Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi vie putkaan mikäli kertoo im aikeista

Vierailija
04.11.2017 |

Suomessa mielenterveyshuolto näkyy olevan aivan retuperällään.
Jos sanoo vittumaiselle sukulaiselle tekevänsä itsemurhan vihdoin vuosia jatkuneen henkisen väkivallan ja itsekkyyden johdosta ja tämä sukulainen soittaa sitten 112.
Hätäkeskus laittaa poliisit asialle ja paikalle saapuu yksikkö, joka ei tiedä yhtään mitä oikeasti on taustalla.
Siinä tilanteessa on turha selitellä näille mitään, koska se ei auta, koska tuomio on jo annettu.
Kiusattu ihminen saa kylmää kohtelua, kuin joku rikollinen.
Poliisi on suorastaan aggressiivinen ja tulee pyörimään itsemurhaa aikovan kotiin ilman lupaa.
Se on nöyryyttävää, koska koti on kaameassa kunnossa.

Putka on hyvin kolkko paikka. Pienessä kopissa on pehmustettu matto, betonivessanpönttö ja vesipiste. Seinät on raavittu täyteen jotakin merkkejä kävijöistään.
Katossa näkyy olevan kamerakin, mutta sen toimivuudesta en tiedä.
Kerran tunnissa tai kahdessa poliisi käy kurkkaamassa putkakomeron pienestä luukusta ja sulkee sen luukun voimakkaasti pamauttamalla ikään kuin osoitukseksi, että "nyt olet putkassa sinä ihmissaasta!".

Pois päästessä he hoputtavat. Ihan kuin pitäisi ottaa kaman kainaloon ja juosta ulos kylmyyteen. En kuitenkaan mene, vaan laitan vaatteet päälle. Ihmettelin ääneen kuinka tässä tilanteessa oleva ihminen laitetaan poliisiputkaan juoppojen ja rikollisten kanssa ja kohtelu on kuin rikollisella. Joku sanoo ettei paikka ole sama. Ainakin paikka oli hyvin kolho ja kohtelu sen mukaista.
Hyvin aggressiiviselta vaikuttava isokokoinen mies alkaa ivallisesti sanoa, että kuinka pitäisi miettiä miksi tällaiseen paikkaan olen jotunut ja kuinka pitäisi katsoa peiliin.
Sanoin heille, että heidän pitäisi opetella hieman psykologista silmää. Toinen rauhallisempi poliisi vittuilee huoneesta pois lähtiessä kuinka lähtee tästä opiskelemaan psykologista silmää.

Ajattelin lopettavani itseni hirttoköyteen, joka jäi paikoilleen roikkumaan, kun pääsen lopulta kotiin aamulla. Kotona ajattelin, että nukun ja kirjoitan vielä nettiin pariin paikkaan miten elämänsä loppumetreille tullutta kohdellaan nykysuomessa.

Joutuminen putkaan kerrottuaan sukulaiselle tekevänsä vihdoin itsemurhan, on aivan absurdia. Sukulaisella ei ole viimeiseen noin 480 päivään löytynyt yhtään oikeata aikaa auttaa traumatisoivan rikoksen uhria saada paperit kasaan ja asia vireille, jotta oikea rikollinen joutuisi edesvastuuseen. Häntä kiinnostaa vain ja ainoastaan oma napa. Ihan oikeasti hänelle on ylitsepääsemätöntä ollut tehdä käden puristusta vastaava asia yli 6 vuoteen, jolla olisi ollut suuri apu. Hänen pilliin ja hän keskiössä se ihmissuhde on hoidettu ihan aina. Maanmatosella ei ole mitään oikeutta hänen ylhäisyydeltä pyytää yhtään mitään.

Jos elämä olisi peli, on poliisiputkaan joutuminen GAME OVER. Viimeiset elämäneliksiirit valuvat viemäriin siitä kohtelusta. Päähän potkittua potkitaan vielä hieman päähän lisää, koska poliisi auktoriteettina voi niin tehdä.
Minne voi kertoa, että heillä on osa töissä todella aggressiivisen oloista porukkaa, joilla ei ole minkäänlaista tilannetajua? Olisiko minun pitänyt tappaa itseni kotiin päästyäni ja jättää muikkari poliisille, kuinka GAME OVER tuli lopulta, koska edes poliisiin ei voi luottaa. Miten ikinä voin saada oikeutta koettuani mitä kamalamman rikoksen toisen auktoriteetin pakeilla, joka huumasi minut ja teki fyysistä ja seksuaalista väkivaltaa, josta on aiheutunut hyvin vakavat traumat. Ja lopputulos on se, että kun aion lopulta päättää päiväni, joudun poliisiputkaan kuin jokin rikollinen.
.... jatkuu

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vingu siitä itsarista muille. Ei meitä kiinnosta. Tapa itsesi tai muuta elämäsi paremmaksi mutta älä valita muille.

Kyllä mua ainakin kiinnostaa. Olen ihminen ja empaattinen. 😢

Vierailija
22/43 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi, ap. On väärin, että apua tarvitseva ihminen ei saa apua, vaan kylmää kohtelua. Todella surullista. :( Yritä rauhoittua ja käy vaikka lämpimässä suihkussa rentoutumassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Putka on kauhea paikka ihmiselle jolla mielenterveyshäiriö ja poliisit on keskimäärin yhtä empaattisia kuin se betoniseinä sellissä. Avun hakeminen johtaa yleensä useisiin nöyryytyksiin joten paras kun pystyisi itseänsä itse auttamaan, päivä kerrallaan vahvistumaan. Voimia sinulle, toivottavasti selviät!

Vierailija
24/43 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ilkeilkö, jos itsellänne ei ole mitään käsitystä psyykkisestä pahoinvoinnista. Haluan uskoa, että paha saa aina palkkansa. Ennemmin tai myöhemmin. Ellei sitten sekoa omaan ilkeyteensä.

Vierailija
25/43 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

💕

Vierailija
26/43 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylensä viedään kyllä a1 osastolle, mikä on kuin olisi putkassa, itse jouduin ppoliisin ja ambulanssin toimesta kun sukulaiset soittivat 112, olin jo 43 kg japaastonnut vedellä 70 päivää eli kuolemaa tein jo ja olin psykoosissa

a1 osastolla 1,5 kk oli yhtä helvetttiä se, pahempi kuin vankila jossa sentään saa ollaihminen, a1 osasto on kuin eläntarha, eräs satanisti siellä suuttui mulle ja uhkasi tappaa minut

Vierailija
27/43 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n teksti on outo. Sukulainen siis kiusaa ja siksi ap uhkaa itsemurhalla? Ei tervettä. Ilmoita poliisille kiusaamisesta ja ota yhteys tk:n mielenterveysyksikköön avun saamiseksi itsellesi.

Vierailija
28/43 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vingu siitä itsarista muille. Ei meitä kiinnosta. Tapa itsesi tai muuta elämäsi paremmaksi mutta älä valita muille.

Susta tulisi hyvä poliisi tuolla asenteella.

Vit*ttaa nuo itsemurhalla uhkailevat ihmiset. Turpa kiinni ja tehkää se tai alkakaa korjaamaan asioitanne. Ihan turha jauhaa itsemurhasta ja kerätä sääliä.

En ole keräämässä sääliä. 

Olen tullut elämässä siihen pisteeseen, että kaikki se mihin uskoin on murtunut. Minulla ei ole ollut ketään yli vuoteen auttamassa hyvin yksinkertaisissa kahvin keittoon verrattavissa asioissa, vaan nämä henkilöt ovat painaneet minua alas ja haukkuneet. Taho joka on toiminut hyvin rikollisesti minua kohtaan on päässyt kuin koira veräjästä. Hän on uransa aikana tehnyt monia rikoksia, joista kaikista ei ole jäänyt kiinni.

Tilanne on se, että minua kohdellaan kuin rikollista, vaikka olisin vain tarvinnut vähän apua ennen kuin aika loppuu kesken. En saanut ja kostan kaikille lopettamalla ihan kaiken. Olin aina käytössä näille muille ihan missä tahansa mitä pyysivät. Minua ei autettu vaikka kyse oli hyvin vakavasta asiasta ja se oli hyvin yksinkertainen heille, mutta minulle todella vaikea trauman vuoksi.

En usko tähän maailmaan enää. Todennäköisesti se olen minä joka joudun edesvastuuseen myös sanoistani netissä, jotka kirjoitin minulle tapahtuneen totuuden pohjalta. Tämä haittaa miehen imagoa, mutta pelastaa ihmishenkiä. Ja koska hän ei ole vielä minun kohdalla tuomittu rikollinen ja koska minua on jo kohdeltu eri tahoilta kuin rikollista, en koe tässä olevan muuta ulospääsyä kuin lopettaa elämästä. Olin väärissä ympyröissä koko elämäni. Itsekkyys huokui heistä ja nyt minulla ei ole enää voimia korjata mitään. Vinkuminen loppuu. Netissä on helppo keroa asioita, koska jokainen valitsee itse mitä lukee. En minä irl vingu.

Minua ei jää kaipaamaan kukaan. Olen tehnyt työtä sen eteen tässä jo jonkin aikaa. Sääliä en kaipaa, joten en ole asiasta kenellekään kaverille sanonut. 

Testamenttaan omaisuuteni heille ja pyydän, että heille mainitaan vain että kuolin sairauden uuvuttamana. Sääliä en kaipaa. Tähän on tultu pitkä tie. Minun elämällä ei ole mitään väliä. Edes se, että minua kohtaan tehtiin rikos ei herättänyt hirviöitä ympärilläni auttamaan edes kovin yksinkertaisessa asiassa. Olen ihan yksin, vaikka minussa ei päällisin puolin ole mitään vikaa, enkä ole paha ihminen. Ainoa vitsaus elämässäni on hirviö perhe, josta en pystynyt irrottautumaan ajoissa pelastaakseni elämäni.

Nyt olen turta kaikelle ja kohdannut hyvin suurta vääryyttä. Ei minulla ole muuta vaihtoehtoa. Se mies aiheutti minulle fyysisen vamman, jota joudun kantamaan kehossani lopunelämää. Mitä elämää sellainen on, että tuntee seksuaalirikollisen ja pahoinpitelijänsä kehollaan 24/7? Lääkäriin en luota. En usko että kukaan on minun puolellani. Ainoa apu mitä on tilanteeseeni tarjolla, on kemiallinen pahoinpitely. Siihen en suostu. Enää ei ole mahdollisuuksia tässä julmassa maailmassa.

Vierailija
29/43 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*

Vierailija
30/43 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listi ainakin se äijä ennen itsaria. Ethän sinä siinä mitään häviä. Voi tulla jopa parempi olo. Saat pari vuotta linnaa ja siellä pääset keskustelemaan lääkärien kanssa.. Itsemurhan voit tehdä milloin vain.

Vierailija
31/43 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n teksti on outo. Sukulainen siis kiusaa ja siksi ap uhkaa itsemurhalla? Ei tervettä. Ilmoita poliisille kiusaamisesta ja ota yhteys tk:n mielenterveysyksikköön avun saamiseksi itsellesi.

Olet itse outo ja tekstistäsi välittyy tunnekylmyys. No ongelmansa kullakin. Suosittelen lääkärillä käyntiä.

Vierailija
32/43 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Listi ainakin se äijä ennen itsaria. Ethän sinä siinä mitään häviä. Voi tulla jopa parempi olo. Saat pari vuotta linnaa ja siellä pääset keskustelemaan lääkärien kanssa.. Itsemurhan voit tehdä milloin vain.

En listi, koska en kykene sellaiseen sairaaseen toimintaa kuin hän.

Olen kyllä verbaalisesti pommittanut hänet ja toivon ihmisten ymmärtävän, että uhraan itseni heidän ja totuuden takia. En halua, että kukaan joutuu kärsimään kuten minä. Minua kohtaan voi tässä maailmassa tulla syyte sanoistani, niin hullu tämä oikeuslaitos on. Seison jokaikisen sanani takana. Rikollisia paijataan ja varattomille maksetaan oikeudenkäyntikulut ja syytön voi joutua vastaamaan omaisuudellaan toisen ihmisen rikollisista teoista, joista kertoi julkisesti nettiin. Hullua.

Toivon, että jotkut nettisivut ovat sen verran eettisiä, että niihin kirjoitettu sana jää näkyviin, vaikka minun tieni päättyisikin. 

Vierailija
33/43 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kommentti katosi?

Vierailija
34/43 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma tuossa ketjussa on että kaikki toimivat enemmän ja vähemmä luulon varassa;

Jossain poliklinikka paikkaan toimituksessa fiksu päivystävä lääkäri toteaa ettei ketään voi niin vain toimittaa minne vaan, ja sitä palataan hyväkuntoiseen asuntoon hyväkuntoisena (koska joku ulkopuolinen on tullut sekoilemaan henkilön pasmat sekaisin)

Mikäli ulkopuolinen ei ole mitenkään läheinen eikä varsinkaan sukulainen, tilanteeseen jossakin tapauksissa liittyy kostosoittelu (koska luuloinho on kasvanut suureksi ehkäpä siksi että luulon omaava ei itde ole lopettanut häirintäänsä). Jos tajuat kuviota.

Eri asia on pillahtava viinipullon heiluttaja joka kuuluisi vähintään katkaisuhoitoon.

Vierailija
35/43 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, sulla ollut sitten tosi huono tuuri. Mulla on käynyt kotona poliisi saman asian takia. Istuttivat alas ja puhuttiin varmaan puoli tuntia. Moni solmu aukesi ihan sillä. Kysyivät haluanko sairaalaan ja sanoin ei. Lähtivät kun kerroin tapaavani psykologia sännöllisesti ja että huomenna seuraava tapaaminen. Kiitin ja he lähti pois.

Aina oon saanut poliisilta tosi asiallista kohtelua. Tosin olen itsekin ollut aina rauhallinen ja kohtelias. En tiedä olisivatko kohdelleet toisin jos olisin ollut aineissa, riehunut tai ollut muuten vaan hysteerinen.

Vierailija
36/43 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, sulla ollut sitten tosi huono tuuri. Mulla on käynyt kotona poliisi saman asian takia. Istuttivat alas ja puhuttiin varmaan puoli tuntia. Moni solmu aukesi ihan sillä. Kysyivät haluanko sairaalaan ja sanoin ei. Lähtivät kun kerroin tapaavani psykologia sännöllisesti ja että huomenna seuraava tapaaminen. Kiitin ja he lähti pois.

Aina oon saanut poliisilta tosi asiallista kohtelua. Tosin olen itsekin ollut aina rauhallinen ja kohtelias. En tiedä olisivatko kohdelleet toisin jos olisin ollut aineissa, riehunut tai ollut muuten vaan hysteerinen.

Nainen oli aika rauhallinen, mutta toisaalta piti minua varmaan jonain lapsen tasolle jääneenä, jonkin kommentin perusteella. Piti minua myös hulluna, koska käski mennä lääkäriin, kun sanoin joutuneeni vakavan rikoksen uhriksi. Ei siis uskonut minua pätkääkään.

Mies vaikutti aggressiiviselta. Jouduin sanomaan heille useamman kerran etteivät koske tavaroihini. Kävelivät kodissani ympäri, vaikka heillä ei ollut mitään asiaa sinne. Oli hyvin nöyryyttävää, että he tulivat sisälle sikolättiini. Luulivat varmaan minun olevan humalassa, koska pöydällä oli viinipullo ja pari tölkkiä.  Yleensä en osta kotiini alkoholia, koska en juo yleensä ollenkaan. 

Nyt olin ostanut, koska ajattelin, että jos humalassa olisi helpompi lähteä... Ja pullot oli edellispäivältä, jolloin en ollut tekemisissä kenenkään kanssa.

En ollut aineissa tai aggressiivinen. Todennäköisesti henkilö, joka heidät soitti paikalle oli hysteerinen ja lietsoi taas omia kuvitelmiaan. Hän sanoi lääkärillekin kerran kuinka hakkasin äitini, mikä ei pidä alkuunkaan paikkansa. Talutin todella kovapäisen äitini kädestä puristaen kotoani ulos ja hänelle tuli mustelma johtuen liian korkeasta marevan annostuksesta. Silloin tulee mustelmia helposti. Hän ei yli kymmenestä kiellosta huolimatta lopettanut toimintaansa kotonani, vaikka olin päästänyt hänet paikalle teelle ja vannottanut ettei tee muuta. Pakko oli poistaa hänet asunnosta, koska petti lupauksensa ja aiheutti toimillaan harmia. Miltä sinusta tuntuisi, jos astioita tai tasoja pyyhitään eläimenkakkaan tahriintuneella pyyhkeellä, joka löytyi eteisen lattialta. 

Vaikka kotini on aika ajoin sikolätti, en silti sekoita paskaa ja puhtaita tavaroita. Niin ei saa myöskään kukaan muu tehdä, koska se aiheuttaa turhaa stressiä. Sellaiset ihmiset eivät kotiini pääse.

Olen hyvin altavastaajana näiden kylmien itsekkäiden ihmisten joukossa. Minä olen ainoa, jolla mielenterveys skragaa. Se tekee minusta epäuskottavan, vaikka mielenterveys skragaa näiden muiden johdosta. 

Vierailija
37/43 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osasto ole mikään humalaisten hoitopaikka. Mielenterveyttä ja pakkohoidon tarvetta ei humalaiselta arvioida. On yleinen käytöntä, että viedään putkaan tai selviämisasemalle, jos känninen uhkaa humalapäissään tehdä jotain itselleen. Aamulla sitten usein kaduttaa. T: satun tietämään

Vierailija
38/43 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osasto ole mikään humalaisten hoitopaikka. Mielenterveyttä ja pakkohoidon tarvetta ei humalaiselta arvioida. On yleinen käytöntä, että viedään putkaan tai selviämisasemalle, jos känninen uhkaa humalapäissään tehdä jotain itselleen. Aamulla sitten usein kaduttaa. T: satun tietämään

Mutta kun henkilö EI ole humalassa. Mitä sinne viedään tyyppi, joka ei ole juonut hörppyäkään alkoholia 20 tuntiin?

Vierailija
39/43 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi voi myös valita miten käyttäytyy auktoriteetin asemassaan. Olemalla ylimielisen kylmä ja ilkeä on provosoivaa, kuten sotkuisessa asunnossa kuljeskelu ja sisälle tunkeminen. Jos putkaan ollaan joka tapauksessa ihmistä viemässä, niin sen voi tehdä nätistikin kun toinen ei ole ollut aggressiivinen.

Kysykää vaikka miltä tahansa psykiatrilta tai psykologilta, on olemassa provosoiva tapa käyttäytyä ja puhua joka ja sen vastakohta ja aina tilanteissa voi valita minkä tavan valitsee. Selväpäinen ihminen, joka on kiihtyneesti keskustellut jonkun kiusaajan kanssa, tuskin on kiihtynyt puhuessaan neutraalin tahon kanssa, jos tämä taho on neutraali eikä aggressiivinen.

Mies oli aggressiivinen useammin kuin kerran, mutta lopulta lopetti. Ihan kuin sitä olisi vituttanut joku pahasti. En minä heitä tänne pyytänyt ja ikinä en aio enää olla poliisin kanssa tekemisissä. Minua on lapsesta asti uhkailtu poliisilla. Alkaen siitä kuinka 3 vuotiaalle sanottiin, että poliisi hakee kouluun, jos sinne ei mene. En usko poliisin auttavan minua ikinä missään tilanteessa, vaikka olen ihan kunnollinen veroja yli 20 vuotta tunnollisesti Suomeen maksanut kansalainen, enkä aiheuttanut mitään harmia missään. Sukulaiseni isä oli poliisi ja vaikutti sekopäiseltä pahoinpitelijältä, jota en onneksi koskaan tavannut. Se varmaan 3-4 kertaa minun kokoinen aggressiivinen mies poliisi oli hyvin pelottava.  Olisi tehnyt mieli kysyä siltä, että haluaako harjoitella ampumista liikkuvaan kohteeseen, että voisi tähdätä päähäni. Olisi päässyt purkamaan paineita ja minä olisi päässyt tästä piinasta. 

Maanantaina se iloisesti morjestava toimistotyöläinen saattaa olla näiden kirjoitusten takana.... Aika sekopäistä, mutta elämä on. Ei minusta ole kenellekään vaaraksi. Päinvastoin, ystäväni hyötyvät minusta. Pidän omieni puolta, toisin kuin se lähipiirini, jotka tietävät millä tolalla elämäni on. Tasan ei käy nallekarkit. Mistähän pakkopaidasta sitä löytää itsensä seuraavaksi. Ajatus puistattaa. Psykiatrisissa hoitolaitoksissa kun kuulemma harjoitetaan vastentahtoista kemiallista pahoinpitelyä lääkkeiden syötön muodossa. On pakko syödä, tai joutuu ongelmiin. Jos joudun sinne en aio ikinä syödä masennuslääkkeitä. Kerran söin ja aivoni toimintakyky laski aivan lahopään tasolle. Muisti pätki niin maan vietävästi... Lääkäri oli sitä mieltä, että kuului taudinkuvaan. Ei kuulunut. Koen olevani aivan täyspäinen ja toimintakykyinen ihminen. Elämäni matka nyt vaan on johtanut siihen pisteeseen ettei enää kiinnosta yhtään. Niinkin voi käydä. Olen kokenut vakavan masennuksen ja tämä olotila ei enää sitä ole. Tämä on syvää inhoa kaikkea tapahtunutta kohtaa ja sitä kuinka tässä maailmassa väärin tekijät pääsevät pälkähästä ilman rangaistuksia.  jne.

Vierailija
40/43 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset hakisi psykiatrista apua? Ei he voi mitään lääkkeitä sulle pakottaa, pakkohoitoa suoritetaan ainoastaan psykoottisille. Tai jutella niiden kavereidesi kanssa? Tuskin he arvostavat että "uhraat itsesi" ja he eivät ole kuulleetkaan ongelmista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi