Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin sairaslomaa töistä?

Vierailija
02.11.2017 |

Hei, auttakkaas nuorta ja tietämätöntä. Voiko töistä jäädä pois, jos lämpöä on 37,6 astetta, päänsärkyä ja kurkku kipeänä ja nielussa näkyy jotain oransseja paiseita? Epäilen itse jotain angiinaa tai vastaavaa. Olin tänään töissä, mutta voin sanoa että loppupäivästä olen ollut ihan rättiväsynyt ja maannut vain sängyssä, kun on niin voimaton olo. Suht. fyysisestä työstä kyse. Ja oon tosiaan muutaman vuoden ollut työsuhteessa ja tää olis mun eka sairauspoissaolo, mutta mietin vaan tässä, että kirjottaako lääkärit tämmösestä saikkua tai kehtaako tälläisestä ylipäätään kysyä vapaata?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastaessa tuijotetaan ihan liikaa jotain "kuumerajaa", kun olennaisin asia on kokonaisvointi, ja sen kuumeen suhteen myös normaalilämpö. Sairaus on muutakin kuin kuumetta, kokonaan kuumeetonkin flunssa voi aiheuttaa vakaviakin jälkitauteja, jos ei suostu hellittämään ja lepäämään. Jossain toimistossa nyt varmaan voikin istua puolikuntoisena niiskuttamassa (vaikken ymmärrä sitäkään), mutta fyysisessä työssä on ehdottomasti otettava huomioon fyysinen vointi.

Vierailija
22/24 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivystävä palstalekuri kirjoitti:

Oranssit paiseet kurkussa viittaa appelsiini paiseruttoon.

Anna kun arvaan: omasta mielestä sulla on keskimääräistä parempi huumorintaju, kun kukaan muu ei ymmärrä nauraa sun vitseille?

Niin, olenhan keskimääräistä fiksumpikin. XD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan sä mennä lääkäriin mutta se lääkärihän sen päättää saatko saikkua vai et noilla oireilla.

Lääkäri sen päättää, mutta kyllä lääkäri yleensä kyselee potilaan omia fiiliksiä ja jaksamista. Jos ei itse koe olevansa työkykyinen, niin eipä lääkäri sitä useinkaan käy kiistämään.

Vierailija
24/24 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kiva kun se streptokokkibakteeri menee sydämeen. Sit ei enää tartte miettiä kannattaako jäädä saikulle

Palstalääkäri sitten päätti että aloittajalla on streptokokki : D

Mitä, jos ap menisit lääkäriin ennen kun jäät pois töistä. Av-mammojen diaknoosi ei oikein taida työnantajalle riittää.

Jos oot kuumeessa fyysisessä työssä ja oot ihan rättiväsynyt työpäivän jälkeen niin kyllä se endokardiitti on ihan hyvinkin mahdollinen. Kevyessä toimistotyössä voi hyvin olla vaikka oiskin vähän lämpöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän