Antaisitko 15-vuotiaan lukiolaisesi katsoa Tuntemattoman sotilaan (k16) koulussa?
Pohdimme mitä vastata lukion kyselyyn. Teini täyttää 16 vasta joulukuussa. Näytös olisi nyt marraskuussa. Tuntematon on k16.
Kommentit (37)
Meidän lukiossa näytetään uusin Tuntematon Suomi 100 rahoituksella. Rehtori mietti pitkään voiko sallia 15-vuotiaiden osallistuvan näytökseen edes vanhempien luvalla.
Tämmöisiä juttuja oikeasti mietitään lukioissa.
Tietenkin antaisin, omat lapseni siinä iässä olivat sen verran kypsiä, että pystyivät itse päättämään katsomisistaan tai katsomatta jättämisistään. Turha holhous ja pilkun viilaaminen eivät johda mihinkään hyvään. Lapseni itse myönsivät katsoneensa nuorempina kauhuelokuvia, jotka olivat K18. Itse tein nuorena ihan samoin ja kaikki kaverini. Ihan yhdyskuntakelpoisia meistä kaikista kuitenkin tuli.
Lukiolaiset ovat menossa elokuvateatteriin katsomaan. Annan siis 15-vuotiaalle luvan katsoa tuon elokuvan ja varustaudun juttelemaan sen sisällöstä teinin kanssa.
Ap
:D Mä katosin ton joka itsenäisyyspäivä jo 90-luvulla, ja kirjankin luin ala-asteella
Tottakai. Näki jo eilen. Yleissivistystä Suomessa.
Me katsottiin aikoinaan alkuperäinen versio jo ala-asteella... Voisin jopa tuon 10v täyttävän pojan kanssa katsoa sen. Hän on aina ollut "ikäistään vanhempi ajatuksiltaan".
Me käytiin se Mollbergin tuntematon katsomassa myös 80-luvulla tuoreeltaan kun olin kauppakoulussa. Silloin olin vielä 15-vuotias. Paljoko lie siihen ollut ikäraja?
Miksi ei saisi? Pelaavathan tämänikäiset nuoret jo k18 sotapelejä kuten Call Of Duty, GTA V, Battlefield yms eikä näistä ole jäänyt mitään traumoja.
En ole tavannut yhtäkään nuorta joka ei olisi näitä pelannut alle 16-vuotiaana (siis pojista).
Mun 14 ja 15 vuotiaat meni ensi-iltaan katsoo. Itse kävin mieheni kanssa eilen.
Vierailija kirjoitti:
Antaisin. Itse katselin vanhan version ala-astelaisena. En tosin koulussa.
Meillä näytettiin ylä-asteella tuntematon sotilas auditoriossa koulupäivänä. Oliko siinä muka joku ikäraja...? Ainakaa ketään (opettajia) se ei 90-luvulla vissiin kiinnostanut.
Oletko ap muissakin asioissa tuollainen pilkunviilaaja?
Meillä oli pakko katsoa yläasteella Edvin Laineen tuntematon sotilas historian tunnilla. Mikä lie olisi tuon version ikäraja tänä päivänä.
Omat yläkoululaiset taas joutuivat lukemaan sen Väinö Linnan teoksen, josta oli koulussa joku kuulustelu.
Prototyyppi kirjoitti:
Meillä oli pakko katsoa yläasteella Edvin Laineen tuntematon sotilas historian tunnilla. Mikä lie olisi tuon version ikäraja tänä päivänä.
Omat yläkoululaiset taas joutuivat lukemaan sen Väinö Linnan teoksen, josta oli koulussa joku kuulustelu.
Elonet sanoo, että K16.
Meidän 8v tyttö ok saanut katsoa eikä jäänyt traumoja.
En missään nimessä antais.
Nimim. Ekaluokkalaiseni lempipeli on GTA
Meillä viime vuonna katsoi 7- ja 9-vuotiaat,haluaisivat teatteriin mennä tuota uutta kattomaan myös. 😊 eli todellakin antaisin teinin katsoa!
Ovat varmaan ihan elokuvateattariin menossa katsomaan sitä.