En ihan todella kehtaa/voi/pysty menemään uimahallissa saunaan tai suihkuun alasti...voinko edes käydä hallissa?
Jos käyn niin menen uimapuku päällä suihkuun ja välttelen ihmisten katseita. Saunaan en uskalla mennä uimapuku päällä, en vaan voi. Häpeän "arkoja alueitani" niin paljon etten voi olla alasti. Harmittaa vaan siksi kun kovasti tahtoisin mukaan saunaan, varsinkin höyrysaunaan kaipaisin. Onko kenelläkään muulla samaa ongelmaa? Miten hoidatte pesut ja saunat?
Kommentit (50)
Onhan siellä kaikki muutkin alasti
Saunassa voisi ehkä käydä pyyhe ympärilläkin, mutta oikeasti pitäisi kyllä käydä suihkussa ihan alasti ennen altaaseen menoa, se sääntö ei ole mitenkään ihmisten kiusaksi keksitty. Ehkä ammattiapu voisi auttaa, tai sitten vaan itsekseen sitkeästi totuttelee pikkuhiljaa alastomuuteen, esim. menemällä halliin silloin, kun on vähän porukkaa liikkeellä.
On sellaisia uima-asuun kiinnitettäviä merkkejä joiden "luvalla" saa pitää uima-asua päällä suihkussa ja saunassa. Kannattaa sellaista kysyä.
Yök, ilman pesetymistä altaaseen. Haluaisitko että kaikki muut tekee niin?
Nuo "lupalaput" uikkareissa ovat esim. rintasyöpäleikatuille tai avannetta kantaville asiakkaille. Ap:lle, teepä se ajatustyö itsesi kanssa valmiiksi, ja sitten kun olet sinut alastomuutesi kanssa, siis pystyt olla alasti uimahallissa, niin mene vasta sitten. Se uimapuku pois suihkussa ja saunassa-sääntö ei ole huvikseen laadittu.
Mene vaan uikkarin kanssa, niin minäkin olen aina tehnyt ja ikinä kukaan ei ole asiasta valittanut. En muutenkaan tajua tuota logiikkaa, ettäkö muka menisi likaisena altaaseen jos käy peseytymässä uimapuvun kanssa. Sama uimapukuhan minulla on ihan samalla tapaa päällä siellä altaassakin, en minä sitä siellä riisu. Miten siis olisin jotenkin likainen?
Minulla sama juttu, en halua olla / pysty olemaan vieraiden nähden alasti. Siksi en käy uimahalleissa, mikä kyllä harmittaa minua.
Mikään ei ole ikävämpää kuin nähdä kylpylän porealtaassa nainen jonka meikki valuu pitkin poskia kuin jollain Alice Cooperilla.
Vierailija kirjoitti:
Nuo "lupalaput" uikkareissa ovat esim. rintasyöpäleikatuille tai avannetta kantaville asiakkaille. Ap:lle, teepä se ajatustyö itsesi kanssa valmiiksi, ja sitten kun olet sinut alastomuutesi kanssa, siis pystyt olla alasti uimahallissa, niin mene vasta sitten. Se uimapuku pois suihkussa ja saunassa-sääntö ei ole huvikseen laadittu.
Miksi noita muuten tehdään rintasyöpäleikatuille? Mietin tätä jo lapsena. Siis vettähän siihen haavaan pääsee joka tapauksessa, joten hygieniasyistä ei kai tässä voi olla kyse. Onko se vaan siksi, että on liian häpeällistä naiselle, että toinen nainen voi nähdä leikkausarven rinnan kohdalla? Mikä siinä on niin kauheaa? On mullakin iso arpi leikkauksesta vatsan kohdalla, mutta en näe mitään syytä, miksi sitä pitäisi muilta peitellä. Enemmän minua hävettää selluliittini ja läskini. Niitä nyt ei uimapuvulla piiloon edes saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi noita muuten tehdään rintasyöpäleikatuille? Mietin tätä jo lapsena. Siis vettähän siihen haavaan pääsee joka tapauksessa, joten hygieniasyistä ei kai tässä voi olla kyse. Onko se vaan siksi, että on liian häpeällistä naiselle, että toinen nainen voi nähdä leikkausarven rinnan kohdalla? Mikä siinä on niin kauheaa? On mullakin iso arpi leikkauksesta vatsan kohdalla, mutta en näe mitään syytä, miksi sitä pitäisi muilta peitellä. Enemmän minua hävettää selluliittini ja läskini. Niitä nyt ei uimapuvulla piiloon edes saa.
Minuksia satelee, mutta kukaan ei viitsi kertoa vastausta kysymyksiini. Siis onko ne uimapuvut jotenkin erilaisia, että ne suojelevat sitä ei-parantunutta arpea vai mikä siinä on?
Mun tyttärellä on valtavasti arpia rintakehän ja vatsan alueella, mutta ei ole koskaan edes käynyt mielessä, että niitä täytyisi peitellä. Ei, me saunomme ja peseydymme ihan alasti. Jos arvet jotakuta järkyttää niin saa tulla juttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos käyn niin menen uimapuku päällä suihkuun ja välttelen ihmisten katseita. Saunaan en uskalla mennä uimapuku päällä, en vaan voi. Häpeän "arkoja alueitani" niin paljon etten voi olla alasti. Harmittaa vaan siksi kun kovasti tahtoisin mukaan saunaan, varsinkin höyrysaunaan kaipaisin. Onko kenelläkään muulla samaa ongelmaa? Miten hoidatte pesut ja saunat?
miksi häpeät?? Häyrysaunassa ei edes näy kunnolla. Jos joku tulee saunaan uimapuku päällä niin sanon. Eriasia ne jotka saavat käyttää uimapukua. Kerran oon sanonut ja pyysin nopeasti anteeksi tyhmää käytöstäni .
Olisi mukavaa jos uimahalleissa olisi esim. sermejä tai verhot, joiden takana saisi peseytyä ja laittaa puvun päälle. Täällä myös yksi, joka ei pysty olemaan uimahalleissa alasti. Koen alastomuuden niin intiiminä, että se on varattu vain parisuhteeseen miehelleni. En myöskään halua nähdä muita ihmisiä alasti.
Minulla oli sama ajatusmaailma kuin ap:lla, mutta lopulta vaan päätin mennä alasti sinne suihkuihin. Paljon vähemmän se herättää huomiota jos toimii kuten muutkin, eikä muita pälyillen hyppele uimapuku päällä kun muut ovat alasti.
En katso muiden reaktioita, ei kiinnosta. Ne jotka tuijottaa tuijottaa kyllä kaikkia muitakin. Maailmaan mahtuu eikä kukaan jää sinua sen kummemmin ajattelemaan, paitsi jos herätät ihmetystä poikkeavalla käytökselläsi.
Mä meen aina pyyhe ympärillä saunaan, kotonakin. Käytän sellasta ohutta hamam-pyyhettä. Pesulla käyn alasti.
Siis kyllä peseydyn mutta uimapuku päällä...jäädyn jo ajatuksesta jos se pitäisi ottaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuksia satelee, mutta kukaan ei viitsi kertoa vastausta kysymyksiini. Siis onko ne uimapuvut jotenkin erilaisia, että ne suojelevat sitä ei-parantunutta arpea vai mikä siinä on?
Haluaisitko sinä että sairauskertomuksesi vaikkapa mt ongelmineen olisi kaikkien nähtävillä? Niin, ei halua syöpäpotilaskaan. Lisäksi uimapuvussa voi olla tasku rintaproteesille.
Asuin Englannissa joitakin vuosia sitten ja kävin siellä uimahallissa. Suihkussa riisuin uimapuvun ja pesin itseni ja hiukseni ja kun käännyin, huomasin että monet naiset tuijotti minua paheksuvasti ja kaikilla muilla oli uimapuvut päällä suihkussakin. Luulivat minua vissiin joksikin perverssiksi itsensäpaljastelijaksi. Saunaa uimahallissa ei ollut.
Nykyisin on sellaisia kylpylöitä jotka on unisex, ja uikkarit pidetään päällä. Saunat on yhteisiä, ja suihkukopit, ettei tarvii alasti olla muiden nähden.