Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkikseen?

Vierailija
01.11.2017 |

Minua siis kiinnostaisi todella paljon lääketiede ja lääkäriksi opiskeleminen.

Opiskelen tällä hetkellä sairaanhoitajaksi, ja pidän tästä todella paljon, mutta silti jotenkin kaipaan jotain haastavampaa. Pääsin opiskelemaan sairaanhoitajaksi suunnilleen lukematta pääsykokeisiin, juuri valmistautumatta kuitenkin. Minua kuitenkin kiinnostaa sellainen teoreettisempi opiskelu. Biologiasta olen pitänyt aina ja näiden opintojen myötä se on tosi hyvin hallussa.

Mitä mieltä? Onko tämä ihan hullua toiveajattelua, vai ihan mahdollista?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luet psykiatriksi ja haet av:lta vastaukset.

Sen tasoista on psyk.poleilla.

Vierailija
22/28 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on yleensä se vaikein osio siinä kokeessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koe on varmasti vaikea niille, ketkä ei osaa kemiaa tai biologiaa yhtään, mutta muille se ei ole mikään mahdoton homma. Siis sillä tavalla helppo.

Vierailija
24/28 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se plan b olisi se sairaanhoitaja.

Noiden vanhojen pääsykokeiden perusteella pärjäisin hyvin. Ne tehtävät tuntuu kivoilta.

Alapeukku, miksi?

Vierailija
25/28 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kertokaa kokemuksianne lääkiksen kokeista. Millainen oli vaikein tehtävä?

Vierailija
26/28 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyrin vuonna 1977 ja pääsin sisään eka kerralla huonoilla lähtöpisteillä luettuani pääsykokeisiin kuin eläin. Sinne täytyy haluta tai ei tule mitään.

Kun opetin lääkiksessä, valvoin kolmissa pääsykokeissa ( 2012, 2013 ja 2014) ja yhtä karseilta näyttivät.

Työ on kivaa, mutta palkka ei ole kuin puolet siitä, mitä ihmiset yleensä luulevat. Jos tekee päivystyksiä hullun lailla yötä päivää, tienaa tietty. Sairaanhoitajan maailma on erilainen. Opetin sairaanhoitajille lääketiedettä muutaman vuoden,kun lapset olivat pieniä.

Ihana ammatti tämä lääkärin homma minusta. Aivan ihana.

Vierailija
27/28 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vitsi, olen ihan innoissani kun huomasin, miten paljon noita ilmeisesti tärkeitä asioita jo osaan. Jotain pitää kerrata kyllä, että saisi mahdollisesti täydet pisteet kaikista tehtävistä.

Vierailija
28/28 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsykokeissa kyse on myös siitä, että pystyy paineessa ja kiireellä tekemään tulkintaa ja soveltamista vaativat tehtävät. Niitä on niin paljon helpompi miettiä kotona kaikessa rauhassa:)

Myös laskurutiinin pitää olla kunnossa.

Pitää myös olla hyvä ajan hallinnan taju, jotta hahmottaa, miten jakaa aikansa tehtävien kesken. 

Mikäli kokeessa on aineistotehtävä, kannattaa mielestäni miettiä, paljonko siihen käyttää aikaansa, aikaa siihen saa nimittäin menemään paljon. Moni on tähän kompastunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan