Haluan abortin, mies ei
Olen raskaana, kotona 4-vuotias ja yksivuotias. En halua kolmatta lasta. En halua olla raskaana, en pidä vauva-ajasta, en jaksa yöheräilyjä, enkä aikaisia aamuherätyksiä eikä kiinnosta olla kotona vaihtamassa vaippoja. Pikkulapsiarki ahdistaa ja luulin että kohta siitä päästään eroon mutta nyt sitten yhden vahingon seurauksena pamahdin paksuksi. Kaksi edellistä saatu hoidoilla. Mies ei halua että teen abortin, vaan on jopa innoissaan kolmannesta. Mitä tehdä?
Kommentit (32)
Erohan tossa varmaan tulee kun abortin teet.
Ja miksi niitä lapsia on ylipäätään ikinä tehty jos noin saatanan vastenmielistä on.
Jos vahinko tarkoittaa ehkäisyn unohtamista niin kanna vastuusi ja pidä lapsi
Sinä sen lapsen kannat ja synnytät. Sinä olet pääasiallisesti vastuussa, mies voi lähteä milloin vaan. Sinä myös päätät mitä asialle teet.
En halua olla raskaana, en pidä vauva-ajasta, en jaksa yöheräilyjä, enkä aikaisia aamuherätyksiä eikä kiinnosta olla kotona vaihtamassa vaippoja.
Olisi kannattanut miettiä tuota kaikkea taakkaa silloin, kun pani itsensä raskaaksi. Vai pistetäänkö tämä alkoholin piikkiin? Ja et viitsinyt ottaa pilleriä?
Tee ilman muuta abortti. Tämä on ystävän neuvo, olen vain rehellinen. Älä anna miehesi painostaa sinua.
Kahdessa lapsessa on ihan riittämiin huolehtimista ja hoivaamista. Kolmas tuohon ei olisi enää hyvä juttu. Ajattele jaksamistasi ja keskity olemassaoleviin lapsiisi. Hekin ovat vielä kovin nuoria.
Kyllä tää nykymaailma on sairas. Ennen tuntui olevan päivänselvää, että jos ei halua raskaaksi niin otetaan pilleri seksin jälkeen tai käytetään ehkäsyä. Mihin on tuon ajan vastuullisuus kadonnut kokonaan?
On jotenkin uskomatonta, ettei ihmisten omatunto yhtään kilkata siitä, että heidän vastuuttomuuden/huolimattomuuden takia tapetaan lapsi (ja kyllä "sikiö ei ole ihminen" teorian voi aina ottaa esille, mutta ymmärräte kyllä mitä tarkoitan)...
Ei hyvää päivää.
Tee sinä abortti äläkä miestäsi siihen pakota, pitäkööt hän omansa.
No siis meillä kaksi ekaa lasta tulleet rankkojen IVF-hoitojen kautta, usean vuoden yrityksen jälkeen eli raskaus ei ollut kovin todennäköinen. Hormonaalista ehkäisyä en halua käyttää (käytin aiemmin 10 vuotta joten katsoisin että olen oman osuuteni ehkäisystä tehnyt). Olen miehelle useampaan otteeseen sanonut että josko voisi käydä laittamassa piuhat poikki kun olisi kaikista yksinkertaisin tapa hoitaa ehkäisy. Mutta kun ei ja nyt sitten tuli "lottovoitto".
AP
Kurja tilanne. Miten kauan olet nyt uutista sulatellut? Onko sinulla työpaikka mihin palata? Jos on, niin jos päätät pitää lapsen, pidä äitiyslomaa vain minimi ja anna miehen huolehtia lapsista ja kodista. Teillä on nyt lapset aika pieniä, mutta reilussa puolessa vuodessa he kehittyvät hurjasti.
Älä tee aborttia. Hanki mieluummin apua arkeen.
No jos et halua kolmatta, niin abortti. Sinä tiedät, mihin voimat riittää.
Minulla on kaksi lasta. Kolmatta ei tule. Putket katkaistiin, kun lapset oli 3,5v ja 7v. Mies prosessin alkaessa oli sitä mieltä, että "ei kai vielä mitään noin lopullista".
Mutta minä en epäröinyt hetkeäkään - jälkikäteen ajatellen päätös oli ihan loistava. Olen sitä mieltä, että minä en enää ainoatakaan lasta tee. Kaksi riittää minulle hyvin ja jokaisella lapsella on oikeus syntyä toivottuna. Minä en enää lasta toivo.
Syy miksi mies ei mennyt veitsen alle oli se, että hänhän todellakin voi vielä joskus haluta lapsia jos vaikka eroamme. Ollaan oltu yhdessä 15v ja hyvin menee, mutta silti.
Mikäli vaikka kuolisin, voisi mies ihan helposti tahtoa uuden kumppanin kanssa lapsia. Minä en halua lisää lapsia enää kenenkään kanssa.
Ainoa ehto, jolla olisin voinut yhden lapsen vielä tehdä perheeseen olisi ollut se, että olisin saanut olla perheen isä. Isät pääsee niin paljon helpommalla; ei tarvi olla raskaana, ei synnyttää, eikä tarvitse olla kiinni kotona pienen vauvan kanssa, vaan pääsee töihin tuulettamaan päätään. Isät ovat myös niin paljon parempia irrottautumaan kotoa; lähtemään ja ottamaan omaa aikaa tuntematta syyllisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
No siis meillä kaksi ekaa lasta tulleet rankkojen IVF-hoitojen kautta, usean vuoden yrityksen jälkeen eli raskaus ei ollut kovin todennäköinen. Hormonaalista ehkäisyä en halua käyttää (käytin aiemmin 10 vuotta joten katsoisin että olen oman osuuteni ehkäisystä tehnyt). Olen miehelle useampaan otteeseen sanonut että josko voisi käydä laittamassa piuhat poikki kun olisi kaikista yksinkertaisin tapa hoitaa ehkäisy. Mutta kun ei ja nyt sitten tuli "lottovoitto".
AP
Ai kyse on siis todennäköisyyksistä ja lottovoitoista? Vielä sairaampaa on pelata lottoa ihmishengen kustannuksella. Luulisi sinun äitinä tajuavan, että tuo on moraalisesti niin pohjamutahommaa kuin vain voi olla.
Olen pahoillani, että olet vastoin tahtoasi raskaana, mutta oma soppa tuo on kuitenkin, jonka sinä ja mies olette yhdessä keittäneet.
Laitata omat piuhasi poikki.
No on hullua. Ensin ehdoin tahdoin pitää tehdä kaksi lasta, vaikka vauva-aika ei olekaan kivaa, ja sitten ollaan huolimattomia ja vingutaan aborttia. Miksi sä sen toisen ylipäänsä halusit, jos vauva-aika on niin sietämättömän kamalaa?
En itsekään pidä pikkuvauva-ajasta, mutta olen sen neljä kertaa "kärsinyt", koska taapero-ikäiset ja siitä ylöspäin on jo ihania. Vauva-aika on lopulta aika lyhyt pätkä elämästä.
Synnytä se kakara ja anna adoptioon. Älä vie toiselta mahdollisuutta elää onnellista elämää sinun virheidesi vuoksi. Nyt puhutaan täydestä elämästä.
Onko miehesi miten osallistuva isä? Onko hän valmis jäämään vauvan kanssa kotiin kun äitiysloma loppuu ja sinä menet töihin? Entä jos vauvalla onkin koliikki, kuka kantaa ja valvoo? Ei kyllä kuulosta oikein järkevältä ajatukselta kolmas lapsi, kun olet itse ja valmiiksi väsynyt. Itse kallistuisin aborttiin.
Teet miten itse haluat,asia ei muille kuulu. Tietysti päätöksillä on aina seuraukset.
Tietenkin mammapalstalla on näitä aborttien tukijoita vaikka millä mitalla, mutta minä en voi sietää aborttia missään muissa tapauksissa kuin äidin henkeä uhkaavissa. Tässä on nyt kyse tahallisesta huolimattomuudesta ja äidin emmä haluu -asenteesta.
Nousee yrjöt suuhun kun luen ja mietin tätä koko asiaa.
Lain mukaan miehen mielipide on turha asian tiimoilta, sillä naiset ovat aina oikeassa. Tervetuloa tasa-arvoon.