Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jos kilpirauhanen olisi syy lapsettomuuteen, olisiko kuukautiskierto silloin kellontarkka?

Vierailija
02.11.2017 |

voiko siis kilpirauhasongelmia olla aiheuttaen lapsettomuutta ja kuitenkin kuukautiskierto todella tarkka?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi

Vierailija
2/11 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasarvot otetaan verikokeella heti jo tutkimusten alussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä lääkärissä, eikä odottaa vuosia sinne menemistä. Lapsettomuus voi johtua monesta syystä, ei edes välttämättä sinusta, myös mies voi olla syy tähän...

Vierailija
4/11 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka "pahaa" hedelmättömyyttä kilpirauhasen vajaatoiminta voi aiheuttaa? Siis voiko siltikin tulla suht. helposti raskaaksi vai onko se työn ja tuskan takana? Minulla todettiin juuri vajis ja olen nyt vähän huolissani, koska sitten kun olisi tarkoitus "hankkiutua" raskaaksi niin pelottaa jos en ikinä tulekaan. :( Syön kaiken lisäksi (ainakin vielä toistaiseksi) pillereitä, jotka olleet käytössä noin 6 vuotta, ehkä kohta olisi aika lopettaa, että oma hormonitoiminta kerkeisi edes jotenkin palautua...

Vierailija
5/11 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin artikkelin ihmisen hedelmällisyydestä. Yksi mielenkiintoinen kohta oli ruuan rasvan määrä vaikuttaa hedelmällisyyten. Katovuosina ruuassa on vähän rasvaa koska ruokaa on vähän joten ihmisen ei kannata lisääntyä. Kohdun limakalvon koostumus muuttui koska ruuassa ei ollut rasvaa. Hyvin vuosina ruuassa on paljon rasvaa ja ruokaa riittää myös jälkeläisille. Miten rasvaton ruokavalio vaikuttaa lisääntymiseen?

Nykyään suositellaan kevyt tuotteita.

Vierailija
6/11 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka "pahaa" hedelmättömyyttä kilpirauhasen vajaatoiminta voi aiheuttaa? Siis voiko siltikin tulla suht. helposti raskaaksi vai onko se työn ja tuskan takana? Minulla todettiin juuri vajis ja olen nyt vähän huolissani, koska sitten kun olisi tarkoitus "hankkiutua" raskaaksi niin pelottaa jos en ikinä tulekaan. :( Syön kaiken lisäksi (ainakin vielä toistaiseksi) pillereitä, jotka olleet käytössä noin 6 vuotta, ehkä kohta olisi aika lopettaa, että oma hormonitoiminta kerkeisi edes jotenkin palautua...

Itse raskauduin aika helposti mutta sain kaksi keskenmenoa. Eka ei edes kehittynyt mihinkään vaikka kaikki oli ok ja toinen meni kesken viikolla 11 ja kun kokeet otettiin niin arvot oli perseellään ja veikkaan että se oli syy siihen toiseen keskenmenon. Jos sulla ok vajaatoiminta ja raskaudut mistä heti se 25 mikrogrammaa ja vaadi kokeet

Vierailija
7/11 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse raskauduin aika helposti mutta sain kaksi keskenmenoa. Eka ei edes kehittynyt mihinkään vaikka kaikki oli ok ja toinen meni kesken viikolla 11 ja kun kokeet otettiin niin arvot oli perseellään ja veikkaan että se oli syy siihen toiseen keskenmenon. Jos sulla ok vajaatoiminta ja raskaudut mistä heti se 25 mikrogrammaa ja vaadi kokeet

Minulla ei ole vielä lääkitystä aloitettu, kun on vielä niin tuore juttu. TSH-arvo oli melkein 9. Kiitos vastauksesta.

Vierailija
8/11 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin artikkelin ihmisen hedelmällisyydestä. Yksi mielenkiintoinen kohta oli ruuan rasvan määrä vaikuttaa hedelmällisyyten. Katovuosina ruuassa on vähän rasvaa koska ruokaa on vähän joten ihmisen ei kannata lisääntyä. Kohdun limakalvon koostumus muuttui koska ruuassa ei ollut rasvaa. Hyvin vuosina ruuassa on paljon rasvaa ja ruokaa riittää myös jälkeläisille. Miten rasvaton ruokavalio vaikuttaa lisääntymiseen?

Nykyään suositellaan kevyt tuotteita.

Ravitsemustilanne on vain yksi tekijä. Syön runsaasti hyvää rasvaa, mutta se ei auta mitään, kun syy on miehessä.

Vierailija
9/11 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
10/11 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, joka todettiin 2,5 vuotta sitten, kun kuukautiset pikkuhiljaa vaan loppu kokonaan. Eikä niitä sen jälkeen olekaan enää kuulunut.

Vierailija
11/11 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up