Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teillä syödään tänään?

Vierailija
05.11.2017 |

Laitoin possua, riisiä, paprikaa ja sipulia pataan lihaliemellä maustettuna. Uunista tulee herkullinen tuoksu. :)

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kankkuspäivä, siis pizzaa.

Suosittelisin munakasta jossa runsaassti voita ja juustoa.. kinkut yms vapaaehtoisia. Paaljon parempi kankkusruoka näin niinku pitkällä kokemuksella ja runsaalla testaamisella useammalla taholla.

Joo, tän tyylistä yleensä väsäänkin, jos kanuuna on erityisen paha. Laitan siihen vielä sipulia, chiliä ja tuoretta korianteria, ne tekee eetvarttia:) Tänään ei oo onneks mikään megalomaaninen, eikä olla syöty pizzaakaan aikoihin, siksi sitä.

Vierailija
22/41 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötiin jo possun sisäfilettä ja juuresmuusia.Puolukka kaalisalaattia ,tomaattia ja joululimppua.Nyt keitän puolukka omena grahampuuroa ,noukin puolukat olohuoneen ikkunan takaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilistä muusia ja kalapuikkoja + kreikkalaista salaattia oli meillä.

Vierailija
24/41 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään.

Vierailija
25/41 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flambeerattua (selluperseisen koloratuurisopraanon kankkujen välissä mureutettua) paviaania viulumusiikin säestyksellä.

Vierailija
26/41 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivällä tomaattisia uunisilakoita, keitettyjä perunoita ja porkkanaraastetta auringonkukansiemenillä. Nyt iltapäivällä lihapullia, herkkusienikastiketta, perunamuusia ja paprikaa.

Vierailija
27/41 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairaan hyvää kanakeittoa tein, vaikka itse sanonkin. Koko perheen herkku, ja valmistuu vajaassa vartissa. Perunasipulisekoistusta, Mexican-pakastekasviksia, maustamatonta broileria, valkosipulia, chiliä, cashewpähkinöitä, sulatejuustoa ja Fond du chef - kanaliemikuutio. Tänään lisäsin vielä pari ruokalusikallista paholaisenhilloa ja kyllä tuli hyvää!

Vierailija
28/41 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jääkaapissa on läskisiä possun kylkisiivuja, löytyy myös kaalia, lanttua sun muuta rehua. Eiköhän noista synny joku hyvä syysruoka illaksi :)

Minä keittäisin lanttua soseeksi (plus mahdollisia muita juuria), maustaisin voilla ja kermalla lopputuloksen. Possunkylkisiivuja pieninä kuutioina paistelisin, siirtäisin rapeat lihat hetkeksi sivuun. Sitten siihen pannulle jääneeseen rasvaan lisäisin voita ja kaalia suikaleena, kun kaali on imenyt itsensä täyteen rasvaa, palauttaisin lihat pannulle, mausteet päälle ja siinä se. Aterian koristeeksi ehkä smetanaa tai ranskankermaa. Ai ai kun oliskin nyt kylkisiivuja. Pitääkö lähteä kauppaan...

Tai näppylämuusia lantusta ja kylkiviipalepaloista. Kaalista sitten lisukesalaattia muiden rehujen ja vaikka puolukan kera.

Yleensä paistan possuun väriä ja laitan sitten kaalin ja juuresten päälle uunipataan kannen alle muhimaan. Lihalientä, ja ehkä riisiä (teinit tykkäävät, minusta tulee liian mössöä), syödessä smetanaa. Rehut käytän myös pannulla rasvassa ennen vuokaan menoa niin tulee enemmän makua ja rakennetta. Maltillisesti chiliä, paljon valkosipulia, meiramia. Hillosipuleita happamuudeksi. 

Tänään sekaan menee kuivattua salviaa koska emme yleensä sitä käytä ja heräteostin ison purkin :) 

Terveisin se kylkiviipaleiden onnellinen omistaja :)

Vierailija
29/41 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneellä viikolla otettiin viimeiset huonot hampaat zuuzta ja en kärsi syödä,kuin vellejä ja pussikeitto eineksiä.Tänään omenariisi puuroa ja hernesoppaa.

Vierailija
30/41 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Falafeleja ja riisiä

Vierailija
31/41 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunamuusia ja paistettuja muikkuja, miehen kalastamia. Eilisen salaatinjämät kylkeen.

Vierailija
32/41 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasagnen tein. Tuli vähän löysää, mutta maku oli kuitenkin kohdallaan.

Vierailija
33/41 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihersalaattia, valkosipuliperunoita ja broilerin sisäfilettä.

Vierailija
34/41 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain pientä ja kevyttä. En meinaa uskaltaa syödä enää, koska olen yhtäkkiä näin raskauden puolivälissä alkanut lihota kilon viikossa. Herkkujen jättäminen ja liikunnan lisääminen ja ruokavalion muuttaminen terveellisemmäksi ei ole auttanut yhtään. Edelleen tulee kilo viikossa. En käsitä tätä ollenkaan.. Koskaan ennen ei ole tällaista ongelmaa ollut. Olen aina pysynyt hoikkana pienellä vaivalla. Tätä menoa olen ihan syöttöporsaan näköinen, kun synnytys viimein koittaa. Raskausdiabeteskin saattaa tulla, kun näin lihoo. Tämä on kyllä aivan epänormaalia. En tiedä, mikä kropassani on mennyt pieleen yhtäkkiä. Pakko rajoittaa syömistä. Ei ole muuta vaihtoehtoa.

Älä huoli, hormoneista tuo johtuu ja on ihan normaalia etenkin jos olit hoikka ennen raskaaksi tuloa. Minä olin 59kg 175cm, lihoin raskaaksi tultuani järkyttävässä tahdissa ja synnyttämään lähtiessä oli painoa tullut 26kg lisää! En muuttanut syömisiäni paljonkaan, ehkä terveellisempään suuntaan jos jotain... ja kun kilon lihomiseen tarvitaan 7000 Kcal en todellakaan syönyt noita kaloreita. Aineenvaihdunta vaan muuttui ottamaan jokaisen hitusen talteen. 

Lääkäri sanoi että asia on ihan ok ja selitti noista hormonien vaikutuksista aineenvaihduntaan. Paino lähti itsestään vajaassa vuodessa, en taaskaan muuttanut mitään syömisissäni. Palasin takaisin noin 60kg painoon jossa olen pysynyt siitä asti (15v) :)

Syö hyvin ja nauti ruoasta :)

Vierailija
35/41 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupäivällä tomaattisia uunisilakoita, keitettyjä perunoita ja porkkanaraastetta auringonkukansiemenillä. Nyt iltapäivällä lihapullia, herkkusienikastiketta, perunamuusia ja paprikaa.

Syödäänkö jossain vielä kaksi lämmintä ateriaa päivässä ,niiku ennen kun tehtiin raskasta ruumiillista työtä?

Vierailija
36/41 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joo, tän tyylistä yleensä väsäänkin, jos kanuuna on erityisen paha. Laitan siihen vielä sipulia, chiliä ja tuoretta korianteria, ne tekee eetvarttia:) Tänään ei oo onneks mikään megalomaaninen, eikä olla syöty pizzaakaan aikoihin, siksi sitä.[/quote]"

Korianteri, sehän on se saippuan makuinen yrtti? Kyllä mä joutuisin halaamaan  pönttöä jos sitä kankkusessa joutuisin  syömään :D

Vierailija
37/41 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizza olisi aikeena, pitäis vaan selättää tää krapula ja mennä keittiöön kokkaan. Mielessä näkyy herkullinen uunituore pizza mutta toteutus on vaiheessa. Tsempatkaa että ryömin ylös lämpimän peiton alta!

Vierailija
38/41 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Joo, tän tyylistä yleensä väsäänkin, jos kanuuna on erityisen paha. Laitan siihen vielä sipulia, chiliä ja tuoretta korianteria, ne tekee eetvarttia:) Tänään ei oo onneks mikään megalomaaninen, eikä olla syöty pizzaakaan aikoihin, siksi sitä.

"

Korianteri, sehän on se saippuan makuinen yrtti? Kyllä mä joutuisin halaamaan  pönttöä jos sitä kankkusessa joutuisin  syömään :D

Mä taas rakastan korianteria, kuten myös ruusukaalia, salviaa, rosmariinia ja monia muitakin ruoka-aineita, joille yksinkertaiset yökkäilee.

Vierailija
39/41 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasagnen tein. Tuli vähän löysää, mutta maku oli kuitenkin kohdallaan.

Ai - niin kuin Suomen nuoriso..??

Vierailija
40/41 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syödäänkö jossain vielä kaksi lämmintä ateriaa päivässä ,niiku ennen kun tehtiin raskasta ruumiillista työtä?

Kaksi kertaa päiväs perunoita ,ou jee!!!