Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antaisitko 15-vuotiaan lukiolaisesi katsoa Tuntemattoman sotilaan (k16) koulussa?

Vierailija
05.11.2017 |

Pohdimme mitä vastata lukion kyselyyn. Teini täyttää 16 vasta joulukuussa. Näytös olisi nyt marraskuussa. Tuntematon on k16.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö... onkohan tää nyt edes totta? Ei kai tätä uusinta vielä koulussa esitetä? Ja kuka oikeesti kysyis tällaista?

Ovat varmaan ihan elokuvateattariin menossa katsomaan sitä.

Vierailija
22/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lukiossa näytetään uusin Tuntematon Suomi 100 rahoituksella. Rehtori mietti pitkään voiko sallia 15-vuotiaiden osallistuvan näytökseen edes vanhempien luvalla.

Tämmöisiä juttuja oikeasti mietitään lukioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin antaisin, omat lapseni siinä iässä olivat sen verran kypsiä, että pystyivät itse päättämään katsomisistaan tai katsomatta jättämisistään. Turha holhous ja pilkun viilaaminen eivät johda mihinkään hyvään. Lapseni itse myönsivät katsoneensa nuorempina kauhuelokuvia, jotka olivat K18. Itse tein nuorena ihan samoin ja kaikki kaverini. Ihan yhdyskuntakelpoisia meistä kaikista kuitenkin tuli.

Vierailija
24/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiolaiset ovat menossa elokuvateatteriin katsomaan. Annan siis 15-vuotiaalle luvan katsoa tuon elokuvan ja varustaudun juttelemaan sen sisällöstä teinin kanssa.

Ap

Vierailija
25/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Mä katosin ton joka itsenäisyyspäivä jo 90-luvulla, ja kirjankin luin ala-asteella

Vierailija
26/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Näki jo eilen. Yleissivistystä Suomessa.

Vierailija
27/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me katsottiin aikoinaan alkuperäinen versio jo ala-asteella... Voisin jopa tuon 10v täyttävän pojan kanssa katsoa sen. Hän on aina ollut "ikäistään vanhempi ajatuksiltaan".

Vierailija
28/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin se Mollbergin tuntematon katsomassa myös 80-luvulla tuoreeltaan kun olin kauppakoulussa. Silloin olin vielä 15-vuotias. Paljoko lie siihen ollut ikäraja?

Vierailija
29/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi? Pelaavathan tämänikäiset nuoret jo k18 sotapelejä kuten Call Of Duty, GTA V, Battlefield yms eikä näistä ole jäänyt mitään traumoja.

En ole tavannut yhtäkään nuorta joka ei olisi näitä pelannut alle 16-vuotiaana (siis pojista).

Vierailija
30/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 14 ja 15 vuotiaat meni ensi-iltaan katsoo. Itse kävin mieheni kanssa eilen.

Vierailija
31/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin. Itse katselin vanhan version ala-astelaisena. En tosin koulussa.

Meillä näytettiin ylä-asteella tuntematon sotilas auditoriossa koulupäivänä. Oliko siinä muka joku ikäraja...? Ainakaa ketään (opettajia) se ei 90-luvulla vissiin kiinnostanut.

Vierailija
32/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap muissakin asioissa tuollainen pilkunviilaaja?

33/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pakko katsoa yläasteella Edvin Laineen tuntematon sotilas historian tunnilla. Mikä lie olisi tuon version ikäraja tänä päivänä.

Omat yläkoululaiset taas joutuivat lukemaan sen Väinö Linnan teoksen, josta oli koulussa joku kuulustelu.

Vierailija
34/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Meillä oli pakko katsoa yläasteella Edvin Laineen tuntematon sotilas historian tunnilla. Mikä lie olisi tuon version ikäraja tänä päivänä.

Omat yläkoululaiset taas joutuivat lukemaan sen Väinö Linnan teoksen, josta oli koulussa joku kuulustelu.

Elonet sanoo, että K16.

Vierailija
35/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 8v tyttö ok saanut katsoa eikä jäänyt traumoja.

Vierailija
36/37 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä antais.

Nimim. Ekaluokkalaiseni lempipeli on GTA

Vierailija
37/37 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viime vuonna katsoi 7- ja 9-vuotiaat,haluaisivat teatteriin mennä tuota uutta kattomaan myös. 😊 eli todellakin antaisin teinin katsoa!