Kerroin isälle, että olen raskaana. Hänen ensimmäinen reaktionsa oli
Onko se poika?
Sanoin, etten tiedä, olen 3kk raskaana.
”Toivottavasti se on poika!!”
Meni hermot. Meillä on tyttö, ja suvun puolesta aivan kamalat paineet saada poika. Olen tiuskinut nyt koko päivän tytölle edes ymmärtämättä, että tämä vammainen kommentti on vaikuttanut muhun näin paljon. Ärsyttää ihan saatanasti. Mitä jos tulee tyttö? En jaksa sukulaisia!!!! 😭 Itselle ei väliä kunhan on terve. Miksei muut ymmärrä...
Kommentit (29)
Miten Suomessa voi muka olla tällaisia perheitä, kuulostaa ihan muslimimeiningiltä. Ihana isä kun sanoo omalle tyttärelleen oikein, että toivoo poikia.
Vierailija kirjoitti:
Isäsi kommentoi sitten lapsen synnyttyä: ikävää että tuli tyttö, mutta onneksi se on sentään terve.
Ei sen väliä vaikka olisi vammainen kunhan on poika. (Sarkasmia)
Maailman oudoin ketju. Puhua nyt siitä, kumpaa sukupuolta toivoisi lapsen olevan. Ja vielä ties kuinka monennen. Outoja sukulaisia, jos puhuvat asiasta. Kyllä ihmiset ovat kummallisia.
Kuka hankkii monta lasta, jotta saisi yhden tiettyä sukupuolta? Ihan puistattaa. Lapsiparat. Ja aikuisparat, kun heillä on niin paljon lapsia. Noilla naisilla lapset ovat kyllä se elämän sisältö aivan selvästi. Ei muuta elämässä.
Toiset haluu pojan, toiset tytön.
Toisille riittää että on terve.
Toisille riittää että olisi edes hengissä.
Kyllä minä toivoin ihan avoimesti että toinen lapsemme olisi tyttö. Ei mistään muusta syystä kuin siitä että olisi molempia.. Mut toinen poika tuli. Ei sekään ollut silti pettymys tai mitään sellaista 😊 Ei noita puheita kannata ottaa niin vakavasti!
Väliäkös sillä sukupuolella kohta enää on ku kohta ollaan kaikki henkilöitä :D ei enää tyttöjä tai poikia ei isejä ei äitejä... Viedään pikkuisilta viimeinenkin looginen ajattelutapa
Vierailija kirjoitti:
Onko se poika?
Sanoin, etten tiedä, olen 3kk raskaana.
”Toivottavasti se on poika!!”
Meni hermot. Meillä on tyttö, ja suvun puolesta aivan kamalat paineet saada poika. Olen tiuskinut nyt koko päivän tytölle edes ymmärtämättä, että tämä vammainen kommentti on vaikuttanut muhun näin paljon. Ärsyttää ihan saatanasti. Mitä jos tulee tyttö? En jaksa sukulaisia!!!! 😭 Itselle ei väliä kunhan on terve. Miksei muut ymmärrä...
Muistan tunteen. Itselle oli oikeasti se ja sama tuleeko tyttö vai poika, ja kun esikoistyttö syntyi oli miehen vanhemmat pettyneitä, kun syntyi "vaan tyttö. Kun xx:llä (miehen sisko) on sentään poika". Ja toinen ikimuistoinen oli "kun et poikaa osannut tehdä". TUON kuultuani sanoin anopilleni että se on kyllä hänen kupeittensa hedelmä jota saa siitä syyttää, jos ei oma poikansa osaa poikaa tehdä niin en voi auttaa.
Ja kun kuopuskin oli tyttö sanoi appivanhemmat tullessaan ekana iltana vauvaa katsomaan "voi voi kun taas tuli vaan tyttö, kyllä olis poika pitänyt saada".
Aijumalauta miten menikin taas tunteisiin, noista on sentään jo yli 10 vuotta aikaa kummastakin ja edelleen muistan missä kohtaa sairaalasängyn ympärillä noikin perkeleet seisoi kun valittelivat...
Itse asiassa isäni siis on monesti sanonut, että toivoisi kaikkien lastensa olevan tyttöjä (olen ainut tyttö neljästä lapsesta). Ilmeisesti kuitenkin idea oli ”lohduttaa” mua tmv kun ensimmäinen ei ollutkaan poika, vaikka se oli ”niin varmaa” koska äitin ensimmäinen lapsi oli poika, ja hänen äitinsä ja hänenkin äitinsä ensimmäiset olivat poikia.. samoin isän perheessä. Luulevat sukupuolen periytyvän näin 🤦🏼♀️ Enää en ole suuttunut kun mies lohdutti mutta jöi vaivaamaan kun aika monella on tällaisia kokemuksia. Tunnen kaksi naista, joka tekivät monta (5-7) poikaa saadakseen tytön. Vähän alle viisikymppisenä saivat viimeisen poikansa. Joskus näinkin päin..
Ap