Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni uhkaa jättämisellä, koska en siivoa ja hän tekee mielestään liikaa kotitöitä.

Vierailija
05.11.2017 |

Siis hohoijaa taas. Mieheni mielestä minun pitäisi yksin huolehtia kodista KOSKA hän tienaa enemmän ja maksaa laskuja enemmän. No kai hän maksaa niitä enemmän kun huomioi meidän tuloeron (8500€/2200€). Minä teen todella raskasta kolmivuorotyötä ja olen usein väsynyt. Silti AINA kun olen aamuvuorossa, miestä ja lapsia odottaa valmis päivällinen kotona. Minä valmistan ruuan, korjaan pöydän. Mies menee ruokalevolle kun on väsynyt toimistötöistään. Pääasiassa minä siivoan meillä, pesen aina pyykit ja viikkaan kaappiin. Mies käy enemmän kaupassa ja maksaa enemmän lainanlyhennystä. Minulle jää mun palkasta kaikkien laskujen ja pakollisten menojen jälkeen noin 600€/kk, josta maksan kaupassa käynnit, lastenvaatteet yms. Mulla alkaa olla sellainen olo, että menköön niin helpottuisi minun elämä.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ole mikään siivooja. Veikkaan että miehesi ei kestäisi päivääkään sinun työssä, jos oikein arvaan. Anna sen mennä jos menee ja etsiköön jonkun yhtä paljon tienaavan niin saavat tapella rahasta.

Vierailija
2/36 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainaista valitusta kun kaikki nallekarkit ei mene tasan elämässä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikaa lista, rasta ruutuun joka hommalle joka sen hoitaa. Veikkaan, että miehesi (tai tuleva ex-miehesi) tulee yllättymään siitä työn määrästä, joka ei aina näy missään..

Vierailija
4/36 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkatkaa siivooja 2x viikkoon. Miehellesi voit kertoa, että molemmat teette 40h/ vko, joten kotityöt jakautuukin sitten 50% / 50%

Vaihtoehtoisesti voit päästää miehesi lähtemään, ihan loistavasti tulet tulemaan toimeen sen jälkeenkin.

Vierailija
5/36 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että miehesi on menossa muutenkin. On nyt vaan keksinyt tekosyyn syyttämällä sinua. Anna sen mennä, kuulostaa ettei ole kaksinen tapaus. Se on niitä, jotka luulee voivansa ostaa ihmisen. Ja jos se ei onnistu niin alennetaan sitten ja murretaan. Narsismiksikin sitä sanotaan. 

Vierailija
6/36 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä nainen se selllainen on joka ei kotia hoida. Tämä on se juuri se pahin asia mitä voi naisen ja miehen välillä tapahtua. Kun mies joutuu ismien takia ottamaan naisen roolia kotona, kaikki parisuhdedynamiikka, erotiikka ja kipinä suhteesta katoaa koska naiset eivät pidä miestä miehisenä miehenä jos mies tekee kaiken minkä nainen pyytää.  Miehen pitää olla jämäkkä ja sanoa miten asiat hoidetaan kotona ja naisten pitäisi alistua enemmän eikä kitistä joka asiasta.  Koettakaas nyt vähän miettiä miten se teitin narinanne kotitöistä vaikuttaa teidän ja miehenne väliseen suhteeseen.

Vierailija
7/36 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut monien nuorten perheiden elämää ja usein kyllä on niin, että kiltti aviomies tekee kotona paljon enemmän kuin se vaimo, jonka pitää keretä harrastaa ym tärkeää, mikä ei tietty miehelle kuulu lainkaan.

Nykyperheissä miehen pitää tehdä miesten työt ja naisten työt.

Itse en voimieni vuoksi pysty tekemään puoliakaan mieheni hommista, mutta hän kyllä pystyy minun hommani hoitamaan, mutta olen sen verran inhimillinen olento, että teen ihan mielelläni niitä kevyitä kotihommia.

Vierailija
8/36 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on ihan samanlainen. Ihmettelee vaan missä hänen harrastuskamansa on jos ne ei ole viikattuna kaapissa. Ihan täys käsi ja mesoaa hirveästi miten hän joutuu ihan imurin varteen tarttumaan kerran kahdessa viikossa. Mistä näitä ihmisenkuvatuksia sikiää..

Vierailija
9/36 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt liity oikeastaan pelkästään teihin, mutta mietin tätä juttua yksi päivä. Ymmärrän, että miehen työ vaatii paljon (yleensä tuollaisia summia ei saa laiskottelemalla tai toki joku onnekas saa...), joten häntä ei kiinnosta kodinhoito. Olen itsekin kiireinen yrittäjä(nainen) ja olen palkannut itselleni kotiapulaisen.

Mielestäni on ihan ok, ettei mies laita käsiään kodinhoitoon, mutta se ei ole ok, että odottaa sitä sinulta noilla ehdoilla. Mielestäni vaihtoehtoja olisi kaksi. Hän ylläpitäisi sinut kokonaan ja sinä vastaisit kodista ja työskentelisit voimiesi mukaan kokopäiväisenä tai osa-aikaisena tai ei lainkaan ja palkkasi olisi yksin sinun. Toinen vaihtoehto on se, että hän ostaa ne palvelut teille ulkopuoliselta taholta, siis sen osuuden joka sinun pitäisi saada jakaa hänen kanssaan. 

Nythän on käynyt niin, että yhteiskunnan rakennemuutoksen myötä nainenkin kantaa rahaa kotiin, mutta joissain tapauksissa ei saa mitään kompensaatiota omasta panoksestaan ja sen lisäksi mies ei enää ole päävastuullinen kodin kuluista.  

Vierailija
10/36 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaat kotona? yhyy

Vierailija
11/36 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laatikaa lista, rasta ruutuun joka hommalle joka sen hoitaa. Veikkaan, että miehesi (tai tuleva ex-miehesi) tulee yllättymään siitä työn määrästä, joka ei aina näy missään..

Tuosta ei ole mitään apua, koska miehen mielestä naisen pitää hoitaa kaikki.

Vierailija
12/36 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä nainen se selllainen on joka ei kotia hoida. Tämä on se juuri se pahin asia mitä voi naisen ja miehen välillä tapahtua. Kun mies joutuu ismien takia ottamaan naisen roolia kotona, kaikki parisuhdedynamiikka, erotiikka ja kipinä suhteesta katoaa koska naiset eivät pidä miestä miehisenä miehenä jos mies tekee kaiken minkä nainen pyytää.  Miehen pitää olla jämäkkä ja sanoa miten asiat hoidetaan kotona ja naisten pitäisi alistua enemmän eikä kitistä joka asiasta.  Koettakaas nyt vähän miettiä miten se teitin narinanne kotitöistä vaikuttaa teidän ja miehenne väliseen suhteeseen.

Jos mun mies alkaisi puhua tuollaisia juttuja, niin hän olisi saman tien entinen mies, joten ei se parisuhde siitä nyt ainakaan paranisi. Te voitte rauhassa leikkiä piikaa ja isäntää mutta turha tuputtaa sitä muille.

Vierailija
13/36 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut monien nuorten perheiden elämää ja usein kyllä on niin, että kiltti aviomies tekee kotona paljon enemmän kuin se vaimo, jonka pitää keretä harrastaa ym tärkeää, mikä ei tietty miehelle kuulu lainkaan.

Itse en voimieni vuoksi pysty tekemään puoliakaan mieheni hommista, mutta hän kyllä pystyy minun hommani hoitamaan, mutta olen sen verran inhimillinen olento, että teen ihan mielelläni niitä kevyitä kotihommia.

Eli kerrostalossa asuvilla autottomilla mies ei joudu tekemään mitään paitsi ehkä vaihtamaan kerran vuodessa jonkun palaneen lampun ja nainen tekee kaiken muun? Minä en ainakaan sellaiseen suostuisi.

Vierailija
14/36 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehesi on ihan oikeassa. Toki voitte tehdä niin, että jaatte kotityöt ja pakolliset kulut puoliksi. Se lienee paras ratkaisu tässä

Vierailija
15/36 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kerrostalossa asuvilla autottomilla mies ei joudu tekemään mitään paitsi ehkä vaihtamaan kerran vuodessa jonkun palaneen lampun ja nainen tekee kaiken muun? Minä en ainakaan sellaiseen suostuisi.

Ei niille uusille autoillekaan mies pysty muuta tekemään kuin viemään sen huoltoon. 

Vierailija
16/36 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkatkaa siivooja 2x viikkoon. Miehellesi voit kertoa, että molemmat teette 40h/ vko, joten kotityöt jakautuukin sitten 50% / 50%

Vaihtoehtoisesti voit päästää miehesi lähtemään, ihan loistavasti tulet tulemaan toimeen sen jälkeenkin.

Tossa siivoojan palkkaamisessa on se pulma , että koka tilaa, niinmyös maksaa. Jos rahat eivät ole yhteiset, niin tuski pienipalkkane ap haluaa maksaa siivousta, josta tulisi monen sadan e lasku joka kk.

Usein ihmiset kehottavat palkkaamaan siivoojan, mutteivät ota huomioon, että jos isopalkkainen pitää rahansa itsellään, niin niillä rahoilla ei siivoojia maksella.

Nimim. Mies tienaa 15000€/kk, mä 2500€, 300m2 talo, ei siivoojaa, mies ei osallistu kotihommiin

Vierailija
17/36 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tossa siivoojan palkkaamisessa on se pulma , että koka tilaa, niinmyös maksaa. Jos rahat eivät ole yhteiset, niin tuski pienipalkkane ap haluaa maksaa siivousta, josta tulisi monen sadan e lasku joka kk.

Usein ihmiset kehottavat palkkaamaan siivoojan, mutteivät ota huomioon, että jos isopalkkainen pitää rahansa itsellään, niin niillä rahoilla ei siivoojia maksella.

Nimim. Mies tienaa 15000€/kk, mä 2500€, 300m2 talo, ei siivoojaa, mies ei osallistu kotihommiin

Siis ehdottomasti se maksaa, joka haluaa eroon kotitöistä (ja jolla on varaa olla tekemättä niitä).

t. Se aiemmin kirjoittanut kotiapulaista käyttävä yrittäjänainen

Vierailija
18/36 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi erota. Saat joka toinen viikko olla yksin rauhassa ja levätä töiden jälkeen. Mies saa testata mitä se on kun tekee kaikki eikä koskaan ole valmista ruokaa kotona.

Vierailija
19/36 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi helvetissä pitää olla noin iso talo? Onko teillä kymmenen kakaraa?

Eihän tuota kukaan jaksa siivota, meillä on 130 neliön talo, eikä miehen kanssa jakseta siivota, miehellä reuma ja vuorotyö, minä olen ollut uupunut jo liki 10 vuotta, ja pojat on nyt toisella luokalla koulussa, ja meinataan myydä talo ja muuttaa pienenpään kämpäään, pojista ei kuitenkaan mitään kodinhengettäriä tule jotka auttaisi siivoamisessa, teininä huoneessaan pelaavat tai menevät ulkona jossain. Miksi ylläpidetään ja maksetaan turhista neliöistä?

Vierailija
20/36 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori mutta kodinhoito EI ole pelkästään naisen vastuulla paitsi  jos nainen on sinkku joka asuu yksin. Kaikki saman katon alla asuvat ovat velvollisia osallistumaan omalta osaltaan kotitöihin.

Tule sieltä keskiajalta vuoteen 2017.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä