Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko 15-vuotiaan lukiolaisesi katsoa Tuntemattoman sotilaan (k16) koulussa?

Vierailija
05.11.2017 |

Pohdimme mitä vastata lukion kyselyyn. Teini täyttää 16 vasta joulukuussa. Näytös olisi nyt marraskuussa. Tuntematon on k16.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin

Vierailija
2/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen seurassa saa 13v katsoa tuon. Ope lienee paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole muka nähnyt aikaisempia versioita? Minä olen lapsesta lähtien katsonut Laineen versiota ja kirjan luin ensimmäisen kerran about 13v.

Vierailija
4/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin. Itse katselin vanhan version ala-astelaisena. En tosin koulussa.

Vierailija
5/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohdimme mitä vastata lukion kyselyyn. Teini täyttää 16 vasta joulukuussa. Näytös olisi nyt marraskuussa. Tuntematon on k16.

Oi aika entinen. Olen itse nähnyt sen ekan Tuntemattoman varmaan jo alle kouluikäisenä, en tiedä sitten oliko huono asia. Kai nyt 15 vuotias sen jo voi katsoa.

Vierailija
6/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. 

Ikärajat ovat ensinnäkin viitteellisiä ja jokainen noudattaa niitä harkintansa mukaan lapselle. 

Nyt on kyse lukiolaisesta, jonka viiteryhmä on ikärajan mukainen. 

Olikohan tämä taas täysin tosissaan kysytty? Provoja on niin valtavasti, ettei täällä enää aitoja kysymyksiä erota. 

Vierailija
7/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi aika entinen. Olen itse nähnyt sen ekan Tuntemattoman varmaan jo alle kouluikäisenä, en tiedä sitten oliko huono asia. Kai nyt 15 vuotias sen jo voi katsoa.

. Siis 15-vuotias.

Vierailija
8/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ihmiset miettivätkin! Täyttää siis kuukauden päästä?! Miten se teidän teini muka yhdessä kuukaudessa kypsyy olennaisesti aikuisemmaksi?

Vierailija
9/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki antaisin. Nuoria ei saa kasvattaa pumpulissa.

Vierailija
10/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Ei ole mitään syytä olla antamatta. Kuten aiemmin jo todettiin, K16 elokuvaa pääsee aikuisen seurassa katsomaan 13-vuotiaatkin.

Vierailija
11/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin sillä olisi minkäänlaista väliä onko teini 15 v 11 kk vai 16 v tasan! Vai mikä kehityshyppäys siinä tapahtuu yhdessä yössä?

Mutta kai tämä oli provo - ei tuollaisesta kukaan voi tosissaan pohtia.

Vierailija
12/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Lukio kysyy, haluatteko rikkoa lakia?

Vastaus riippuu tietysti siitä, kuinka traumatisoivat rouva Vesalan tissit ovat. En ole elokuvaa nähnyt, niin en voi antaa asiantuntevaa lausuntoa. Joka tapauksessa lapsi tajuaa koko elokuvasta enemmän vasta vanhempana.

Ei mulle siitä edellisestäkään jäänyt lapsena muuta mieleen, kuin että jos alkaa oikein mennä huonosti, kannattaa laittaa piippu suuhun ja laukaista.

Vierailija
13/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en!

Poikani ei ole mikään huligaani!!

Vierailija
14/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
15/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nuorten koulussa kävivät ysit katsomassa sen😉 Voi kääks ja nuori täyttää 15v. marraskuun lopussa...

Vierailija
16/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus riippuu tietysti siitä, kuinka traumatisoivat rouva Vesalan tissit ovat. En ole elokuvaa nähnyt, niin en voi antaa asiantuntevaa lausuntoa. Joka tapauksessa lapsi tajuaa koko elokuvasta enemmän vasta vanhempana.

Ei mulle siitä edellisestäkään jäänyt lapsena muuta mieleen, kuin että jos alkaa oikein mennä huonosti, kannattaa laittaa piippu suuhun ja laukaista.

Mitä lakia lukio rikkoo jos paikalla on aikuinen? Anna pykälä!

Vierailija
17/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin rikkoa lakia? Edelleenkin, K16-elokuvat ovat K13 täysi-ikäisen seurassa. Kai sinne on joku opettajakin mukaan lähdössä...

Vierailija
18/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö... onkohan tää nyt edes totta? Ei kai tätä uusinta vielä koulussa esitetä? Ja kuka oikeesti kysyis tällaista?

Vierailija
19/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin katsoa vaikka k18 elokuvia.

Vierailija
20/37 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha ja paska provo.