Yllätys ero miehelle. Miten olisi pitänyt toimia?
Pitkä parisuhde, emme ole naimisissa.
Hain asunnon ja ilmoitin miehelle että muutan pois. Noin vain.
Suuttui. Ihmetteli miksi. Onko kuvioissa joku.
Kolmatta ei ole. En vain ole onnellinen. Mies elää omaa virikkeellistä elämää ja minä teen kotona kaiken. Saamatta mitään huomiota. Viikot yksin. Vkl yksin. Vierailemme vain hänen suvussaan.
Minun kotipaikkani on hänestä paska, emme käy sukulaisissani. Olen osa-aika työssä. Rahasta ei ole riitaa. Sänky elämää ei ollut.
Minä vain lähdin. Yhtenä päivänä. Mietin eikö mies todella nähnyt etääntymistäni ja pahaa oloani? Eikö hän lainkaan tuntenut minua vaikka olimme niin kauan yhdessä..
Kommentit (40)
Yleensä ei pitäisi olettaa, että toinen on telepaatti. Eli jos haluat jotain, sano se. Muuten toinen ei voi tietää. Jos toinen ei sittenkään välitä, lähde.
En ymmärrä otsikkoa. Enkä virke- ja kappalejakoasi. Oikeastaan en ymmärrä viestistäsi juuri mitään.
Et siis koskaan ilmaissut miehelle että sun on paha olla? Etkä kertonut mikä parisuhteessa sua mättää?
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ei pitäisi olettaa, että toinen on telepaatti. Eli jos haluat jotain, sano se. Muuten toinen ei voi tietää. Jos toinen ei sittenkään välitä, lähde.
Jos pitkässä parisuhteessa tunnistaa vain oman napansa, niin aivan sama vaikka olisi teletappi.
Vierailija kirjoitti:
Et siis koskaan ilmaissut miehelle että sun on paha olla? Etkä kertonut mikä parisuhteessa sua mättää?
Mistä näin päättelet?
Haha, tyypillistä, mies ihmettelee eron tullessa että eikö meillä ollut kaikki hyvin. Hänellä ehkä oli, mutta olisiko vaihtanut osia vaimon kanssa esim. kotitöiden suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Kerroin. Vastaukset olivat. "Hmmmm" " mikä hätä sulla on " "tekisit asialle jotain, hänenkö tässä pitää alkaa vielä sinua huvittamaan" " älä aina valita" " rakkaudesta puhuminen on yliarvostettua (tai paskaa) " "keneltä tollasta saanu päähäs" ja " hän on ainakin tehny kaikki niin hyvin ku pystyy"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroin. Vastaukset olivat. "Hmmmm" " mikä hätä sulla on " "tekisit asialle jotain, hänenkö tässä pitää alkaa vielä sinua huvittamaan" " älä aina valita" " rakkaudesta puhuminen on yliarvostettua (tai paskaa) " "keneltä tollasta saanu päähäs" ja " hän on ainakin tehny kaikki niin hyvin ku pystyy"
Hyvä että lähdit. :)
Älä sitä miestä enää ajattele. Kerroit tunteistasi ja hän ei piitannut niistä. Ero on ainoa ratkaisu tuossa kohtaa. Jos mies ei sitä vieläkään tajua, niin sitä enemmän.
Ota sinäkin tässä kohtaa opiksesi äläkä alistu enää tuollaiseen asemaan!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten. Mutta siis et sanonut etukäteen että aiot lähteä? Jos et niin olishan se ollut ihan asiallista, vaikka tuo sun mies ei asiallinen ollutkaan. Luulen kyllä jotta se tajuaa miksi lähdit, mutta suuttumisella kääntää katseensa itsestään pois. Liian vaikea myöntää omat vikansa.
En olisi minäkään tuossa tilanteessa mainostanut.
Vierailija kirjoitti:
Haha, tyypillistä, mies ihmettelee eron tullessa että eikö meillä ollut kaikki hyvin. Hänellä ehkä oli, mutta olisiko vaihtanut osia vaimon kanssa esim. kotitöiden suhteen?
Tyypillistä on tosiaan myös ap:n käytös, jossa kaikessa hiljaisuudessa käsitellään ero jo valmiiksi omassa päässä ja tehdään käytännön järjestelytkin valmiiksi ja sitten lyödään koko homma kerralla ja varoittamatta päin miehen naamaa. Onko ihmekään, jos erot ovat miehille hankalampia?
Ihan oikein teit! Mies piti sinua itsestäänselvänä kodinkoneena ja löytää nopeasti uuden kodinkoneen kadonneen tilalle. Ei tule koskaan tajuamaan miksi lähdit koska hänen oli hyvä olla sinun järjestämässäsi täysihoidossa, sinun tuntemuksillasi ei ollut sijaa. Ruikuttaa sinua takaisin vain siksi että hänellä oli liian hyvät oltavat kanssasi. Älä anna periksi äläkä ota takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä on tosiaan myös ap:n käytös, jossa kaikessa hiljaisuudessa käsitellään ero jo valmiiksi omassa päässä ja tehdään käytännön järjestelytkin valmiiksi ja sitten lyödään koko homma kerralla ja varoittamatta päin miehen naamaa. Onko ihmekään, jos erot ovat miehille hankalampia?
Kun ihan sormella ensin näytetään että tämä, tämä ja tämä asia koetaan nyt epäkohdaksi ja kysytään mitä tehdään asialle. Ja kun sitten kaikelle tälle keskusteluyritykselle viitataan systemaattisesti kintaalla eikä mitään halua muutokseen ole, niin on ihan vidunmoinen ylläripylläri on ero tulee?
itsekäs ihminen ei tosiaan ole "telepaatti" kuten joku ketjussa sanoi. Mutta normi empatialla varustettu ihminen kyllä ymmärtää toisen tarpeita, vaikkei niitä ääneen sanotakaan. Tee toiselle mitä haluat itsellesi tehtävän, on melko hyvä ohjenuora elämään. Normaali mies olisi voinut miettiä, haluaako hän olla vain kotipalvelija. Haluaako hän, että hänen sukulaisia pidetään "paskoina" joita ei viitsi koskaan tavata jne jne.
Usein perheellisellekin miehelle tulee ihan "yllätyksenä" se ero. Mutta onko se mies koskaan ennen yllätystä miettinyt, haluaisiko hän itse olla yksin vastuussa lapsista? Haluaisiko hän pikkujoulujuhlien sijaan istua kuumeisen lapsen kanssa sohvalla? Urheilutreenien sijaan istua loskaisella hiekkalaatikolla? Ystävien kaljaillan sijaan katsella non stoppina pipsapossuja ja keittää jotain nakkikeittoa siinä välissä jos pystyy, ilman että touhutaapero hyppää ikkunasta ulos sillä välin? Eron tullen mies sitten ihmettelee jättiyllätystä, kun kaikki oli niin hyvin ja vaimo ei koskaan kertonut, että se on väsynyt... heh hee, tietty jos äo on todella vajavainen, niin ehkä nämä asiat eivät tule mieleen, vaan tuntuvat vaativan meedion kykyjä. huh huh, mulle ei ole yllätys että noin 50% naisista hakee yllätysavioeroa, ihme jopa ettei enemmän.
Suhteesta saa ja voi aina lähteä oli mies tai nainen. Et myöskään pettänyt eli toimintasi oli moraalisesti puhtaalla pohjalla.
Jos mies oli kokopäivätyössä ja aloittaja osa-aikatöissä, niin eikö kotitöistä suurempi osa kuulukin sille, joka käyttää vähemmän aikaa yhteisen rahaston kerryttämiseen?
Itse olen aina ajatellut niin, että parisuhteessa molemmilla kotitöihin ja ansiotöihin käytetyn ajan summa tulisi mennä tasan.
Samaa mieltä kuin joku yllä. Että kuka haluaa olla suhteessa sellaisen ihmisen kanssa, jolle jokainen toive ja tarve pitää vääntää rautalangasta. Kyllä tosiaan sitä omaa ajatteluakin saa käyttää myös toisen hyväksi. Ja herkkyyttä pitää löytyä sen verran, että itsestäänselvät tarpeet huomaa ilman rautalankaakin.
Aika törkeästi teit kyllä...