Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen sukkahousut tavallista?

Vierailija
03.11.2017 |

Satuin eilen tulemaan salille pukuhuoneeseen juuri kun eräs kolmikymppinen (?) mies oli pukeutumassa ja veteli sukkahousuja jalkaan. Siis ei mitään ohuita kiitojuttuja vaan semmosia vähän paksumpia. Olen kyllä kuullut puhuttavan miesten sukkahousuista mutta en osannut sanoa oliko herralla miesten mallit. Enkä viitsinyt tietenkään tuijotellakaan. Liekö ihan tavallista nykyään että miehillä sukkikset? En ole koskaan aiemmin törmännyt.

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääkin talvivaan  termosukkiksissa farkkujen alla taas mentiin ja hyvin niissä selvittiin.

Kohta niitä taas ei enää tarvii, kun ilmat lämpenee.

Sitten taas ensi syksynä joskus ostan uudet.

Vierailija
42/123 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko, armeija ja pitkät rumat kalsarit-siinä  'pyhä kolmiyhteys'...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi söpöä ja ehkä vähän kiihottavaakin nähdä miehellä kotioloissa sukkahousut. Miehisiä muotoja on ihanaa katsella.

N31

Vierailija
44/123 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voi käyttää sukkahousuja. Monet käyttävätkin. Tässäkin ketjussa on tullut esiin että miehillä sukkahousujen, tai lähinnä naisten vaatteiksi mieltämiemme käyttäminen on jonkinlainen fetissi. Se voi olla myös tietoista sukupuoliroolien ravistelua tämän vaatekappaleen suhteen. Totuus kuitenkin on ettei ohuet sukkahousut lämmitä tai mitenkään muutenkaan hyödytä miehen elämää. Karvaiset jalat sukkiksissa on kammottavan näköiset. Paksut villaiset tai fleecesukkikset vielä tässä suhteessa ymmärrän housujen alla vaikka miesten pitkät kalsarit ovat todella istuvia, lämpimiä ja laadukkaita.

Minun mielestäni ohuet sukkahousut (20-40 denieriä) taas ovat oikein hyvät miehenkin jalassa, nimenomaan farkkujen alla. Farkuthan ovat usein aika kapeita, ja jos sää vaatii kerrospukeutumista, niin ohuet sukkikset ovat paljon miellyttävämmät kuin miesten normikalsarit. Sukkahousut ovat minulle tiettyihin sääoloihin parhaiten sopiva alusvaate. En käytä hameita enkä esittele karvaisia sääriäni sukkahousuissa. Paksut sukkahousut ovat taas ihan pitkiin kalsareihin verrattavia, niissä hikoaa paikat. Jos tarvitsee käyttää paksuja sukkahousuja, on ihan sama tai parempikin käyttää pitkiä kalsareita, koska voi vaihtaa sukat ja kalsarit erikseen. Jos miehille olisi oikein ohuita pitkiä kalsareita (ei ole ollut, kun olen liikkeistä kysellyt), käyttäisin niitä mielihyvin sukkahousujen sijasta.

Alkuperäiseen viestiin: sukkahousujen käyttö ei taida olla miehillä kovin tavallista, mutta kyllä meitä sukkiksia käyttäviä miehiä kai jonkin verran on. Tietysti vallitsevista asenteista johtuen harva huutelee julkisesti omista sukkahousuistaan.

Vierailija
45/123 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sekoitetaan lahjakkaasti kaksi eri asiaa. On aivan eri näkökulma tarkastella sukkahousuja miehillä vaatteena tai sitten jonain eroottisena.

Mielestäni olen lähempänä homofoobikkoa kuin homoa. Silti ketjussa minutkin on jo ilmeisesti  luokiteltu homoksi. Sillä käytän tätä tuotetta käytännöllisyyssyistä alusvaatteena. Minkäänlaista tarvetta minulla ei ole valintaani esitellä. Siis mikä on syntini?

Itse olisin enemmän huolissani ihmisistä joita polttavasti kiinnostaa mitä toinen käyttää alusvaatteinaan. Yksi peruste valinnalleni ovat käyttämäni tukisukat. On meinaan aika viheliäistä kestokangasta. Niiden alle voi yrittää makkaraksi virittää puuvillakalsareita. Mutta 20 den sen sijaan toimii loistavasti.

Vierailija
46/123 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satuin eilen tulemaan salille pukuhuoneeseen juuri kun eräs kolmikymppinen (?) mies oli pukeutumassa ja veteli sukkahousuja jalkaan. Siis ei mitään ohuita kiitojuttuja vaan semmosia vähän paksumpia. Olen kyllä kuullut puhuttavan miesten sukkahousuista mutta en osannut sanoa oliko herralla miesten mallit. Enkä viitsinyt tietenkään tuijotellakaan. Liekö ihan tavallista nykyään että miehillä sukkikset? En ole koskaan aiemmin törmännyt.

Moni rekkakuski käyttää tukisukkahousuja.

Vierailija
47/123 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali mies vetää raappahousut jalkaan ja jalkarätit, ja päälle sarkahousut, alla on verkkopaita ja puuvillainen "jussipaita" ja Reiman ruutu toppis vuodelta -72 ja kontio saappaat, perus karvalakki päähän vielä. No nyt on on "normaali" mies suurinpiirtein vaatetettu. Juu selkää nahkareppu jossa ei o läppäriä tms.. vaan Airamin termari täynnä ponanzalla terästettyä kaffetta, ja muutama ruisleivän käppyrä ja välissä oikeeta voita ja lauantaimakkaraa...

Vierailija
48/123 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida nykymies edes osata pukea jalkarättejä?

Vierailija
49/123 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi vain miehekkäämpää kuolla veritulppaan kuin olla ottamatta huomioon, että mitähän nuokin minun alusvaatteista ajattelevat?

Vierailija
50/123 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jolla on itsetunto kunnossa pistä jalkaansa mitä lystää. Jos hän niitä erikseen esittelee, niin sitten lienee muitakin ajatuksia kuin pelkkä pukeutuminen.

Vierailija
51/123 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkahousuja olen pitänyt jo yli 10 vuotta😊. Hyvät ovat. Välillä tuki sukkahousuja ja välillä ohuita. Mies 46 v

Vierailija
52/123 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkahousut ovat paljon mukavemmat kuin pitkät kalsarit. Tutustuin sukkahousuihin ensin tuki housujen avulla,kun pohje lihakseni repesi. Nyt pidän aivan tavallisia sukkahousuja 20-100 den väliltä. Miesten malleja saa ostettua Ferillo verkkokaupasta. Markettien "Naisten" mallit ovat kyllä aivan yhtä hyviä,vaan paljon halvempia👍😊👍. Olisi kyllä kiva saada sukkahousuja marketteihin myös miesten puolelle myyntiin,vaikka nimellä unisex sukkahousut😉. Elämme kuitenkin jo nykyaikaa😊. Mies 46 v.

Vierailija
53/123 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttupalsta sukkiksista.

Jos mennään parisataa vuotta ja enemmän historiassa taaksepäin niin silkkisukkahousu oli nimenomaan miesten varuste (ei naisten). Siihen aikaan ylhäisö osoitti vaurauttaan, mahtiaan sekä myös sääriään varusteitaan sukkahousujen avulla. Kuvat Kustaa Vaasasta ja vaikkapa ranskan Aurinkokuninkaasta ovat hyviä esimerkkejä juuri tästä. Sittemmin muoti muuttui ja kalliit silkkikankaiset sukkahousut alkoivat väistyä tyköistuvien ratsastushousujen tieltä. Elettiin Napoleonin ja Aleksanteri I:n aikaa 1800 alussa. Mutta näissäkin housuissa mies pääsi näyttämään kehoaan naisille (ja muille miehillekin).

Modernimpien housujen tultua muotiin, herrojen sukkahousut lyheni polvisukiksi, joita pidettiin paikoillaan sukkahihnoilla, jotka kiinnitettiin pohkeen ympärille. Miesten polvisukkia saa ostaa edelleenkin, ja sukkapidikkeitä käyttää liikemiehet, joiden työympäristö vaatii konservatiivisen pukeutumisetiketin (suurten pankkien, vakuutuslaitosten, asianajotoimistojen johtajat yms.) noudattamista.

Mutta miten sitten päädyttiin sitten siihen nykytilanteeseen, jossa mies ei voikaan enää pukeutua sukkahousuihin olematta fetisisti, transvestiitti, naisellinen tai jokin muu ihmetys?

Ehkä maailmansodat ravisteli miesten pukeutumista aika lailla, mutta mitään suoranaista vastausta tähän ei kai löydy. Mietin joskus, että samaten on käymässä Hunterin kumisaappaille: Englannin maaseudun työsaapas, josta onnistuttiin loihtimaan muotijalkine - varsinkin naisten isoille jalkinemarkkinoille. Nyt ollaan kohta siinä että katsotaan oudosti jos mies käyttää Hunterin kumisaappaita - sehän on naisten jalkine, vai miten homma menikään... Ihan sama tilanne kuin Nokian Kontio mielllettäisi 15 vuoden kuluttua ensisijisesti naisten muotisaappaaksi…

Kävikö historian saatossa sukkahousjen kanssa juuri näin? Varmasti kävi. Naisten muoti omi ne lopullisesti 1900-luvulla.

Mutta mieesten sukkahousut on sinnitellyt muodin valtatrendin varjossa vuosikymmeniä ja selvinnyt hengissä kuin ihmeen kaupalla. Nyt viimeisten 10 v. aikana on iloksemme alkanut tulla ihan miehille suunniteltuja omia mallistoja. Miesten sukkiksia löytää hakusanalla Mantyhose legware (Pantyhose on naisten sukkiksia).

Itse käytän sukkiksia talvisin farkkujen alla puuvillakalsareidenasemesta. Niihin en palaa ikinä enää. Suosin melkein jalattomia leggings-tyyppisiä ”mantteja” sillä jalkaosa kuluu ensimmäisenä puhki. Lisäksi irtosukat voi pestä useammin kuin itse sukkikset. 

Paksuudeksi valitsen usein 60 Dn, jotka ei erotu, vaikka jalka näkyykin, eikä karvoja näy läpi. Jalaton malli käy ikään kuin ”kalsareina” helpommin kun jalallinen malli.

Niissä tarkenee myös sisätiloissa, ellei niitä pääsisi riisumaan (itse käytän aina myös lyhyitä alushousuja sukkisten alla, jotta varustus pyssy paikoillaan). Kaiken kaikkiaan sukkis /leggings on puuvillakalsareita paljon mukavampi asuste, puolimattana farkut ei takerru niin helposti. Lopuksi luulen, että uusi pyörä/juoksutrikoomuoti on tehnyt suuren palveluksen meille sukkisystäville. Enää ei olekaan tavatonta nähdä mies tyköistuvissa trikoissa vaan se voi olla ihan… niinpä, miehekästä.  

Vierailija
54/123 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän sukkahousuja miehillä kauniina/seksikkäinä.

N26

Vierailija
55/123 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on heikko miestunto jos pitää "hyi helvitellä".

Vierailija
56/123 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän sukkahousuja miehillä kauniina/seksikkäinä.

N26

Mistä tällaisia naisia löytää? Pidän ko. vaatekappaleesta kovasti ja on useinkin käytössä mutta ei toki julkisesti, siitä saa niin oudon otuksen maineen...

Vierailija
57/123 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eki kirjoitti:

Sukkahousut ovat paljon mukavemmat kuin pitkät kalsarit. Tutustuin sukkahousuihin ensin tuki housujen avulla,kun pohje lihakseni repesi. Nyt pidän aivan tavallisia sukkahousuja 20-100 den väliltä. Miesten malleja saa ostettua Ferillo verkkokaupasta. Markettien "Naisten" mallit ovat kyllä aivan yhtä hyviä,vaan paljon halvempia👍😊👍. Olisi kyllä kiva saada sukkahousuja marketteihin myös miesten puolelle myyntiin,vaikka nimellä unisex sukkahousut😉. Elämme kuitenkin jo nykyaikaa😊. Mies 46 v.

Samaa mieltä. Sukkahousuja voisi ihan hyvin olla myynnissä marketeissa miestenkin osastolla. Mutta yhtä kaikki, saan ostettua sukkahousuni naistenkin puolelta. Tänään jalassa ihan tavalliset K-kaupasta ostetut 40 denierin Pirkka-sukkahousut. Mustat.

Vierailija
58/123 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin jalassa 120den tukisukkikset, tumma ruskea koko 5 xl. Tilasin nämä Virosta Sokisahtel liikkeestä.

Myös Säihkysääri ja Caldessa on hyviä paikkoja tilata.

Vaimoni tykkää sukkiksista jaloissani ja tykkää myös että olen sheivannut kaikki paikat.

T m47v

Vierailija
59/123 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin aamulla miespyöräiliän, jolla oli sortsien alla ehkä 40 den mustat sukkahousut. Miksi ne pitäisi olla pelkästään naisille, samalla lailla ne käy miehille. Eipä ne karvaset tai suonikohjuiset kintut kovin nätit ole. sukathan silottaa sääriä  tai peittää kokonaan

Vierailija
60/123 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskut käyttävät niitä urheiluhousujen kanssa mutta ei ole oikein mun juttu. Mielummin paljaat jalat tai pitkät housut.

Minua ei kammoksuttaisi edes käyttää hametta tai mekkoa kesähelteillä mutta sukkahousut ovat jotenkin ällöttäviä, ihmettelem miksi naiset edes suostuvat käyttää niitä, kun ei ne edes lämmitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan