Kohdunpoisto yksityisellä? Onko tietoa hinnasta?
Haluaisin kohdun ja munasarjojen poiston. Minulle on jo tehty jos jonkinlaisia toimenpiteitä enkä vaan jaksa enää. Olen puhunut asiasta lääkärille jo vuosia sitten. Nyt kokeilussa hormonikierukka mutta ne aiheuttavat kysta ym. ongelmaa.
Kommentit (26)
Miksi yksityinen? Minä sain ihan helposti kohdun poiston julkisella, tosin munasarjojen poistosta en edes kysynyt.
Kohdunpoistoon on tiukat kriteerit eikä rahallakaan sitä saa, jos ei ole hyväksyttävää syytä. Et kertonut, mikä sinulla olisi syynä. Itse sain kohdunpoiston ison myooman vuoksi.
Jos munasarjat poistatat niin saat ennenaikaiset vaihdevuodet.
Joo tiedän nämä edellä mainitut jutut. Kysyin kokemuksia yksityisestä. Onko kenelläkään? Minulle on tehty vaikka mitä toimenpiteitä, toivottavasti suostuvat julkisella puolella.
Vierailija kirjoitti:
Joo tiedän nämä edellä mainitut jutut. Kysyin kokemuksia yksityisestä. Onko kenelläkään? Minulle on tehty vaikka mitä toimenpiteitä, toivottavasti suostuvat julkisella puolella.
Mitä vaivoja sulla sitten on ja mitä niihin kokeiltu?
Minä sain kohdun poiston runsaiden vuotojen ja niistä johtuvan anemian takia, hormonikierukka oli ainut hoito mitä kokeiltiin ja kun se ei auttanut sain päättää että tehdäänkö lämpöpallohoito vsi kohdun poisto.
Vierailija kirjoitti:
Mitä haittaa sulle on siitä jos munasarjat jää?
Multa on poistettu kohtu ja munanjohtimet, mutta munasarjat jäi ja hyvä niin.
Hinta riippuu täysin siitä voidaanko poisto tehdä tähystämällä vai vaatiiko avoleikkauksen.
Ja kukaan ei edes yritä vastata...
Niin...minulla on ollut jo useita loop-hoitoja, jatkuvat vuodot, hysteroskopia ja nyt munasarjakystia. Myös limakalvonäyte on otettu. Kierukka on mutta se provosoi kystia ilmeisesti. Asioita hoidetaan aina yksi vaiva kerrallaan, en jaksa enää näitä toimenpiteitä. T. Ap
Onko anemiaa?
Minkä ikäinen olet?
Onko kipuja?
Vierailija kirjoitti:
Niin...minulla on ollut jo useita loop-hoitoja, jatkuvat vuodot, hysteroskopia ja nyt munasarjakystia. Myös limakalvonäyte on otettu. Kierukka on mutta se provosoi kystia ilmeisesti. Asioita hoidetaan aina yksi vaiva kerrallaan, en jaksa enää näitä toimenpiteitä. T. Ap
No luulisi noilla saavan kohdun poiston julkisellakin puolella.
Vai oletko kovin nuori?
Minä olen 40-v ja pari kuukautta sitten poistettiin kohtu noiden runsaiden vuotojen takia.
Minulla maksoi noin 3000 euroa muutama vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No luulisi noilla saavan kohdun poiston julkisellakin puolella.
Vai oletko kovin nuori?
Minä olen 40-v ja pari kuukautta sitten poistettiin kohtu noiden runsaiden vuotojen takia.[/
Kiitos vastauksesta. Olen yli 40 ja minulla on neljä lasta T. Ap
Poistaako ne yksityisellä ihan huvikseen kohdun jos asiakas niin haluaa? Eikö sinne päde samat kriteerit kuin julkisella puolella? Jos noin on niin minäkin poistatan omani, ois niin helppoa olla ilman menkkoja.
Noiden takia ei tarvitse munasarjoja poistaa. Kohtu pois menkat loppuu mutt munasarjat ylläpitää hormonituotannon.
Vierailija kirjoitti:
Poistaako ne yksityisellä ihan huvikseen kohdun jos asiakas niin haluaa? Eikö sinne päde samat kriteerit kuin julkisella puolella? Jos noin on niin minäkin poistatan omani, ois niin helppoa olla ilman menkkoja.
Samaa mietin.
Vierailija kirjoitti:
Noiden takia ei tarvitse munasarjoja poistaa. Kohtu pois menkat loppuu mutt munasarjat ylläpitää hormonituotannon.
Ai munasarjakystien / kasvainten takia ei tarvitse munasarjoja leikata. Voidaan poistaa säästävästi mutta sitten voivat jälleen uusia ja taas uusi toimenpide.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt varmaan huvikseen, mutta itselläni syy yksityisen käyttöön oli se, että julkisella puolella oli pitkät jonot ja vaikka yksityinen lääkäri katsoi olevan perusteltua poistaa kohtu, olisi julkisella puolella noin puolen vuoden odottamisen jälkeen toinen lääkäri voinut yhtä hyvin katsoa, ettei ole perusteltua. Vaivani olivat sellaisia, että niiden kanssa olisi voinut vielä jotenkuten sinnitellä, mutta elämänlaatua kohdun poisto paransi huomattavasti.
Eikö kellään?