Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhainkodin yö-hoitaja vastailee kysymyksiin.

Vierailija
08.04.2006 |

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se yleistä. (Hänellä oli keuhkokuume).

Montaako ihmistä vahdit tällä hetkellä.

Vierailija
22/34 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 ihmistä tällä hetkellä. Ja ei ole tavallista, että ennen kuolemaansa tarvitsee kärsiä mistään. Jos kuolema on pian odotettavissa, tehdään kaikki mahdollinen, jotta ihmisen ei tarvitsisi kärsiä mistään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko heidän elämänsä mielestäsi aivan tylsää ja kamalaa. Pystyisitkö olemaan itse vanhana heidän sijassaan.

Hienoa, että menet kuolevan vierella valvomaan.

Vierailija
24/34 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

monen vanhuksen elämä on varmasti PALJON virikkeellisempää ja sosiaalisempaa vanhainkodissa, kuin omassa kotonansa.

Ruokaa he saavat mielestäni riittävästi.

Voisin hyvin kuvitella olevani heidän tilassaan, mielestäni vanhainkoti on mitä mainioin paikka vanhuksen asua!

Nyt täytyy käydä kierroksella, palailen kohta katsomaan, vieläkö on kysymyksiä.

ap

Vierailija
25/34 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on.

Vierailija
26/34 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kävelevä ei-dementikko, ei se tarkoita, ettäkö pärjäisi kotona. Kävely voi olla huonoa, ja onnistua esim. rollaattorin kanssa. Muistissa voi olla vähän ongelmia. Voi olla mielenterveydellisiä ongelmia. Voi olla perussairauksia sellisia, mitä ei kykenisi kotona hoitamaan, eikä niiden kanssa kotona elämään. Syitä voi olla monia.

ap

Vierailija
27/34 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon kuolema-aiheisista vastauksista. Jakasmisia sulle ja sille palvelutalon yöhotajallekin.

Vierailija
28/34 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kai kuollaan hapen loppumiseen ja lisähappikaan ei auta lopuksi. Kauanko kestää se kamalin vaihe ja vaikuttaako se tuskalliselta.

Vierailija
29/34 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse kuolinsyy ei silloin ole hapen loppuminen vaan elimistön joutuminen niin koville, korkea kuume, että sydän pysähtyy. Olen ollut monen kuolevan vierellä, heidän kuollesaan keuhkokuumeeseen, eikä kenelläkään heistä loppuvaihe ole vaikuttanut tuskalliselta. Kuten aikaisemmin mainitsin, ovat lääkitykset nykyisin niin hyvät, että kipua tai tuskaa tuskin joutuu kokemaan.

ap

Vierailija
30/34 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repi paitansakin pois päältään, kun lisähappi ei auttanut. Tietojesi mukaan ilmeisesti yleensä ei ole näin kamalaa.

Kiitos paljon mielenkiintoisesta vastauspalstasta. Aihe on erittäin kiinnostava. Täällä vaan melkein kaikki ovat menneet jo nukkumaan ja minäkin menen pian jo. Toivotan hyvää työyön jatkoa.

Vierailija
31/34 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/34 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistuin 9 vuotta sitten. Yökkönä olen ollut 3 vuotta.

ap

Vierailija
33/34 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osastollani " sidottuja" potilaita.

ap

Vierailija
34/34 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinaisesti enkeleitä, mutta näkyjä kylläkin. Luulen niiden johtuvan morfiinista, jota tavanomaisesti käytetään kuolevilla kipulääkityksenä.

ap