Gallup: Mitä tarkoittaa kolmekymppinen?
EA-keskustelusta sivuraide. Eli jos näistä kahdesta pitää valita, niin kumpaa mielestäsi "kolmekymppinen" tarkoittaa?
Jos näkemyksesi radikaalisti eroaa noista kahdesta, kerro toki.
Kommentit (26)
Entäs "yli kolmekymppinen"? Onko se sitten 40+?
Itse en ole vuosiin pitänyt itseäni parikymppisenä ja olen 27v.
Vierailija kirjoitti:
Setämies. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppinen on ihan yksiselitteisesti henkilö joka on täyttänyt 30v mutta ei neljääkymmentä. Eli kaksiseiska ei ole kolmekymppinen.
Sinusta siis on ihan ok, jos 39-vuotias mies laittaa deitti-ilmoitukseen olevansa kolmekymppinen jahdatessaan parikymppisiä mimmejä?
Tietenkin se on ok. Se parikymppinen mimmihän on itsekin 29-vuotias.
ohis
Onhan tuossa onneksi sentään 10 vuotta ikäeroa.
Toisessa ketjussa joku sanoi hyvin:
"Joo, ja jos ravintola-annos maksaa "siinä kympin paikkeilla", se voi olla 19,90. Ei ihme jos ei rahat meinaa riittää.
Jos urheilukentällä kepinviskoja paiskaa jonnekin 80 metrin viivan tuntumaan, vähän alle, niin selostajat puhuvat siitä kasikymppisenä, ei seitsenkymppisenä. Mutta nehän ovatkin yleensä miehiä, mitä ne tällaisista ymmärtää."
Tältä pohjalta olen sitä mieltä, että 39-vee ei tosiaan ole kolmekymppinen.
Kolmekymppinen on mielestäni "noin 30". 39-vuotias on jo "noin 40".
Kolmekymppinen olis joku 29-36 vuotias. Riippuu aika paljon kontekstista. Käly on 37 ja kyllä sittenkin sanoisin sitä kolmekymppiseksi. Sanotaan niin et kasit on jossain epälandiassa ja ysillä mennään jo seuraavalle kymmenelle.
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppinen on ihan yksiselitteisesti henkilö joka on täyttänyt 30v mutta ei neljääkymmentä. Eli kaksiseiska ei ole kolmekymppinen.
Olen nyt 39 v. ja huomenna täytän 40 v. Olen siis vielä tänään komekymppinen, mutta huomenna neljäkymppinen. Vanhenen siis yhdessä yössä n. 10 vuotta? :)
Kolmekymppinen = 30-vuotias