Sähköhammasharja ei ole hyvästä
Koska painamme sitä ikeniin ja hieromme niin kovasti että hammaskaula tulee näkyviin. Suosittelen vaihtamaan tavalliseen hammasharjaan.
Kommentit (73)
Huomasin asian jokin aika sitten ja siirryin takaisin perinteiseen
Mulla on ainakin siinä sellainen varoitusvalo, joka varoittaa jos painaa liikaa.
Kannattaa varmaan vaihtaa sähköhammasharja vähän kalliimpaan, jos valoa ei ole.
Just päin vastoin. Sähköhammasharjalla ei tarvitse painaa niin kovaa, hiuksenhieno kosketus ziljoona kertaa sekunnissä värisevällä päällä irrottaa plakin helposti. Tavan harjalla joutuu jynssäämään kovempaa. Kova harja repii enemmän, pehmeä ei puhdista kuin ulkopintaa.
Hyvä sähköphamasharja, pehmeällä harjakksella = paremmat hampaat.
Minulle sanoi hammaslääkäri että vaihtaa pehmoiseen harjaan .Onneksi kerkesin ennenkuin pilasin koko suun. Ei hampaita pidä hangata , vaan kevyesti käsitellä ,että pysyvät hyvinä.
Älä runno niin kovaa, vaan käytä kuten sähköhammasharjaa kuuluu käyttää. Sähköhammasharja on huomattavasti parempi kuin sähkötön hammasharja.
Tavallista harjaa vasta painaakin.
Mä pesen iltaisin sähköharjalla ja aamuisin tavallisella. Ja sähköharjassaon se varoitusvalo, jos painan liikaa.
Hampaiden puhdistuksessa hammasvälit ovat tärkein kohde ja sähköhammasharja puhdistaa ne huomattavasti paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Just päin vastoin. Sähköhammasharjalla ei tarvitse painaa niin kovaa, hiuksenhieno kosketus ziljoona kertaa sekunnissä värisevällä päällä irrottaa plakin helposti. Tavan harjalla joutuu jynssäämään kovempaa. Kova harja repii enemmän, pehmeä ei puhdista kuin ulkopintaa.
Hyvä sähköphamasharja, pehmeällä harjakksella = paremmat hampaat.
Ongelma on se että emme tiedä mikä on sopiva kosketus.Mielellään hankaamme liian kovaa luulemalla että tulos on parempi.
Kysykää omalta hammaslääkäriltä.
Itse kun hankin sähköhammasharjan niin sain parissa viikossa aikaan niin pahan ientulehduksen, että luulin jo, että joku hampaan juuri on tulehtunut. Siihen loppui sähköhammasharjan käyttö.
Vierailija kirjoitti:
Hampaiden puhdistuksessa hammasvälit ovat tärkein kohde ja sähköhammasharja puhdistaa ne huomattavasti paremmin.
Siihen käytän hammaslankaa ja tikkuja.
Kun sinä, ap, et osannut käyttää sähköhammasharkaa, niin miksi oletat muiden käyttäjien olevan yhtä tietämätön kuin sinä olet?
Myös raudat ja ne levyt tai 'kiskot' joilla estetään esimerkiksi purenta yöllä loppujen lopuksi tuhoavat hampaat. Hampaat ovat ihmisen DNA joten vihon viimeistä antaa tehdä hampailleen juuri yhtään mitään... Hevosta ostettaessa sitäkin katsotaan hampaista. Jotenkin ihmisen hampaat ovat luultavasti olleet ihan yhteiskuntaluokka-asia, mutta en nyt tässä osaa sanoa millä tavalla... Ehkä joku muu osaa...
Suuhygienisti suosittelee aina sähköhammasharjaa.
Kaikkein pahimpia on nämä ekohammasharjat!
Niin ethän uskalla käyttää luottokorttiakaan vaan aina käteistä. Ja pöytäkoneella aloituksenkin kirjoitit.
Elä elä paina liikaa. Sähköhammasharja on huomattavasti parempi kuin manuaali jos osaa käyttää.
Ongelma ei ole sähköhammasharja, vaan liian kovat otteet. Liian kovat otteet voi olla myös manuaalisen hammasharjan kanssa. Erona toki se, että sähköhammasharja sentään varoittaa, kun painaa liian kovaa.
Totta. Mä oon vaihtanutkin.