Haluan abortin, mies ei
Olen raskaana, kotona 4-vuotias ja yksivuotias. En halua kolmatta lasta. En halua olla raskaana, en pidä vauva-ajasta, en jaksa yöheräilyjä, enkä aikaisia aamuherätyksiä eikä kiinnosta olla kotona vaihtamassa vaippoja. Pikkulapsiarki ahdistaa ja luulin että kohta siitä päästään eroon mutta nyt sitten yhden vahingon seurauksena pamahdin paksuksi. Kaksi edellistä saatu hoidoilla. Mies ei halua että teen abortin, vaan on jopa innoissaan kolmannesta. Mitä tehdä?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta kuulostaa tosi typerältä "en halua lasta, mutta en myöskään halua huolehtia ehkäisystä ".
Mutta hommaa se abortti. Yksikään lapsi ei ansaitse syntyä ei-toivottuna.
Kuinka monta ei-toivottua lasta Suomessa muka on? Saiskos stastiikkaa?
Kuinka paljon on rakastavaisia perheitä, jotka ovat valmiita adoptoimaan lapsia?
Muna on maistunut kuitenkin nivusiin? Meinaat tappaa lapsen kun ei huvita ja jaksa?
Sun keho, sun päätös.. Ehdottomasti teet abortin jos ei jaksaminen riitä. Kuinkakohan moni mies olisi itse valmis kantamaan ja synnyttämään lapsen.
Pelkkä miehen halu ei riitä koska nainen se on raskaana ja synnyttää ja imettää.
Vaikka olisi mitä ongelmia ja vikoja niin koskaan EI nussita ilman ehkäisyä jos lapsi ei ole tervetullut ja ISO PISTE!
Täysin turhaa olette nyt itsenne tähän soppaan pistäneet. Ei ole kuin paskoja vaihtoehtoja.
Mieti myös sitä että jos nyt tämän 3. lapsen teet niin pärjäätkö yksinkin jos mies jättää tai kuolee?
Entäs jos 3.lapsi ei ole terve?
Siis mä en nyt tajua miksi abortti aikaisella viikoilla on lapsentappo, mutta piuhojen poikki laittaminen ei ole? Enemmänhän siinä potentiaalisia lapsia tuhotaan kun ei anneta edes mahdollisuutta päästä munasoluun asti.
Mies hoitaa lapsia kyllä, mutta ei ole vauvaihmisiä. Yksin en kolmen kanssa jaksaisi, jos jotain kävisi.
Niin ja ei tehnyt munaa mieli silloin kun vahinko kävi, olin vain väsynyt enkä jaksanut vastustaa kun sitä vauvaa on aiemmin yritetty kymmenien kiertojen ajan tuloksetta, IVF-siirtojakin tehty yhteensä 6.
AP
Vierailija kirjoitti:
No siis meillä kaksi ekaa lasta tulleet rankkojen IVF-hoitojen kautta, usean vuoden yrityksen jälkeen eli raskaus ei ollut kovin todennäköinen. Hormonaalista ehkäisyä en halua käyttää (käytin aiemmin 10 vuotta joten katsoisin että olen oman osuuteni ehkäisystä tehnyt). Olen miehelle useampaan otteeseen sanonut että josko voisi käydä laittamassa piuhat poikki kun olisi kaikista yksinkertaisin tapa hoitaa ehkäisy. Mutta kun ei ja nyt sitten tuli "lottovoitto".
AP
Pakko olla rölli. Kukaan tahattoman lapsettomuuden kokenut ei edes harkitsisi aborttia, etenkään kun raskaus on alkanut siitä, ettei ehkäisyä ole käytetty.
Jokainen tekee mitä tekee, mutta itse en kannata mukavuusabortteja. Etenkään, jos raskaus on alkanut siitä, ettei ole viitsitty käyttää ehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Siis mä en nyt tajua miksi abortti aikaisella viikoilla on lapsentappo, mutta piuhojen poikki laittaminen ei ole? Enemmänhän siinä potentiaalisia lapsia tuhotaan kun ei anneta edes mahdollisuutta päästä munasoluun asti.
Mies hoitaa lapsia kyllä, mutta ei ole vauvaihmisiä. Yksin en kolmen kanssa jaksaisi, jos jotain kävisi.
Niin ja ei tehnyt munaa mieli silloin kun vahinko kävi, olin vain väsynyt enkä jaksanut vastustaa kun sitä vauvaa on aiemmin yritetty kymmenien kiertojen ajan tuloksetta, IVF-siirtojakin tehty yhteensä 6.
AP
Jännä. Meille jo raskauden alkumetreillä lääkäri muistutti, että vaikka tämän raskauden alkuun saaminen oli vaikeaa, niin missään nimessä ei pidä raskauden jälkeen luottaa siihen, että seuraava raskaus olisi yhtä ison vaivan takana. Moni lapsettomuudesta kärsinyt kun raskautuu ensimmäisen raskauden jälkeen paljon helpommin.
Sinulle ei kukaan tällaista ole vihjaillut? Tai missään et koskaan ole tullut havainneeksi, että raskaus on aina mahdollinen, jos tarvittavat elimet ja sukusolut löytyvät.
Ehhei kuule. Nyt vaan kannat ja kärsit. Itse halusit.
Vai minkä vitun takia ne kaksi aiempaa on oikein hoitoilla pitänyt hankkia?
Vai tarkoititko hoidoilla sitä, että joku kävi nusasemassa eikä isä ole oma ukko?
Vierailija kirjoitti:
AP
Mä en ole aborttia vastaan missään tilanteessa mutta onhan nyt ehkäisyn käyttö eri asia kuin jo hedelmöittyneen alkion/sikiön abortointi.
Tietysti teet abortin. Jos mies ottaa 100 prosentin hoitovastuun vauvasta kirjallisestikin, mieti vielä.
Teet abortin, mitä sitä sen enempää pähkäilemeään.
Anteeksi mutta kuulostaa tosi typerältä "en halua lasta, mutta en myöskään halua huolehtia ehkäisystä ".
Mutta hommaa se abortti. Yksikään lapsi ei ansaitse syntyä ei-toivottuna.