Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mies kokea jossain tilanteessa vastaavan tyyppistä kipua kun kuukautiskivut

Vierailija
05.11.2017 |

?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ikinä ymmärtänyt tuota höpötystä kuukautiskivuista. Siis ei mua ainakaan satu mihinkään oli menkat tai ei.

Joten voisin kuvitella että miehistä tuntuu ihan samalta kun naisista, samanlainen olo joka päivä.

Niitä kipuja ei vaan ole kaikilla, ei se mistään ymmärtämisestä ole kyse

Käsittääkseni kuukautiskivut liittyy esim endomedrioosiin tms, siitä olen paljon kuullut juttua ja kokemuksia todella kovista kivuista, mut muuten en tiedä aiheesta sen enempää kun ei itsellä ole mitään kipuja tai mielialan ailahteluita ole koskaan ollut ja oon kuitenkin jo keski-ikään ehtinyt.

Vierailija
22/28 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan uteliaisuudesta kysyn, että onko menkkakivut sit kovinkin yleisiä, ei niitä kukaan esim töissä valittele vaikka muuten kertovat kyllä vähän liiankin yksityiskohtaisesti asioistaan. Kun ei itsellä ole noita kipuja ole ikinä ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on eturauhasessa jokin krooninen vaiva, se tulehtuu yleensä ainakin muutaman kerran vuodessa, varsinkin kylmillä ilmoilla helposti. Tämä on melko todennäköisesti perinnöllinen vaiva, liittynee eturauhasen rakenteeseen tai sijaintiin.

Kipu on aika jäätävää. Koko alapäätä polttaa, kipu säteilee selkään ja vatsaan, jonka lihakset jännittyvät. Virtsaaminen on vaikeaa. Ainoastaan sauna ja vahvat kipulääkkeet auttavat. Tätä kestää 2-5 päivää yleensä. Tämä riemu johtuu vain siitä, että omistan mokoman prostatan, eli olen mies.

Vierailija
24/28 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko nainenkaan (pl. synnytys)? Eli en usko.

Vierailija
25/28 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No naisillakin vaihtelee todella paljon millaisia kipuja on

"todella paljon"

joo EI!

No kyllä se nyt vaan vaihtelee. Mullakin on välillä tosi kovat kivut ekoina vuotopäivinä, kun taas esim. siskopuolellani ei ole kuulemma lähes minkäänlaisia kipuja

Loukkaavaa tuo on kun monet meistä kärsii helvetillisistä kivuista 

Täh? En kai ole väittänyt muuta, vaan nimenomaan totesin, että ne kivut vaihtelee yksilöllisesti paljon

Jaa palstan naisvihaajatrolli, vois vaihteeks ilmiantaa

Naisvihaa jos toteaa, että naisissa on yksilöllisiä eroja?

Olet säkin rakettitieteilijä, naisten kuukautiskipujen vähättely miesten taholta on naisvihaa, samoin kaikki sheimaus mielialanvaihteluista yms.

Eikö tuo kommentoija ollut nainen, vertasi itseään ja siskoaan? Joten mistä nyt ajatus että joku mies vähättelee kipuja?

Vierailija
26/28 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan uteliaisuudesta kysyn, että onko menkkakivut sit kovinkin yleisiä, ei niitä kukaan esim töissä valittele vaikka muuten kertovat kyllä vähän liiankin yksityiskohtaisesti asioistaan. Kun ei itsellä ole noita kipuja ole ikinä ollut.

On ne kai melko yleisiä. Itse olen lähtenyt kolme kertaa kesken työpäivän pois. 

Vierailija
27/28 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuinka vaikka nuo virtsakivet?

En tiedä, kun ei ole itsellä ollut tuota vaivaa. Joka tapauksessa sen kivun tuntee vain se ihminen kenen keho on kyseessä, et voi tuntea toisen kipua, kuin myötätunnon kautta.

Mutta miksi täytyy kilpailla kellä on kovin kipu? Eiköhän kaikilla ole oikeus kärsiä kivuistaan, helpottaa niitä jos mahdollista , ja levätä että selviää/sietää kipujaan tai ei vaan pysty kivuiltaan kuin levätä, johtui ne flunssasta, kuukautisista, synnytyksestä, syövästä jne. Suodaan myötätuntoa, lupa jopa valittaa välillä kivuista. Ilman toisen kivun väheksymistä.

Vierailija
28/28 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloin kärsimään kuukautiskivuista vasta lapsen saannin jälkeen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme