti:
Ällöttävää vierailla kissatalouksissa, kun kissat kiipeilee kattoa myöten joka puolella. Ne kävelee keittiön pöydillä ja työntää nokkansa joka paikkaan.
Kissan omistajat ovat yleensä hysteerisiä kissoiseen: ei saa sulkea ovia, ei voi muuttaa huonekakujen paikkoja ettei kissa hämmenny. Kaikki pahanteko on vaan "leikkiä". Kissojen omistajat tuntuvat keskivertoa tyhmemmiltä ihmisiltä: he eivät älyä edes sitä, että ns. leikkiminen on saalistamista. Ex-kundikaverin mutsin kissa harrasti syöksyä pöydän alle ja raapaista mua jalasta ja syöksyä pois. Kaikki nauroivat kissan vekkuliudelle. Minä puolestani vastasin leikkiin kippaamalla katin niskaan vettä aina tilaisuuden tullen. Jos se änkesi samalla ovenavauksella vessaan, vettä päälle, niin kyllä katti häipyi.
Toivon, että et omista etkä koskaan tulekaan omistamaan kissoja.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullut kenenkään käyttävän puhtaita liinavaatteita koiranpetinä.
Ilmeisesti tätäkin pidetään jonain mystisenä kissan älyn merkkinä, kun niin moni on oikein esitellyt, miten katti lojuu lakanapinon päällä.
Lakanoiden päällä lojuva koira, joka on pyöriskellyt ulkona kurassa ja mahdollisesti toisen koiran paskassakin, se vasta ällöttäisikin.
Kissa on huomattavasti puhtaampi eläin, sillä se puhdistaa itseään monta kertaa päivässä. Ja jos allergiaoireita saa ja ne häiritsee, niin ei kannata kissaa hommata ollenkaan. Se on ihan sama, onko se kissa makoillut lakanoiden päällä vai ei, kun niitä allergeeneja on joka tapauksessa kämppä täynnä.
Kyllä mun kissat tottelee. Koirat on sairaan ärsyttäviä, makaavat ja kyttäävät omistajaa. Kissat puuhaavat keskenään eivätkä tule jääkaapille kerjäämään.
Mun kissat ilahtuu jos vaihdan järjestystä. Ja laitan makkarin oven kiinni välillä jos on nukuttava kunnolla.
Ei noissa niin suuria eroja ole, mutta koira keskustelee enemmän kuin kissa.
Kissankin kanssa voi kyllä sopia asioista, mutta niitä sovittavia asioita on aika vähän.
Vierailija kirjoitti:
Kissan omistajat ovat yleensä hysteerisiä kissoiseen: ei saa sulkea ovia, ei voi muuttaa huonekakujen paikkoja ettei kissa hämmenny.
Mä olen hysteerinen kissojeni takia paristakin syystä.
Mun kissa sai laajan suolistotulehduksen, kun meillä oli remontti päällä ja kisu oli pari viikkoa hoidossa. Se meinasi kuolla nestehukkaan, sillä kissa lopettaa todella herkästi syömisen ja juomisen, jos on vähänkin häikkää mahassa. Kortisoni-antibiootti-suonen sisäinen ruokinta -kombolla sitten lopulta lähti paranemaan. Lääkärin arvion mukaan kyseessä oli stressiperäinen oire, kun väliaikainen hoitaja vierasti kissoja (ainoa paikka mihin saatiin se hoitoon), meilläkin oli kova remppastressi päällä. Ruokia ym. ei vaihdettu.
Toinen syy, miksi olen hysteerinen ovista ja ikkunoista on se, että vanhempieni luona käydessään isä päästi meidän kissan kerran vahingossa pimeällä ulos. Sitä etsittiin puoli yötä hysteerisenä, se olisi voinut jäädä auton alle ja kuolla.
Ja kyllä, mun kissat on mulle rakkaimpia ikinä, joten jos haukut jotakuta hysteeriseksi, niin tiedoksi vain, että taustalla saattaa olla ihan oikea huoli.
Itse pidän kissastani. Leppoisa tyyppi, joka tulee välillä viereen makoilemaan ja kehräämään. Joskus myös saunakaveriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että et omista etkä koskaan tulekaan omistamaan kissoja.
Onko mahdollista, että kirjoitukseni jätti epäselväksi mitä ajattelen kissoista?
En todellakaan ottaisi hyödytöntä maukujaa kotiani sotkemaan.
Toiset saavat pitää kissansa, kunhan huolehtivat etteivät tule mun pihaani nuuskimaan ja kuseksimaan.
Vesi on jälleen hyvä konsti, mieluiten nokkosvesi: saavillinen katin niskaan. Siinä saattaa typeräkin eläin ottaa opikseen.
Koiratkin kusevat ja paskovat sisälle, eikä edes hiekkalaatikkoon. Koirat haisevat pahalta. Koirilta ei saa hetken rauhaa, aina on jokin kaahotus menossa. Koirat työntelevät kuononsa joka paikkaan siinä kuin kissakin, ja makaavat paskasine perseineen sängyllä ja sohvalla...
Ihmisen ei ylipäätään pitäisi ottaa mitään eläintä kotiinsa löyhkäämään ja levittämään karvoja. Aikanaan kissoilla ja koirilla on ollut tärkeitä tehtäviä, kuten vahtia tai tappaa jyrsijöitä. Se aika on jäänyt ainakin toistaiseksi.
Enkä vähiten pidä keljuna sitä, että naiset osoittavat koirilleen sitä hellyyttä, jota heidän pitäisi osoittaa ihmisille. Koira on monelle naiselle ihmisiä tärkeämpi, ja verukkeena on jokin mystisen moraalinen selitys, että koirat eivät tee kenellekään pahaa. Minua on kaksikin kuritonta rakkia purrut. Se siitä.
Se, että kissa hyppii keittiön tasoilla on myös hiton ällöttävää.
Nimim. se 21-vuotiaan kissan omistaja, joka ei pidä kissoista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti tätäkin pidetään jonain mystisenä kissan älyn merkkinä, kun niin moni on oikein esitellyt, miten katti lojuu lakanapinon päällä.Lakanoiden päällä lojuva koira, joka on pyöriskellyt ulkona kurassa ja mahdollisesti toisen koiran paskassakin, se vasta ällöttäisikin.
Kissa on huomattavasti puhtaampi eläin, sillä se puhdistaa itseään monta kertaa päivässä. Ja jos allergiaoireita saa ja ne häiritsee, niin ei kannata kissaa hommata ollenkaan. Se on ihan sama, onko se kissa makoillut lakanoiden päällä vai ei, kun niitä allergeeneja on joka tapauksessa kämppä täynnä.
Kissan karvoissa on koukkuja, joten ne tarttuu tiukasti kaikkeen mahdolliseen. En ole koskaan saanut mistään eläimistä allergiaoireita, paitsi yövyttyäni kissahuushollissa, missä kissoilla oli vapaa pääsy joka paikkaan. Ne tosiaan viettivät päivänsä piehtaroiden tyynyliinoissa ja lakanoissa, mitä emäntä oikein ylpeänä esitteli.
Hän ei mikään ruudinkeksijä kyllä ollut, kuten ei kissojen ihmeellisyydestä vouhkaajat yleensäkään.
Meillä ainakin kissa on sekä rakas lemmikki että hyötyeläin. Pyydystää hiiret ja metsämyyrät jotka tulee vintille. Tekee tarpeensa ulos, joten kovin vaivatonkin on (joo, ei asuta missään taajamassa, eikä ole naapureita näköpiirissä).
Vierailija kirjoitti:
No miksi sen pitäisi alistua? Ei mulla ole mitään tarvetta alistaa ketään.
Koska kyse on lemmikistä. Siten sen tulee oppia talon säännöt, jotta sen voi pitää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin kissa on sekä rakas lemmikki että hyötyeläin. Pyydystää hiiret ja metsämyyrät jotka tulee vintille. Tekee tarpeensa ulos, joten kovin vaivatonkin on (joo, ei asuta missään taajamassa, eikä ole naapureita näköpiirissä).
Tää on ainoa peruste kissanpidolle. Tosin se myyräkissa tappaa siinä ohessa linnunpoikasetkin, mutta tämä ei taida yleensä maalaisia liikuttaa.
Kissa alistumattomuudessaan on mielenkiintoinen! Koirakin on hieno lemmikki, mutta ajatus jatkuvasta huomionkaipuusta on ahdistava.
Kuulemma taiteilijat rakastavat kissoja, samoin kuin monet omaperäiset omantienkulkijat. Näin todella ystäväpiirissäni on.
Koiraihmisissä on paljon supersosiaalisia all around-tyyppejä. Harrastavat yhdistystoimintaa ja talkoita.
Kaikenlaisia ihmisiä tarvitaan.. Toivottavasti kaikkia lemmikkejä rakastetaan. Oli sitten koira- tai kissaihmisestä kyse.
Jännä, kuinka koiraihmiset hysteerisesti parjaavat kissoja lemmikkeinä. Alkaako koiran vouhotus jo rasittamaan vai? En ole koskaan törmännyt koiraihmiseen, joka selittää suu vaahdoten, kuinka kanit ovat niin turhia ja typeriä lemmikkejä. Tai marsut, kalat, fretit, hamsterit, hevoset, papukaijat.... Jostain syystä kissat kiehtovat heitä eniten. Onko se jotain läheisriippuvuutta, että lemmikinkin pitää olla kaikesta aina samaa mieltä?
Juuri näin. Valitettavasti tuli kissa hommattua nuorena ja tyhmänä ja kärsin valinnastani vieläkin, koska en raatsi katille etsiä uutta kotia.
Koira on älykäs eläin, kissa ei. Koira osaa käyttää älyään ja päättelee monenlaisia asioita sekä tajuaa, että hyötyy yhteistyöstä. Mielestäni syöminen ja nukkuminen ja itsekkyys eivät ole merkkejä älystä.
Pitikin ottaa kissa. Se perkele elääkin ikuisesti. Meillä yli parikymppinen ja näyttää 5-vuotiaalta. Moni ei edes usko ikää. Sitten kissojaan kuin vauvoina pitävät ovat menettäneet kattinsa muutaman vuoden ikäisinä....