Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko Jumala pyytää tai vaatia jotain ihmistä olemaan menemättä naimisiin ja hankimatta lapsia?

Vierailija
04.11.2017 |

Minusta tuntuu että Jumala pyytää minulta sitä. Olen nuori normaali heteronainen ja kristitty. Jumalan pyyntö kuulostaa ihanalle vaikka perheen perustaminenkin kuulostaa. Anteeksi että tuon uskonnollisen kysymyksen Vauvalle, mutta tämähän on "aihe vapaa" ja kysymys liittyy vauvoihin. 😀

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kommentti himosta oli hyvä. Miten kestät puutteen?

Vierailija
22/33 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen päätellyt itsestäni näin, koska miestä ei ole annettu.

- sinkku vl

Ei se leipäkään nenän eteen tule, jos sen eteen ei tee työtä.

Miehiä on vähemmän kuin naisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi.Tuo  kaikki on omassa päässäsi koska jumalaa ei ole. IHan voit itse omasta halustasi olla avioitumatta ja lisääntymättä, kunhan muistat käyttää ehkäisyä.

ja sinä sanot, että Jumalaa ei ole, koska tiedät kaikesta kaiken vai?

Mitä tietämistä on mielikuvitusolennoista? Järki hoi?

Vierailija
24/33 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama kuin ap:lla. Kiitos mielenkiintoisesta ketjusta.

Vierailija
25/33 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi.Tuo  kaikki on omassa päässäsi koska jumalaa ei ole. IHan voit itse omasta halustasi olla avioitumatta ja lisääntymättä, kunhan muistat käyttää ehkäisyä.

ja sinä sanot, että Jumalaa ei ole, koska tiedät kaikesta kaiken vai?

ON päivänselvää että joulupukkia, jumalaa tai maahisia ei ole.

Olen tavannut joulupukin useimpina jouluina, joskus jäänyt tapaamatta kun olen joutunut aattona lähtemään muualle hetkeksi. Joululahjojakin olen saanut ja antanut  joka vuosi jos olen ollut Suomessa joulun aikaan.

Jumaliin en usko, maahisiakaan en ole tavannut.

Ap:n ei kannata hankkia lapsia, hanki kissa tai hamsteri.

Vierailija
26/33 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa on hyvä kohta jossa ärsyttävä Paavali (muistaakseni) sanoo, että jos menee naimisiin ei tee väärin vaikka parempi olisi ettei mene koska nainut keskityy puolison miellyttämiseen.

Toisaalta raamatussa (jos sen kertomuksiin uskoo) on kohtia joissa Jumala määrää ihmistä tekemään jotakin vaikka ihminen ei ole niin innostunut kutsustaan.

Mutta jos pyörit naisenemmistöisissä seurakunnissa ongelma ratkeaa itsestään koska tilaisuutta ei edes tule.

Vierailija
27/33 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun mukaan se, että on tullut uskoon naimattomana, on osoituksena siitä että Jumala on kutsunut hänet naimattomaan uskon elämään. Raamatussa neuvotaan jokaista uskovaista pysymään siinä uskossa ja kutsussa jossa Jumala on hänet kutsunut. Se ei kuitenkaan ole syntiä, jos siitä huolimatta menee naimisiin. Lue 1. Kor. 7. Hyvin tekee se uskovainen joka menee naimisiin, mutta paremmin tekee se, joka ei mene.

Vierailija
28/33 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatun mukaan se, että on tullut uskoon naimattomana, on osoituksena siitä että Jumala on kutsunut hänet naimattomaan uskon elämään. Raamatussa neuvotaan jokaista uskovaista pysymään siinä uskossa ja kutsussa jossa Jumala on hänet kutsunut. Se ei kuitenkaan ole syntiä, jos siitä huolimatta menee naimisiin. Lue 1. Kor. 7. Hyvin tekee se uskovainen joka menee naimisiin, mutta paremmin tekee se, joka ei mene.

Jep, eli ap.n kysymys on nurinkurinen.

Vierailija
29/33 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko Joulupukki?

Vierailija
30/33 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko ylijumala kertoi minulle että kyllä se pystyy.

Vierailija
31/33 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala antaa jokaiselle kutsumuksen. Uskon että jos sinulla halu perustaa perhe, se halu on Jumalan sinulle antama lahja ja saattaa olla sinun kutsumuksesi.

Toki voi olla, että jos koet voimakasta kutsua jäädä lapsettomaksi, voi sekin olla kutsusi. Voisiko olla, että Jumala toivoo ettet perustaisi perhettä NYT vaan joskus myöhemmin? Että sinulle olisi jokin kutsumus tai tehtävä tällä hetkellä..?

Vierailija
32/33 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tehtävällä tarkoitan että vaikkapa jokin lähetysmissio tai että kehittäisit itseäsi ihmisenä ennen avioliittoa?

Jotenkin mulle tuli mieleen että tuo voisi liittyä johonkin tehtävään.

Vierailija
33/33 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kiinnostuin uskonasioista vahvasti jo lapsena, ja mulla oli alusta asti oma sisäinen varmuus, että minä haluan olla vain Kristuksen morsian, että en koskaan mene naimisiin enkä saa lapsia. Ja näin on elämä mennytkin, olen omistautunut henkisyydelle ja rajannut käytännön elämän minimiin (työssäkäynti).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä