Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksi ei jaksa kiinnostaa suhteessa, jos se on ainut osoitus siitä, että toinen välittää

Vierailija
02.11.2017 |

Aion jättää tänään mieheni. Syynä on se, että olen nyt kohta vuoden kestänyt viikottaista tiuskimista, etäisyyttä ja syyttelyä. Jos kodissa on sotkuista, se on minun vikani. Jos mies ei ole jaksanut käydä salilla, se on jostain syystä minun vikani jne. Suurin osa asioista on minun vikani hänen mielestään. Ensimmäisen muutaman vuoden mies halasi, kosketti hellästi, antoi aina välillä pusun, puhui minulle kuten kumppanille kuuluukin puhua. Kaikki tuo on nyt vähitellen jäänyt pois ja tilalle on tullut tiuskiva puhetyyli ja piikittely, joka kuitataan minun loukkaannuttua sillä, että "hei sehän oli vain vitsi!"

Kyllä mä vitsejä ymmärrän, mutta se ei ole vitsi, jos mua haukutaan "läpällä" useamman kerran päivässä. Se on kiusaamista ja henkistä väkivaltaa. Nämä miehen mielestä niin hauskat ja ilmiselvät "läpät" ovat siis sellaisia, että mies saattaa sanoa läskiksi, huomauttaa ivallisesti siitä, miten en oo jaksanut näköjään tänäänKÄÄN meikata tai sanoo mun opiskeluja/työjuttuja merkityksettömiksi tai muuta vastaavaa. En voi kuulemma loukkaantua esimerkiksi läski-jutuista, koska en oikeasti ole läski vaan hoikka. Hän myös nauroi ja sanoi mua sekopääksi, kun oon huomautin, että hänen ns. vitsinsä ovat oikeasti kiusaamista.

Kaiken tämän kylmän kyydin päälle mun pitäisi kuitenkin jaksaa harrastaa seksiä hänen kanssaan useamman kerran viikossa. Ja niin olen harrastanutkin, mutta enää en halua. En halua seksiä enää ollenkaan tämän miehen kanssa ja en siksi ole suostunut nyt muutamaan viikkoon seksiin eikä hän näytä ymmärtävän, mistä tämä johtuu, vaikka olen selittänyt sen hänelle. Seksistä menee into ja mun halut on tippuneet olemattomiksi, kun en saa minkäänlaista osoitusta toiselta siitä, että hän vielä välittää. Haluaisin, että mulle puhuttaisiin kunnioittavasti ja mukavasti ja ehkä jopa välillä otettaisiin lähelle muutenkin kuin seksi taka-ajatuksena.

En ymmärrä, miksi mies on muuttunut tällaiseksi. Hän oli, kuten jo mainitsinkin, ensimmäiset vuodet kunnioittava ja rakastava kumppani. Olen jaksanut nyt kohta vuoden tätä menoa vain siksi, että ajattelin tämän olevan jokin ohimenevä vaihe. Ajattelin hänen olevan masentunut tai jotain muuta vastaavaa (hän nauroi, kun kysyin, tunteeko hän olonsa masentuneeksi).

Enää en kuitenkaan jaksa. Minä itse olen yrittänyt nyt kaikkeni. Olen keskustellut miehen kanssa hänen käytöksestään asiallisesti. Myöhemmin keskustelin myös itkien ja lähestulkoon huutaen tästä ongelmasta. Olen myös ollut pari viikkoa niin, etten huomioinut hänen ilkeyksiään mitenkään ja otin kaiken vastaan täydessä hiljaisuudessa "toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos" -tyylillä. Olen myös koittanut sitä taktiikkaa, että olen hänelle niin kiltti ja ihana kuin mahdollista. Teen ruokaa, siivoan, olen pirteä, suostun AINA seksiin kun hän haluaa ja teen itsekin aloitteita. Mies oli ilkeä ja piikittelevä myös tuolloin, kun olin mahdollisimman mukava ja ihana hänelle. Mikään näistä taktiikoista tai keskusteluyrityksistä ei ole poistanut eikä edes lievittänyt ongelmaa. Mies ei kuitenkaan halua jostain syystä erota, mutta tilanne on nyt siinä pisteessä, että minä haluan. Onnea hänelle yrityksen löytää tulevaisuudessa uusi suhde, jossa nainen haluaa aktiivisesti seksiä julman ja etäisen miehen kanssa.

Onko muita samassa tilanteessa tai samanlaisen suhteen kokeneita? Mitä luulette, mikä mieheen on mennyt, kun muuttui tuollaiseksi? Miten kukaan voi odottaa, että kumppani jaksaa harrastaa aktiivisesti seksiä, jos häntä kohdellaan näin julmasti?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitä tänne ketjuun illalla, miten kävitte erokeskustelun ja mitä tapahtui etc. Teet oikean ratkaisun. Varo sillä mies voi olla väkivaltainen fyysisestikin, kun tajuaa sinun olevan tosissasi. Hänhän on jo henkisesti väkivaltainen ja alistaa sinua eikä kunnioita lainkaan ihmisenä.

Vierailija
22/39 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivitä tänne ketjuun illalla, miten kävitte erokeskustelun ja mitä tapahtui etc. Teet oikean ratkaisun. Varo sillä mies voi olla väkivaltainen fyysisestikin, kun tajuaa sinun olevan tosissasi. Hänhän on jo henkisesti väkivaltainen ja alistaa sinua eikä kunnioita lainkaan ihmisenä.

Päivitän kyllä, tää on aika terapeuttista purkaa anonyymisti omia tuntojaan. Mies tulee kotiin vasta noin tunnin päästä. Vähän kieltämättä jännittää..

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla suunnitelma käytännönjärjestelyiksi? Kumman asunto on ja miten pian muutto/kumpi muuttaa jne? Menetkö ensi yöksi muualle? Ehkä sen tunnin odottelun voi kuluttaa miettimällä näitä. Tai alkaa pakata valmiiksi. Mitä jos tyyppi sekoaa? Ehkä kannattaa koota tärkeimmät viralliset dokumentit kuten passi jne ja avaimet ja rahat tms johonkin kassiin? Tai no itsehän tunnet miehen paremmin, ehkä ei ole sellaista riskiä. Mutta kun yksi ystäväni ilmoitti erosta miehelleen, mutta miehellä oli vielä avain yhteiseen kotiin, hän oli käynyt varastamassa pari todella tärkeää paperia ja ystäväni rahat lipastonlaatikosta.

Vierailija
24/39 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla suunnitelma käytännönjärjestelyiksi? Kumman asunto on ja miten pian muutto/kumpi muuttaa jne? Menetkö ensi yöksi muualle? Ehkä sen tunnin odottelun voi kuluttaa miettimällä näitä. Tai alkaa pakata valmiiksi. Mitä jos tyyppi sekoaa? Ehkä kannattaa koota tärkeimmät viralliset dokumentit kuten passi jne ja avaimet ja rahat tms johonkin kassiin? Tai no itsehän tunnet miehen paremmin, ehkä ei ole sellaista riskiä. Mutta kun yksi ystäväni ilmoitti erosta miehelleen, mutta miehellä oli vielä avain yhteiseen kotiin, hän oli käynyt varastamassa pari todella tärkeää paperia ja ystäväni rahat lipastonlaatikosta.

AP! Lue tuo huolella.

Olen aivan samaa mieltä. Kerää kassi valmiiksi. Pidä visusti huoli, ettei mies sitä huomaa, mutta että se on käden ulottuvilla jos tilanteesta on pakko ulos asti karattava koko yöksi ja mahdollisesti loppuelämäksi.

Tämä ei todellakaan ole vitsin asia.

Itse tein sen virheen, etten näin tehnyt.

Hätäpäissäni sulloin semmoista laukkuun, joka oli korvattavissa parilla eurolla.

Ne asiat, mitä en kauhuissani edes muistanut, kävivät sitten kalliiksi kustantaa uusiksi.

Jos vaikka nyt menisikin hyvin, niin pidä se laukku aina valmiina kaiken varalta.

Vierailija
25/39 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin järjestelmällinen tyyppi, että olen katsonut kaiken valmiiksi tätä päivää varten. Olen nimittäin jo päättänyt tämän päivän eropäiväksi pari viikkoa sitten kertomatta miehelle. Oon antanut hänelle nyt niin monta mahdollisuutta ryhdistäytyä, etten pidä edes epäreiluna tätä et suunnittelen eroa hänen "selän takana". Heti kun päätin, että marraskuun toisena päivänä lähden, pakkasin muutaman vaatekerran laukkuun odottamaan valmiiksi, passin ja tärkeimmät paperit myös. Vuokrasin aiemmin tällä viikolla kämpän itselleni, johon olisin päässyt eilen jo muuttamaan. Sinne ostin itselleni eilen patjan ja vein lakanatkin odottamaan tätä päivää ja vähän ruokaa jääkaappiin. Kun olen keskustellut miehen kanssa, niin otan tuon pakatun laukkuni, läppärini ja menen sitten sinne. Muut tavarat haen perästä.

Sisällä kytee jostain syystä pelko siitä, että mies käy käsiksi, kun kerron halustani erota, vaikkei hän olekaan koskaan ennen fyysisesti ollut väkivaltainen. En tiedä, mistä tämä pelko kumpuaa.

AP

Vierailija
26/39 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen niin järjestelmällinen tyyppi, että olen katsonut kaiken valmiiksi tätä päivää varten. Olen nimittäin jo päättänyt tämän päivän eropäiväksi pari viikkoa sitten kertomatta miehelle. Oon antanut hänelle nyt niin monta mahdollisuutta ryhdistäytyä, etten pidä edes epäreiluna tätä et suunnittelen eroa hänen "selän takana". Heti kun päätin, että marraskuun toisena päivänä lähden, pakkasin muutaman vaatekerran laukkuun odottamaan valmiiksi, passin ja tärkeimmät paperit myös. Vuokrasin aiemmin tällä viikolla kämpän itselleni, johon olisin päässyt eilen jo muuttamaan. Sinne ostin itselleni eilen patjan ja vein lakanatkin odottamaan tätä päivää ja vähän ruokaa jääkaappiin. Kun olen keskustellut miehen kanssa, niin otan tuon pakatun laukkuni, läppärini ja menen sitten sinne. Muut tavarat haen perästä.

Sisällä kytee jostain syystä pelko siitä, että mies käy käsiksi, kun kerron halustani erota, vaikkei hän olekaan koskaan ennen fyysisesti ollut väkivaltainen. En tiedä, mistä tämä pelko kumpuaa.

AP

Hyvin suunniteltu!

Jospa sopisit keskustelun johonkin kahvilaan tms julkiselle psikalle täksi illaksi.

Vierailija
27/39 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies tuli kotiin, niin sain heti ensimmäisenä kuulla, kuinka ei jaksa nyt kuunnella mua yhtään vaan haluaa keskittyä omaan harrastukseensa. Eli siis teki homman mulle todella helpoksi, kun oli mulle tollainen tyly ennen ku ehdin edes suutani avata.

Sanoin sitten miehelle, ettei tarvii kuunnella mua tänään eikä koskaan enää jatkossakaan, koska mulla on ollut tosi paha olla tässä suhteessa jo monta kuukautta eikä asiat näytä paranevan, niin lähden tänään pois. Hän sitten siihen tokaisi, ettei nyt noin pahasti tarvii loukkaantua, jos hän haluu olla ilman akkaa (kyllä, AKKAA) työpäivän jälkeen. Sanoin, etten loukkaantunut vaan oon nyt tosissani jättämässä tän suhteen taakseni. Mies ei vastannut mitään. Kysyin, haluaako jutella asiasta ennen ku meen. Hän vastasi vain hämmästyneenä, et minne mä edes menen. Kerroin, kuinka oon vuokrannut itelleni kämpän ja hän sanoi vähän aikaa hiljaa oltuaan et "ootko sä oikein pitkäänki juoninut tätä?" Vähän aikaa siinä sitten intettiin, että oonko tehnyt tarpeeksi selväksi aiemmin, etten oo ollut onnellinen suhteessa. Lopulta mies aloitti mykkäkoulun ja sitten lähdin pois. Hän lähetti viestin perään, että mua vielä kaduttaa sit ku tuun järkiini.

Vierailija
28/39 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan edellinen viesti oli mun, vaikka en muistanutkaan merkitä AP loppuun.

AP

Vierailija
29/39 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, sehän meni hyvin! Onnea uuteen elämään ja rauhaisaa iltaa uudessa kodissasi! Hieno juttu!

Vierailija
30/39 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, sehän meni hyvin! Onnea uuteen elämään ja rauhaisaa iltaa uudessa kodissasi! Hieno juttu!

Kiitos! Meni kyllä yllättävän kivuttomasti. Oon kuitenkin melko varma, että toi pommittaa mua vielä viesteillä/puheluilla ja täytyyhän mun viel hakea mun kamoja vanhasta kodista. Mutta koitan jättää huomiotta turhat viestit ja kamoja ajattelin hakea, kun hän ei oo kotona.

AP

Vierailija
31/39 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tullut viestejä enää? Varmaan tulee. Taisi olla hänelle yllätys. Halveksui sinua niin itsestäänselvyytenä.

Vierailija
32/39 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle! Hyvin toimittu.

Kannattaa oikeasti antaa nyt aikaa itselle toipua tuosta. Olin myös miehen kanssa, joka ei kohdellut minua hyvin ja sai minut pyytelemään anteeksi tilanteita, jotka oli itse aiheuttanut. Onneksi suhde oli aika lyhyt, alle vuoden, mutta silti jälkeenpäin vasta tajusi kunnolla kuinka kus*pää hän oli ja kuinka lapanen itse olin - homma meni koko ajan oudompaan suuntaan. Minäkin annnoin monta mahdollisuutta ja lopetin viimeisenä keinona läheisyyden. Jatkossa en enää vastaavaa katsele ja toivo turhia, vaan toimin suoraviivaisesti -näin olen päättäyt. 

Vierailija
33/39 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan viihdyttävä provo. 3/5

Vierailija
34/39 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan viihdyttävä provo. 3/5

Aika tylsän provon olisin keksinyt, kun mieskään ei erotilanteessa tehnyt mitään erityisen järkyttävää tai säälittävää. Kyllä tällaisia aisoita tapahtuu ihan oikeassa elämässä, vaikkei sulle tällaista sattuisikaan. Usko pois, oikea elämä on provotarinoita ihmeellisempää.

Miehestä ei ole kuulunut enää mitään toistaiseksi. Oon niin uupunut, että meen kohta varmaan nukkumaan. En ees ollut tajunnut ennen kuin vasta nyt kun tänne uuteen kämppään lähdin, kuinka henkisesti raskasta tää eron suunnittelu ja miettiminen on ollut. Äsken itkin helpotuksesta/hämmästyksestä, että nytkö vihdoin pääsin eroon onnettomasta suhteesta, josta en pitkään uskaltanut tai osannut lähteä. Samaan aikaan on myös tosi tyhjä olo.

Vierailija
35/39 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lähdit suhteesta! Toivottavasti jatkokin sujuu hyvin.

Vierailija
36/39 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaa! Vaihtamalla paranee. Tyyppi ei välitä sinusta.

T. Mies

Toivottavasti paranee. Ajattelin kyllä olla alkuun ainakin vuoden yksin ennen uuteen suhteeseen syöksymistä. Menee nimittäin varmaan hetki, että saan koottua itseni kasaan tämän suhteen jälkeen.

AP

Hauska kuulla, aika on puolellasi joten kannattaa nollata ikävä kokemus pois ennen kuin käy kartoittamaan uusia vesiä ja laskemaan siimoja vesille, niin ei joudu ojasta allikkoon.

T.Mies

Ei vaan laastarisuhteeseen ja heti. Ei se käytössä kulu.

t. toinen mies.

Vierailija
37/39 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tullut viestejä enää? Varmaan tulee. Taisi olla hänelle yllätys. Halveksui sinua niin itsestäänselvyytenä.

Varmaan hän nukkuu huonosti. Varmaan hän nyt katuu kauheasti. Varmaan on itku kurkussa.

Vierailija
38/39 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon tosiaan ollut kiltti miehelleni, mutta en silti aio jatkossa olla ilkeä tulevalle kumppanille, koska se ei vain sovi mulle. Oon mieluummin loppuelämäni yksin kuin suhteessa, jossa aina jomman kumman täytyy olla ilkeä kusipää ja toisen kiltti kynnysmatto. Suostun jatkossa vain suhteeseen, jossa molemmat ovat kilttejä ja kunnioittavia toisiaan kohtaan eli toisin sanoen terveeseen suhteeseen. Jos mä olisin jatkossa joku ilkeästi miestäni kohteleva hellapoliisi, niin en ois yhtään sen parempi ku nykyinen kumppanini.

AP

Voi vitsi, oot jotenkin niin sympaattinen ja samaistuin! Sun juttuja oli kiva lukea kun oot jotenkin niin tasapainoisen ja lämpimän kuuloinen. Paljon tsemppiä ja iloa sulle talveen! Inspiroit muakin jaksamaan, olin samankaltasessa tilanteessa ja välillä mietin vieläkin et oliko oma vika. Sä piristit mun päivää, kiitos paljon. c:

Vierailija
39/39 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta  miten tarina jatkuu? AP hakenut tavaransa ja mies jättänyt rauhaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän