Miksi te koiranulkoiluttajat (erit. naiset) torutte uroskoiraanne siitä, että se ärisee toiselle urokselle?
Se on täysin uroksien luonteenomaista köytöstä! Joo tiedän kyllä, että koulutuksella tällainen koiralle luonnollisena piirteenä kuuluva käytös voidaan tukahduttaa. Koulutuksella koiralle voidaan opettaa jopa täysin lajin ominaispiirteisiin kuulumatonta käytöstä, vaikka vetämään suupielet hymyyn ja sanomaan käsipäivää toisen koiran kohdatessaan. Itse en tällaiseen egoistiseen ja koiran esineellistävään pelleilyyn halua ryhtyä! Antakaa koirien olla koiria!
Kommentit (4)
Itse inhoan miehiä jotka opettavat koiransa uhoamaan toisille koirille. Eräs mies jopa kehui ja taputti koiraansa joka karkasi häneltä ja hyökkäsi oman koirani päälle. Voisitteko miehet pullistella vain omilla kaluillanne?
Koska en halua, että koirani rähisevät lenkillä. Minä päätän, miten muihin suhtaudutaan. Missään koirapuistoissa tms. emme käy, mutta lenkkini tahdon tehdä rauhassa.
Epävarma koira rähjää. Koiran pitää luottaa siihen, että ihminen pitää siitä huolta ja hoitaa uhkaavat tilanteet. Rähjäävällä koiralla ei ole luottamusta ihmiseen, jonka kanssa se liikkuu.
Entisen koiran (40kg) kimppuun hyökättiin kahdesti niin, että tuli kymmeniä syviä puremia päähän, niskaan ja jalkoihin. Koirat olisi määrätty lopetettaviksi, jos olisimme niin tahtoneet. Oma koira olisi voinut oikeasti kuolla kummallakin kerralla. Hyökkääjät olivat sitä reippaasti isompia. Hiljattain myös lähialueella karannut koira raateli toisen koiran kuoliaaksi. Tosi hienoa. Näin sen pitää mennä, vai? Aggressiiviseen käytökseen pitää puuttua ennen kuin käy huonosti.
V*tuttaa kun jotkut päästävät pikkukoiransa nykyisen koiran perään kiinni ärisemään ja räkyttämään ja myhäilevät siinä tyytyväisenä kun iso kiltti/koulutettu koira kiusaantuu. Se olisi kuulkaa yksi purema tai ravistus, pari sekuntia. Jokainen koira saattaa hermostua joskus etenkin jos sillä sattuu olemaan kipuja, mitä tuntematon ei voi päältä päin nähdä. Tätä tapahtuu etenkin kun vaimo ulkoiluttaa koiraa. Olen nähnyt itsekin.
Koirapuistossa emme ole enää vuosiin käyneet idioottien ihmisten takia.
Mulla on myös ollut löytökoira, joka ei oikein tykännyt toisista uroksista. Jos sitä olisi rohkaissut, niin ajan myötä se olisi varmasti raadellut jonkun. Kiltti koira siitä tuli. Sillä oli myös vahva tarve suojella perhettään, mistä ei myöskään olisi hyvä seurannut.
Olen myös nähnyt, kuinka ihmiset antavat koiriensa häiritä töissä olevia koiria.
Joku järki tähän touhuun.
Ihmiset ovat aina halunneet muokata (jalostaa) eläimiä mieleisekseen. Koirissa kuin kissoissakin on paljon näitä ihmisten muokkaamia rotuja joista suurimmalla osalla on siitä johtuvia vaivoja ja sairauksia joita ei voi parantaa. Näitä sitten ihmiset ostaa oikein ilolla itselleen! Sairasta touhua sanon minä!