Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras tai mukavin varavuode, jonka saa kaappiin säilytykseen?

Vierailija
06.11.2017 |

Pitäisi hankkia vierasta varten varavuode. Vaihtoehtoina on heteka-henkinen taittovuode (esim. Jyskistä tai Ikeasta), taittopatja, josta saa rahin, irtopatja ja ilmapatja. Mikä noista olisi paras? Nukkujana on välillä teini, välillä ikäihminen eli pitäisi kuitenkin olla jälkimmäistä ajatellen hyvä nukkua. Meillä ei ole mahdollisuutta pitää varavuodetta jatkuvasti esille eli sen pitää olla poistaiteltava. Onko ilmapatjat ihan kamalia? Ohut patja lattialla on varmaan vanhukselle aika huono. Mielipiteitä?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonkka/pissavaivainen vanhus on liian iso riski laittaa millekään lattia-malliselle varavuoteelle. Minä nukun itse lattialla kun vanhuksia tulee yökylään. Olen tykännyt futoneista, esim rullattava retkifuton tai taitettava malli josta saa lattiapallin. Yksi sellainen on kyllä varsin ohut, mutta olenkin aika painava itse.

Vierailija
22/69 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taittopatja on liian kapea nukkua, ilmapatja paras. Ilmapatja ei varastoituna vie juuri mitään tilaa. Ja jos itse menet jonnekin kylään voit ottaa sen vaikka mukaan itsellesi mukavaksi vuoteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Jyskin ilmapatja, siinä on sisäänrakennettu pumppu joten töpseli seinään ja napin painallus, muutamassa minuutissa valmis. Meidän patja muistaakseni 120cm leveä, lakanana on 120cm sänkyn muotoonommeltu lakana ja pysyy hyvin kuminauhojensa ansiosta. Suosittelen! Näitä löytyy eri kokoisina. Rikki ei ole mennyt vaikka nukkujia ollut kaksikin ja lapset pomppineet päällä.

Vierailija
24/69 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai joo ja tuolle Jyskin patjalle tulee korkeutta joku 50-60cm (arvio, kun nyt ole sänky pumpattuna) joten ei tarvi nukkua lattianrajassa.

T. 23

Vierailija
25/69 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini voi nukkua ilmapatjalla, mun mielestä paras on velour, moottoripumppu patjassa, ja metrin leveä.

Kun tulee vanhus yöksi, anna nukkua sun sängyssä ja nuku itse patjalla. Näin mä olen tehnyt.

Vierailija
26/69 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ilmapatjan kanssa tuuria, sillä se on kestänyt aika tiheässä käytössä 5 vuotta. On tosi mukava nukkua. Meillä leveys jotain 150 cm peräti, korkeus n. 60 cm. Mukavimmin siinä nukkuu yksin, kaksin hieman haastavampaa.

Vierailija
27/69 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmapatjassa pehmeä matala reuna joten vanhuksen vaikea päästä ylös.

Vierailija
28/69 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelen itseni, selkä- ja polvivaivaisen, yövieraaksesi. Lattialla patjalla en suostu nukkumaan, sillä sieltä ylös könyäminen on vaikeaa. Voisi keritä lirahtaa lätäkkö lattialle! En myöskään suostu nukkumaan ilmapatjalla. Minulla on tilava parveke ja olen rakennellut sinne vanhasta laverista divaanin. Aluksi siinä oli ilmapatja, mutta se oli sellainen lieru, ettei siinä voinut lueskella tai ottaa nokosia. Vaihtoehdoiksi jäävät taittovuode lisäpatjalla sekä vuodetuoli, edellyttäen, että se ei avaudu lattialle, vaan istumakorkeuteen. Kapeitahan nämä kaikki ovat tuplailmapatjaa lukuun ottamatta, mutta kai sitä yönsä viettää kapeassakin petissä. Kokemus on parista yöstä nuorisosängyssä. Se se vasta oli kokemus!

Vierailija
29/69 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murphy bed eli seinäsänky  ois hyvä mutta kallis.

Vierailija
30/69 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi lukea koko ketjua...ehkä joku on jo kommentoinutkin näin: Vanhusta ei voi laittaa patjalle  lattialle nukkumaan. Heidän saattaa olla vaikea nousta siitä lattiatasosta ylös. Pitää olla sänky. 

Vierailija
31/69 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmapatja on ihan kamala nukkua ja meillä kissa onnistui rikkomaan sellaisen hyppäämällä siihen kynnet ojossa. Meillä vieraat nukkuu vaahtomuovipatjoilla joita säilytämme häkkivarastossa.

Vierailija
32/69 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmapatja on aika kylmä, muovinen alusta ei heijasta kehon lämpöä takaisin oikein lainkaan. Ja tietysti niissä on se rikkoutumisvaara. Jos vaikka se pumppumekanismi menee rikki, ei ole sitten sänkyä enää lainkaan. Lakana pysyy kyllä paikoillaan ihan vain levittämällä, niissä on sellainen vähän samettimainen se yläpinta. 

Itse ostaisin ihan tavallisen patjan, sijoittaisin vanhuksen omaan sänkyyni ja nukkuisin itse sillä patjalla. 

Vierailija
33/69 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ticket to The Moon. Huoltomies proppaa koukut seiniin.

Vierailija
34/69 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmapatjalla kamala nukkua, kitisee ja rahisee kun kääntyilee. Poislaitto on yhtä helvettiä joka kerta kun ei se sinne pussiin koskaan mene ekalla yrittämällä.

http://m.ikea.com/fi/fi/catalog/products/art/90247988/

saisko tällaisen jemmattua sängyn alle?

Vierailija
35/69 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannin Bestway-ilmapatja maksoi viimeksi jotain 8 euroo, ostin ja olen ollut tyytyväinen.

Vierailija
36/69 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sellainen taittopatja. Jos saatte vanhempia vieraita, niin helpointa on, kun nukut itse / laitat lapsen patjalle ja vanhuksen sänkyyn.

Ilmapatjasta en itse välitä. Mulle on paristi tarjottu sellaista ja epämiellyttävää kun pahimmillaa aamulla patja on lähes tyhjä.

Vierailija
37/69 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmapatja, jossa kiinteä pumppu on ehdottomasti paras. Menee myös pieneen tilaan. Siihen toki tarvitsee vielä sen petauspatjan päälle, jotta on oikeasti mukava ja pitää muistaa täyttää illalla riittävän kovaksi.

Ainoa ongelma minusta on patjan arkuus eli siihen saa reiän suhteellisen helposti (yksi mennyt roskiin näin). Lattialla patjan alla on syytä olla matto tms. ettei siihen ilmaannu reikää.

Vierailija
38/69 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Jyskistä ostettu 152cm leveä ilmapatja sisäänrakennetulla pumpulla. On pysynyt ilmat suht hyvin, vähäsen ehkä tyhjentynyt mutta ei niin että se häiritsisi. On mukavan korkea. Noi tyhjenee nopeammin jos ovat suoraan kylmällä lattialla joten kannattaa laittaa vaikka maton päälle, ja näin kääntyillessä kuuluva mahdollinen natinakin vähenee.

Mukava on nukkua, jos täyttää piukaksi niin menee ihan sängystä. Ja plussaa tosiaan että menee pieneen tilaan ja on nopea täyttää.

Tokihan tuo on kuitenkin hiukan sänkyä matalampi eli vanhuksen saattaa olla hankala päästä ylös.

Vierailija
39/69 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on varasänkynä ilmapatja ja siihen päälle vielä hyvä petauspatja ja mielellään matto alle. Jos yövieraaksi tulisi henkilö, joka ei pääsisi enää ilmapatjalta ylös, antaisin sitten oman sänkyni käyttöön. Ilmapatja on sen verran mukava, että kun sen kerran täyttää niin siinä tulee löhöiltyä ihan huvikseenkin.

Vierailija
40/69 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyskistä 9-12cm patja. Vanhus ja polvivaivainen pääsee ylös kun kierähtää vatsalleen, siitä kontilleen ja ylös. Nousee kun on pakko.

Ilmapatjat ja taittosängyt ei vastaa hyvällä patjalla nukkumista.

Yksi vaihtoehto, että ostat halvan taittosängynkehikon pohjaksi ja virität siihen paksun patjan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän