Kohdunpoisto yksityisellä? Onko tietoa hinnasta?
Haluaisin kohdun ja munasarjojen poiston. Minulle on jo tehty jos jonkinlaisia toimenpiteitä enkä vaan jaksa enää. Olen puhunut asiasta lääkärille jo vuosia sitten. Nyt kokeilussa hormonikierukka mutta ne aiheuttavat kysta ym. ongelmaa.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistaako ne yksityisellä ihan huvikseen kohdun jos asiakas niin haluaa? Eikö sinne päde samat kriteerit kuin julkisella puolella? Jos noin on niin minäkin poistatan omani, ois niin helppoa olla ilman menkkoja.
Ei nyt varmaan huvikseen, mutta itselläni syy yksityisen käyttöön oli se, että julkisella puolella oli pitkät jonot ja vaikka yksityinen lääkäri katsoi olevan perusteltua poistaa kohtu, olisi julkisella puolella noin puolen vuoden odottamisen jälkeen toinen lääkäri voinut yhtä hyvin katsoa, ettei ole perusteltua. Vaivani olivat sellaisia, että niiden kanssa olisi voinut vielä jotenkuten sinnitellä, mutta elämänlaatua kohdun poisto paransi huomattavasti.
Tämäkin taitaa olla sairaanhoitopiiri kohtaista.
Minä sain ehkäisyneuvolasta lähetteen naistentautien polille toukokuussa, aika polille oli kesäkuun lopussa, leikkaus elokuun puolivälissä, eli tapahtui nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistaako ne yksityisellä ihan huvikseen kohdun jos asiakas niin haluaa? Eikö sinne päde samat kriteerit kuin julkisella puolella? Jos noin on niin minäkin poistatan omani, ois niin helppoa olla ilman menkkoja.
Ei nyt varmaan huvikseen, mutta itselläni syy yksityisen käyttöön oli se, että julkisella puolella oli pitkät jonot ja vaikka yksityinen lääkäri katsoi olevan perusteltua poistaa kohtu, olisi julkisella puolella noin puolen vuoden odottamisen jälkeen toinen lääkäri voinut yhtä hyvin katsoa, ettei ole perusteltua. Vaivani olivat sellaisia, että niiden kanssa olisi voinut vielä jotenkuten sinnitellä, mutta elämänlaatua kohdun poisto paransi huomattavasti.
Minä sain ehkäisyneuvolasta lähetteen naistentautien polille toukokuussa, aika polille oli kesäkuun lopussa, leikkaus elokuun puolivälissä, eli tapahtui nopeasti.
Joo näin on varmaan. Enkä tiedä mikä on tilanne nyt omalla seudullani. Silloin tosiaan jonotusaika oli pitkä ja kun ylipäätään sain aikaiseksi lähteä hakemaan apua niin käytin sitten sitä mahdollisuutta, kun talouden puolesta oli varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päin olet?
Jos munasarjat poistetaan, ei tule munasarjasyöpää myöhemmin sitten. Eli kaki syöpätyyppiä vähemmän jatkossa.
Äidiltäni poistettiin aikoinaan runsaiden vuotojen vuoksi kohtu, munasarjat ja umpilisäkekin siinä samalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi yksityinen? Minä sain ihan helposti kohdun poiston julkisella, tosin munasarjojen poistosta en edes kysynyt.
Julkisella ihan hirveät jonot. Ei ihan hoitotakuu täyty.
Ei tietenkään kenenkään kohtua poisteta vain pyynnöstä, ei Suomessa. Kyllä, siellä ottavat vastaan monet gynekologit, joilla on päivätyö erikoissairaanhoidossa.