Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko minusta toimittajaksi?

Vierailija
06.11.2017 |

Hei. Pääsin keväällä ylioppilaaksi ja hain opiskelemaan journalistiikkaa. En päässyt, vaikka ei ollutkaan kovin paljosta kiinni. En ollut silloin ollenkaan varma kiinnostiko se minua tarpeeksi ja ensi keväänä haen varmaan samaa alaa, koska en muutakaan keksi... Kirjoittaminen ja tekstin suunnittelu sinänsä kiinnostavat minua tosi paljon ja olen aina ollut niissä hyvä. Tykkäsin kovasti kirjoittaa lukiossa esseitä.

Eniten otan paineita siitä, olenko tarpeeksi yleissivistynyt. Aloin seuraamaan uutisia melko myöhään ja nykyään pakotan itseni lukemaan sanomalehteä, vaikka esim. sisäpolitiikka tai talous eivät usein kiinnosta ja maailmalla tapahtuvia asioita taas on vaikea hahmottaa ilman hyviä taustatietoja. Kovin vaikeaa on myös muistaa lukemansa. Tietenkin toimittajia on lehden eri osioissa ja muissakin kuin sanomalehdissä, mutta toisaalta en haluaisi kirjoittaa mitään ihan hömppääkään.

Onko minusta toimittajaksi ja miten voisin kiinnostua enemmän seuraamaan uutisia? Ja miten ottaa kiinni sitä tietoa, minkä kaikki muut tuntuvat jo hallitsevan?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on, että olet oivaltanut toimittajan työn vaativan yleissivistystä ja asioiden seuraamista. Se on jo ensimmäinen askel.

Sitten vain ryhdyt sinnikkäästi kartuttamaan sitä yleissivistystäsi ja seuraamaan mahdollisimman laajasti tasokasta mediaa. Oikotietä sivistykseen ja tietämykseen ei ole.

Kirjoittajan kykysi ovat varmasti ihan riittävät, kun jo nyt kirjoitat noin moitteetonta tekstiä. Hae siis rohkeasti alalle, jos se kiinnostaa!

Vierailija
2/2 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanan kannustavasta kommentista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan