Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olette ratkaisseet puolison kuorsausongelman?

Vierailija
05.11.2017 |

Meillä siis tilanne se, että mies kuorsaa ja tietää sen. Hyvänä puolena se, että häntä saa kääntää yön aika takaisin kylkiasentoon, jossa ei kuorsaa niin paljon. Häntä ei siis haittaa, jos sanon hänelle "käänny" ja tuuppaan uuteen asentoon, hän ei yleensä aamulla edes muista että näin on käynyt monta kertaa. Korvatulpat minulla alkaa usein kutittaa, enkä sen vuoksi niistä tykkää. On toki mahdollista että myös minä kuorsaan, mutta mies on varmaan niin hyväuninen ettei siihen herää :D

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijä kuorsaa vaikkei enää edes juo ja on laihtunutkin, aika peruskroppa siis.

Oon jakanut hänelle neuvojani, ei ruokaa illalla myöhään liikaa, ei alkoholia illalla liikaa, tyyny paremmin, pää korkeammalle mut hengitystiet auki.

Käyttää kuorsaus-laastaria + suihketta (suihke toimii, apteekista, ei loppunut kuorsaus, väheni silti!)

Toinen huone, jossa mulle sänky yhteisen lisäksi.

Voimme pusutella kun haluamme yhdessä sängyssä, voimme nukkua eri sängyissä jos kuorsaus saa vallan taas miljardeilla desibeleillä, ei silloin voi nukkua itse.

Ja jos ei itse nuku tai nukkuu huonosti kun toinen kuorsaa, niin vaikuttaa kaikkeen,

väsyttää, ärsyttää (tönin sitä, heittelen nenäliinoilla päähäm, käännän sen kylkeä ja herätän sen kääntään kylkeään koska silloin tulee yleendä tauko) eikä väsuneenä kiinnosta itseä mikään eikä oikeasti jaksa!!!

Otan vakavasti. Täytyy siis jutella ja ymmärtää myös, ettei kukaan erityisesti tahtoisi kuorsata, eikä kukaan saa loukkaantua jos kuorsaamaton nukkuu toisessa huoneessa.

Kaikilla on oikeus uneen ja se jelppaa arkipäivissä, pyhissä, stresseissä ja rakkaudessa.

Hyväksy ja hakekaa yhdessä apua.

Apua tarvii itse kuorsaaja ja hänen kuorsauksestaan kärsivä!

Vierailija
2/21 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoro-öin sohvalla. Mä oon niin herkkäuninen, että samassa huoneessa nukkuminen mahdotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri huoneisiin tai edes sängyt erilleen. Aivan turha kärsiä. Kun nukkuu hyvin, jaksaa elää. Mikään ei estä panemista ennen nukkumista mutta sitten erikseen nukkumaan.

Vierailija
4/21 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökin kans kylkeen. Onneksi ei joka öistä.

Vierailija
5/21 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on valtavat kitarisat, jotka nukkuessa tukkivat ilmatiet. Kuorsaan niin että kahden huoneen päästä tultiin viime yönäkin valittamaan. On lupailtu vuosia kutsua kitarisaleikkaukseen, mut eipä oo kuulunu lähetteistä huolimatta. Uni on myös katkonaista kun ilmatiet tukkeutuu ja herää hirveään hapenpuutteeseen monta kertaa yössä. Kurkku on kipeä ja rutikuiva joka aamu, kun sitä on unissaan epätoivoisesti ilmaa yrittäny haukkoa. Kuorsaan kaikissa asennoissa, eikä mikään apteekkikonstikaan auta.

Vierailija
6/21 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma huone oli lopulta ainoa ratkaisu. Toinen vaihtoehto oma asunto, sekin oli harkinnassa.

Vierailija
7/21 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen puolelta on oltava jotain rakenteellista ilmateissä, koska vaari kuorsaa, mies kuorsaa ja poika kuorsaa.

Kurkku on tosi ahtaan näköinen ja kaikki puhuu vähän nenäänsä.

Ehkä joku kitarisaleikkaus...

Vierailija
8/21 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea tutkimuksiin ja laite käyttöön. Miehen kuorsaus loppui kuin salaman iskusta. Nyt on niin hiljasta että hirvittää onko elossakaan ;)

Vierailija
9/21 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun seurustelukumppani on ratkaissut mun kuorsaamisongelman niin, että nipistää mua yön aikana voimakkaasti mustelmia jättäen, jolloin havahdun ja käännän kylkeä. Aamulla kun ihmettelen mustelmiani, niin kuittaa sen jolloin muulla asialla, yleensä niin, että olen itse aiheuttanut ne itselleni jotenkin.

Vierailija
10/21 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kova kuorsaaja. Kaverini on asiasta soittaneet suuta vuosia ja eksä nauhoitti sitä puhelimellakin. Eli asia vaivasi vuosia minuakin. Yritin työterveydestä saada apua, mutta ei siihen oikein tullut mitään. Haluttomia olivat auttamaan kun ei ollut merkkejä uniapneasta tai semmoisesta.

Vaivani on nenän rakenteellinen sukuvika äidin puolelta, mihin esimerkiksi laihtuminen ei auta kuin vähäsen. En siis ole lihava vaan enneminkin semmoinen urheilullinen.

Mulle avioero toi ratkaisun. Saan nukkua nyt viileässä makuuhuoneessa (eksä oli vilukissa ja lämpötila piti olla +23), mikä helpottaa huomattavasti hengittämistä. Lisäksi nyksä pitää asiaa pikkujuttuna, vaikka sitä häpeilin hurjasti alkuun. Oikeasti helpottanut elämänlaatua itselle tosi paljon, ettei tarvitse asiaa miettiä toisen unien puolesta.

T. Se kamala kuorsaaja.

Vierailija
11/21 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sianjättö on av:n virallinen ratkaisu tähänkin ongelmaan.

Vierailija
12/21 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan hengitystiet ja limakalvot kannattaa pitää kunnossa.

Vierailija
13/21 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies alkoi kuorsaamaan lihottuaan.

Ensin tönin kaiket yöt, sitten hommasin korvatulpat.

Ne ei auttaneet yhtään, vaan kuorsauksen ääni tärisytti sänkyä entistä enemmän.

Suuttui, suuttuu

aina, kun mainitsin unettomasta yöstä

Nyt nukuttu eri huoneissa jo kaksi vuotta ja olen vihdoin saanut nukuttua.

Tosin kuorsaus kuuluu edelleen kahden oven läpikin, mutta ei kuitenkaan ihan korvan juuressa.

Seksielämää ei enää ole ollenkaan.

Vierailija
14/21 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorsauskisko pitää hiljaisempana meillä.

Vierailija
15/21 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/13 ainakin uniapnea tutkimuksiin kipin kapin. Minulla uniapnea ja nukun CPAP laitteen kanssa. Ilman sitä en edes osaa enää nukkua.

Vierailija
16/21 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyö nyrkillä aina kun kuorsaa. Varmasti loppuu. Toki tapa millä loppuu on arvoitus...toiseen huoneeseen, ero...

Vierailija
17/21 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyö nyrkillä aina kun kuorsaa. Varmasti loppuu. Toki tapa millä loppuu on arvoitus...toiseen huoneeseen, ero...

Tuolla tekniikalla saa aika pian itsekin nyrkistä.

Vierailija
18/21 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5/13 ainakin uniapnea tutkimuksiin kipin kapin. Minulla uniapnea ja nukun CPAP laitteen kanssa. Ilman sitä en edes osaa enää nukkua.

Tuo CPAP -laite varmasti auttaa hengityskatkoksiin, mutta käyttäjälleen se on todella ikävä. Lisäksi sitä pitää säännöllisesti "huoltaa" eli pestä syljestä, täydentää vesisäiliö jne. Vähän sama kuin sanoisit jalkavaivaiselle, että katso nyt miten paljon parempaa sinun elämäsi on kun sait kainalosauvat.

Vierailija
19/21 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo CPAP -laite varmasti auttaa hengityskatkoksiin, mutta käyttäjälleen se on todella ikävä. Lisäksi sitä pitää säännöllisesti "huoltaa" eli pestä syljestä, täydentää vesisäiliö jne. Vähän sama kuin sanoisit jalkavaivaiselle, että katso nyt miten paljon parempaa sinun elämäsi on kun sait kainalosauvat.

Höpsis, ei se mikään ikävä laite ole. Sinulla taitaa olla huonoja kokemuksia, eikö maski sovi vai mistä syystä?

Minulla meni pari yötä siihen tottumiseen enkä enää antaisi pois. Se väsymys oli ennen ihan hirveää, öisin sai juosta vessassa kymmenenkin kertaa ja herääminen tuntui kipuna. Nykyisin nukun yöt hyvin ja herään aamulla virkeänä. Vesisäiliötä ei ole joka mallissa, minulla on, mutta ei laitteen kanssa värkätessä mene kuin muutama minuutti päivässä.

Vierailija
20/21 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin pois. Nyt minulla on mies joka EI kuorsaa.