Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Permanenttipäiset, haloja!

Vierailija
04.11.2017 |

Suunnittelen permanenttia melko pitkiin hiuksiin. Haluaisin kuulla hyviä ja huonoja puolia permanentin ylläpitämisestä ja hoidosta!

Onko permiksen hoitaminen työlästä? Tuleeko helposti takkuja? Vai onko ihan piece of cake eli jopa helpompaa kuin pelkkä suoraksi harjattava harja? Mitä välineitä/hoitotuotteita käytätte?

En ole ottamassa afroa tai laineita vaan kultainen keskitie näiden välillä.

Kiitoksia! :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä permiksestä, mutta luonnonkihara on tosi veemäinen pidettävä. Takkuisa, eikä koskaan asetu niin kuin yrittää laittaa.

Vierailija
2/13 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä permiksestä, mutta luonnonkihara on tosi veemäinen pidettävä. Takkuisa, eikä koskaan asetu niin kuin yrittää laittaa.

Käytätkö apuna mitään hiusöljyjä tai muuta vastaavaa? Luulisin että olen kuullut että öljyt eivät tee hyvää kiharoille...

- Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa vaatii päivittäistä hoitoa ainakin minulla. Aamulla herätessä on kiharat yhtä sekasotkua eli on pakko sumuttaa vettä jolla saa kosteutta hiuksiin ja saa aseteltua kiharat ojennukseen.

Vierailija
4/13 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on puolipitkä polkka, joka on luonnontilassa päätä pitkin menevä ja helposti rasvoittuva. Mulla on ollut permis ja se vaikuttaa niin että hiukset näyttää puolet paksummilta ja irti päänahasta. Pidän sitä suht suorana, välillä saatan laittaa kiharoita. Mulla on ihan vahva permis kun hiukset on huonosti kihartuvat. Joillekin taas tulee liikaa käkkyrää tällaisesta, kannattaa kokeilla ja puhua kampaajan kanssa mikä olisi sopiva. Joka tapauksessa hiusten laitto on helpompaa mulla näin.

Vierailija
5/13 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1980-luvun eläneenä sanoisin, että useimmiten permanentti kuivattaa hiukset korpuiksi, varsinkin latvoista. Ainakaan itsellä ei suomalaisen hentoisissa hiuksissa pysynyt mikään lainepermanentti, toisaalta kampaajilla oli hirveä hinku laittaa permanentti liian pienillä rullilla, jolloin lopputulos muistutti villakoiran p*rsettä.

En tiedä, osaavatko nykypäivän nuoret kampaajat tehdä permanentteja, tai ovatko aineet parantuneet Ainakin työkaverilla näyttää olevan tuollainen vähän kuivahtanut permis, joka oli tyypillinen jo 80-luvulla.

Vierailija
6/13 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille!

Riippuu siis hiuslaadusta pitkälti. Minulla latvat tuntuvat usein tosi kuivilta, ja siksi käytän jotain l'orealin hiusöljyä, se auttaa, en tiedä miten permiksen kanssa sitten. Pitää konsultoida kampaajaa. 

- Ap

Vierailija
7/13 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joskus ollut. Ei sen hoitaminen minusta kovin vaikeaaollut, toki se karhensi ja kuivatti hiuksia eli teki niistä tuuheamman oloiset, mutta mulla ne kyllä suoristui ihan kerran påivässä harjaamalla ja pesun yhteydessä jollain xz-hoitoaineella huuhtomalla.

Isoin juttu on ehkä tajuta, että permanentista pääset eroon vain kasvattamalla sen pois ja pitkien hiusten kohdalla tähän menee vuosia tai se vaatii lyhyeksi leikkaamista. Jos haluat ylläpitää permanenttia, jokainen permanenttaus on edeellistä tiiviimpi, kiharaisempi ja kuivattavampi, eli huoltoa vaativampi.

Vierailija
8/13 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on joskus ollut. Ei sen hoitaminen minusta kovin vaikeaaollut, toki se karhensi ja kuivatti hiuksia eli teki niistä tuuheamman oloiset, mutta mulla ne kyllä suoristui ihan kerran påivässä harjaamalla ja pesun yhteydessä jollain xz-hoitoaineella huuhtomalla.

Isoin juttu on ehkä tajuta, että permanentista pääset eroon vain kasvattamalla sen pois ja pitkien hiusten kohdalla tähän menee vuosia tai se vaatii lyhyeksi leikkaamista. Jos haluat ylläpitää permanenttia, jokainen permanenttaus on edeellistä tiiviimpi, kiharaisempi ja kuivattavampi, eli huoltoa vaativampi.

Hyvä poitti, jonka olen onneksi jo pohtinut, eli sitten kun on aikansa kasvanut ja pidetty pahin kausi ponnarilla lähtee sitten koko permanentti ja tulee polkka. Polkkatukka sopii minulle ihan hyvin, olen sen kokeillut, ja se ei siis ole pelottava vaihtoehto kun toinen on permiksen jatkuva uusiminen. Sitten onkin hyvälaatuinen polkka (toivottavasti).

- Ap

Vierailija
9/13 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on permis. Kannattaa varmistaa ensinnäkin että tiedät miltä permis oikeasti näyttää. Jos esim googlaat 'permanentti' niin aika paljon tulee kihartimella tehtyjen hiusten kuvia. Jos sulla on Insta niin katso vaikka sieltä #permanentti, löytyy kampaamoiden ennen ja jälkeen kuvia.

Toiseksi, permanentti näyttää mulla ainakin tosi pörröiseltä jos en laita sitä mitenkään ja vaikka laittaisinkin, niin nukkumisen jälkeen se on aina hieman pörröisempi. Itseäni tämä ei juuri haittaa kun pidän vähän rokimmasta tukasta. :) Mutta pörröisyyttä tulee helposti ja esim tuuli tuivertaa etummaiset hiukset vähän pörröön ulkona liikkuessa.

Käytän itse John Friedan muotovaahtoa ja annan joko kuivua luonnollisesti tai kuivaan softerilla. Normi hiustenkuivaaja saa vaan pörröä aikaan. Puhallus kannattaa säätää hiljaiselle, liian voimakas puhallus vaan hajoittaa kiharat. Lisäksi joku siloittava, suihkutettavassa muodossa oleva tuote on hyvä, jotta voi sitten korjailla kuivia hiuksia myöhemmin. Hiuksiahan ei kannata pestä päivittäin missään nimessä. Itse pesen kolmen päivän välein. Ja permistä ei myöskään harjata pesujen välissä, muuten seuraa katastrofi.

Yllättävän vähän se takkuuntuu vaikka olisi sen kolme päivää harjaamatta. Toki vähän enemmän saa harjata että selväksi tulee, mutta ei se ole ollenkaan iso vaiva kun niin harvoin tarvitsee tehdä.

Jotain tehohoitoa/hiusnaamiota tms. kannattaa myös käyttää. Ja jos sulla on jo värjätyt hiukset niin kannattaa muistaa että permis+värjäys yhdessä on jo aika paljon hiukselle.

Permiksen ottaminen oli paras päätös mitä olen hiuksilleni vuosiin tehnyt. Se, kannattaako ottaa riippuu tietysti millaista lopputulosta haet. Ja hiustyyppi tietysti vaikuttaa myös. Minulla on aika tavallinen suomalainen hius. Hiukset on aika ohuita, mutta niitä on määrällisesti paljon.

Vierailija
10/13 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja jos tosi pitkiin hiuksiin sitä meinasit niin muista että, jos kihara ei ole tarpeeksi tiivistä, niin hiusten paino vetää sitä suoraksi.

Vierailija
11/13 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on permis. Kannattaa varmistaa ensinnäkin että tiedät miltä permis oikeasti näyttää. Jos esim googlaat 'permanentti' niin aika paljon tulee kihartimella tehtyjen hiusten kuvia. Jos sulla on Insta niin katso vaikka sieltä #permanentti, löytyy kampaamoiden ennen ja jälkeen kuvia.

Toiseksi, permanentti näyttää mulla ainakin tosi pörröiseltä jos en laita sitä mitenkään ja vaikka laittaisinkin, niin nukkumisen jälkeen se on aina hieman pörröisempi. Itseäni tämä ei juuri haittaa kun pidän vähän rokimmasta tukasta. :) Mutta pörröisyyttä tulee helposti ja esim tuuli tuivertaa etummaiset hiukset vähän pörröön ulkona liikkuessa.

Käytän itse John Friedan muotovaahtoa ja annan joko kuivua luonnollisesti tai kuivaan softerilla. Normi hiustenkuivaaja saa vaan pörröä aikaan. Puhallus kannattaa säätää hiljaiselle, liian voimakas puhallus vaan hajoittaa kiharat. Lisäksi joku siloittava, suihkutettavassa muodossa oleva tuote on hyvä, jotta voi sitten korjailla kuivia hiuksia myöhemmin. Hiuksiahan ei kannata pestä päivittäin missään nimessä. Itse pesen kolmen päivän välein. Ja permistä ei myöskään harjata pesujen välissä, muuten seuraa katastrofi.

Yllättävän vähän se takkuuntuu vaikka olisi sen kolme päivää harjaamatta. Toki vähän enemmän saa harjata että selväksi tulee, mutta ei se ole ollenkaan iso vaiva kun niin harvoin tarvitsee tehdä.

Jotain tehohoitoa/hiusnaamiota tms. kannattaa myös käyttää. Ja jos sulla on jo värjätyt hiukset niin kannattaa muistaa että permis+värjäys yhdessä on jo aika paljon hiukselle.

Permiksen ottaminen oli paras päätös mitä olen hiuksilleni vuosiin tehnyt. Se, kannattaako ottaa riippuu tietysti millaista lopputulosta haet. Ja hiustyyppi tietysti vaikuttaa myös. Minulla on aika tavallinen suomalainen hius. Hiukset on aika ohuita, mutta niitä on määrällisesti paljon.

Kiitos, nämä vinkit otan talteen! :)

Minäkin pidän rohkeasta tukasta ja siksi juuri permanentista haaveilen! Saa olla pörröä, mutta eihän sitä tosiaan ihan varma voi lopputuloksesta juuri omalla kohdalla olla. 

Kiitos vielä!

- Ap

Vierailija
12/13 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleppa hyvä! :)

Vierailija
13/13 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut permis viime vuosina pari kertaa. Hiukset on luonnostaan taipuisat ja kuivahkot mutta aika lättänät. Permis on tehty puolipitkiin/pitkiin värjättyihin hiuksiin ja ensin siitä tuli liian käkkärä. Eli jouduin joka pesun jälkeen sen suoristamaan ja muotoilemaan uudestaan. Tykkäsin kuitenkin siitä tuuheudesta mikä hiuksiin tuli kun hiukset ei valuneet pitkin päätä holtittomasti.

Toisella kerralla sitten permis jäi taas aika suoraksi, se tehtiin jollain miedommalla aineella ja suurimmilla rullilla. Tulos näkyi ehkä eniten etuhiuksissa jotka kaartui nätisti laineille ja rakennetta tuli vähän mutta ei varsinaista kiharaa. Kampaaja lupasi tehdä uuden permanentin, mutta en halunnut kuivattaa/rasittaa hiuksia enempää.

Plussaa on rakenne ja se että muotoilut pysyy paremmin, hiukset ei myöskään tunnu rasvoittuvan niin nopeasti kuin ilman permanenttia ja muotoilutuotteita ei tarvitse käyttää niin paljon. Miinusta on kuivuminen ja se, että hiuksia pitää hoitaa enemmän. Itse käytin kosteuttavia hiustuotteita ja sellaisia jotka on tarkoitettu myös luonnonkiharalle tukalle.

Nyt olen taas ajatellut ottaa permanentin, mutta mietityttää, että millainen siitä tulee, liian käkkärää en halua missään nimessä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi