Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohdunpoisto yksityisellä? Onko tietoa hinnasta?

Vierailija
05.11.2017 |

Haluaisin kohdun ja munasarjojen poiston. Minulle on jo tehty jos jonkinlaisia toimenpiteitä enkä vaan jaksa enää. Olen puhunut asiasta lääkärille jo vuosia sitten. Nyt kokeilussa hormonikierukka mutta ne aiheuttavat kysta ym. ongelmaa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään?

Vierailija
2/26 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yksityinen? Minä sain ihan helposti kohdun poiston julkisella, tosin munasarjojen poistosta en edes kysynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunpoistoon on tiukat kriteerit eikä rahallakaan sitä saa, jos ei ole hyväksyttävää syytä. Et kertonut, mikä sinulla olisi syynä. Itse sain kohdunpoiston ison myooman vuoksi.

Vierailija
4/26 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos munasarjat poistatat niin saat ennenaikaiset vaihdevuodet.

Vierailija
5/26 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tiedän nämä edellä mainitut jutut. Kysyin kokemuksia yksityisestä. Onko kenelläkään? Minulle on tehty vaikka mitä toimenpiteitä, toivottavasti suostuvat julkisella puolella.

Vierailija
6/26 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tiedän nämä edellä mainitut jutut. Kysyin kokemuksia yksityisestä. Onko kenelläkään? Minulle on tehty vaikka mitä toimenpiteitä, toivottavasti suostuvat julkisella puolella.

Mitä vaivoja sulla sitten on ja mitä niihin kokeiltu?

Minä sain kohdun poiston runsaiden vuotojen ja niistä johtuvan anemian takia, hormonikierukka oli ainut hoito mitä kokeiltiin ja kun se ei auttanut sain päättää että tehdäänkö lämpöpallohoito vsi kohdun poisto.

Vierailija
7/26 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä haittaa sulle on siitä jos munasarjat jää?

Multa on poistettu kohtu ja munanjohtimet, mutta munasarjat jäi ja hyvä niin.

Vierailija
8/26 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta riippuu täysin siitä voidaanko poisto tehdä tähystämällä vai vaatiiko avoleikkauksen.

Vierailija
9/26 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kukaan ei edes yritä vastata...

Vierailija
10/26 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin...minulla on ollut jo useita loop-hoitoja, jatkuvat vuodot, hysteroskopia ja nyt munasarjakystia. Myös limakalvonäyte on otettu. Kierukka on mutta se provosoi kystia ilmeisesti. Asioita hoidetaan aina yksi vaiva kerrallaan, en jaksa enää näitä toimenpiteitä. T. Ap

Vierailija
11/26 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko anemiaa?

Minkä ikäinen olet?

Onko kipuja?

Vierailija
12/26 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin...minulla on ollut jo useita loop-hoitoja, jatkuvat vuodot, hysteroskopia ja nyt munasarjakystia. Myös limakalvonäyte on otettu. Kierukka on mutta se provosoi kystia ilmeisesti. Asioita hoidetaan aina yksi vaiva kerrallaan, en jaksa enää näitä toimenpiteitä. T. Ap

No luulisi noilla saavan kohdun poiston julkisellakin puolella.

Vai oletko kovin nuori?

Minä olen 40-v ja pari kuukautta sitten poistettiin kohtu noiden runsaiden vuotojen takia.

Vierailija
13/26 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla maksoi noin 3000 euroa muutama vuosi sitten.

Vierailija
15/26 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No luulisi noilla saavan kohdun poiston julkisellakin puolella.

Vai oletko kovin nuori?

Minä olen 40-v ja pari kuukautta sitten poistettiin kohtu noiden runsaiden vuotojen takia.[/

Kiitos vastauksesta. Olen yli 40 ja minulla on neljä lasta T. Ap

Vierailija
16/26 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistaako ne yksityisellä ihan huvikseen kohdun jos asiakas niin haluaa? Eikö sinne päde samat kriteerit kuin julkisella puolella? Jos noin on niin minäkin poistatan omani, ois niin helppoa olla ilman menkkoja.

Vierailija
17/26 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden takia ei tarvitse munasarjoja poistaa. Kohtu pois menkat loppuu mutt munasarjat ylläpitää hormonituotannon.

Vierailija
18/26 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistaako ne yksityisellä ihan huvikseen kohdun jos asiakas niin haluaa? Eikö sinne päde samat kriteerit kuin julkisella puolella? Jos noin on niin minäkin poistatan omani, ois niin helppoa olla ilman menkkoja.

Samaa mietin. 

Vierailija
19/26 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noiden takia ei tarvitse munasarjoja poistaa. Kohtu pois menkat loppuu mutt munasarjat ylläpitää hormonituotannon.

Ai munasarjakystien / kasvainten takia ei tarvitse munasarjoja leikata. Voidaan poistaa säästävästi mutta sitten voivat jälleen uusia ja taas uusi toimenpide.

Vierailija
20/26 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt varmaan huvikseen, mutta itselläni syy yksityisen käyttöön oli se, että julkisella puolella oli pitkät jonot ja vaikka yksityinen lääkäri katsoi olevan perusteltua poistaa kohtu, olisi julkisella puolella noin puolen vuoden odottamisen jälkeen toinen lääkäri voinut yhtä hyvin katsoa, ettei ole perusteltua. Vaivani olivat sellaisia, että niiden kanssa olisi voinut vielä jotenkuten sinnitellä, mutta elämänlaatua kohdun poisto paransi huomattavasti.