Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin sairaslomaa töistä?

Vierailija
02.11.2017 |

Hei, auttakkaas nuorta ja tietämätöntä. Voiko töistä jäädä pois, jos lämpöä on 37,6 astetta, päänsärkyä ja kurkku kipeänä ja nielussa näkyy jotain oransseja paiseita? Epäilen itse jotain angiinaa tai vastaavaa. Olin tänään töissä, mutta voin sanoa että loppupäivästä olen ollut ihan rättiväsynyt ja maannut vain sängyssä, kun on niin voimaton olo. Suht. fyysisestä työstä kyse. Ja oon tosiaan muutaman vuoden ollut työsuhteessa ja tää olis mun eka sairauspoissaolo, mutta mietin vaan tässä, että kirjottaako lääkärit tämmösestä saikkua tai kehtaako tälläisestä ylipäätään kysyä vapaata?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehdottomasti töistä pitää olla pois.

Vierailija
2/24 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeen raja on 37,5, joten siinä siinä että lääkäri kirjoittaa lomaa jos siel kurkusta ei mitään löydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sairaslomaa hakemaan rohkeasti.

Vierailija
4/24 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehdottomasti töistä pitää olla pois.

Ja milläköhän syyllä?

Vierailija
5/24 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kiva kun se streptokokkibakteeri menee sydämeen. Sit ei enää tartte miettiä kannattaako jäädä saikulle

Vierailija
6/24 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari buranaa ja töihin. Kyllä aikuinen ihminen nyt pienellä lämmöllä töissä pärjää.

Vierailija
7/24 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkallista saikkua ja lepoa.

Vierailija
8/24 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kiva kun se streptokokkibakteeri menee sydämeen. Sit ei enää tartte miettiä kannattaako jäädä saikulle

Palstalääkäri sitten päätti että aloittajalla on streptokokki : D

Mitä, jos ap menisit lääkäriin ennen kun jäät pois töistä. Av-mammojen diaknoosi ei oikein taida työnantajalle riittää.

Vierailija
9/24 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepä sinne lääkäriin. Nuo paiseet kurkussa ei kuulosta hyvältä.

Vierailija
10/24 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun lääkäri määrää.

Vierailija
11/24 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota on liikkeellä. Sama tauti oli juuri itsellä. Kurkku todella kipeä. Lämpö nousi iltaisin yli 37,5. En ollut pois töistä. Menee ohi ilman reseptilääkkeitä. Sinuna kävisin kysymässä sairauslomaa, koska työsi on fyysistä.

Vierailija
12/24 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuumeen raja on 37,5, joten siinä siinä että lääkäri kirjoittaa lomaa jos siel kurkusta ei mitään löydä.

Ei se ruumiin lämpö vaikuta pätkääkään onko aihetta myöntää sairas lomaa vaan kyllä siihen vaikuttaa potilaan muut kunto/oireet.

Ja jos aamulla nakkaa panadolin huiviin lähtee lääkäriin niin laskeehan se lääkekin kuumeen pois.

Vierailija
13/24 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on varmasti kurkkuruttoa, nyt kiireesti ensiapuun.

Vierailija
14/24 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisvointi on hyvä mittari, jos olet sairas, jäät kotiin. Ei se, onko kuumetta tietyn verran, määritä sitä miten sairaaksi olosi koet. Minä en pidä siitä, että ihmiset menee sairaana töihin ja pitää sinnitellä kipeänä töissä. Sillä tavalla ne pöpöt leviää..on oikeus sairastaa ja pitää omasta terveydestä huolta. Jokainen työnantaja ei vaadi heti lääkärintodistusta vaan voi olla omalla ilmoituksella pois tietyn ajan.

Vierailija
15/24 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oranssit paiseet kurkussa viittaa appelsiini paiseruttoon.

Vierailija
16/24 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy työnantajalta, voitko olla huomisen pois omalla ilmoituksella. Jos voit, lepäät kotona. Jos et, menet lääkäriin.

Vierailija
17/24 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aikuisella ihmisellä ole mitään merkitystä joillain kuumemittarin lukemilla. Mulla itsellä on normaali ruumiinlämpö noin 35 astetta ja jos mittari näyttää 37 olen jo ihan todella kipeä.

Itselläni ei ole myöskään vuosikausiin työterveyshuollossa mittailtu lämpöä vaan sairauden toteaminen on perustunut muihin havaintoihin.

Vierailija
18/24 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä mennä lääkäriin mutta se lääkärihän sen päättää saatko saikkua vai et noilla oireilla.

Vierailija
19/24 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystävä palstalekuri kirjoitti:

Oranssit paiseet kurkussa viittaa appelsiini paiseruttoon.

Anna kun arvaan: omasta mielestä sulla on keskimääräistä parempi huumorintaju, kun kukaan muu ei ymmärrä nauraa sun vitseille?

Vierailija
20/24 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari buranaa ja töihin. Kyllä aikuinen ihminen nyt pienellä lämmöllä töissä pärjää.

Työnantaja kiittää, kun viikon päästä kaikki työkaverit on saikulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi