Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia katumaasturit ovat nykyään niin suosittuja?

Vierailija
01.11.2017 |

Mihin niitä oikeasti tarvitaan? Asvaltilla niistä "maasto-ominaisuuksista" ei ole kuin haittaa.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi näkyvyys ja neliveto, siinä syitä riittävästi.

Vierailija
2/89 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ne ovat usein turvallisempia kolareissa suuremman kokonsa takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelma siitä, että ei ole niin paljon kelien armoilla. Mutta kyllä minä tykkään monesta jo paremman näkyvyyden takia ja siitä ajatuksesta, että voin nousta autoon enkä laskeutua autoon ja istua persus melkein maassa.   

Vierailija
4/89 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ilmasto, turvallinen auto ja parempi näkyvyys ja on tilaa matkustaa pitkiä matkoja.

Vierailija
5/89 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ensin minäkin ihmittelin. Sitten kerran kävin kalloissa. Kesällä maastureita tarvitaan kaupungilla liikkuessa, ellei ihan pääkatuja ajele. Monet tiet myllätty ja osa saadaan ajokelpoiseksi ehkä jouluun mennessä. Ensin sen avaa, vesilaitos ja kun siitä kohtaa saadaan peittoon niin puolen korttelin päässä on sähkötyyösillat ... sitten puhelinpurukka jne.

Vierailija
6/89 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi näkyvyys ja neliveto, siinä syitä riittävästi.

Eli vain parempi näkyvyys. Nelivedon saa ihan tavan sedaneihinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/89 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilavuus, turvallisuus ja toimii lumessa ja huonoilla teillä. Hidastustöyssyt eivät haittaa.

Vierailija
8/89 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ne ovat usein turvallisempia kolareissa suuremman kokonsa takia.

Ovat tai eivät ole. Euro NCAP-testeissä parhaat pisteet kuljettajan ja matkustajien suhteen ovat saaneet VW Arteon ja Volvo S/V90. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/89 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilavuus, turvallisuus ja toimii lumessa ja huonoilla teillä. Hidastustöyssyt eivät haittaa.

Mitä tarkoittaa, että "hidastustöyssyt eivät haittaa"? Eihän niiden kuulu haitatakaan, koska niiden kohdalla hiljennetään vauhtia. Vai tarkoitatko, että hidastustöyssyjen kohdalla voi ajaa kovempaa? 

Ajatko oikeasti useinkin huonoilla teillä? Kuinka monta kertaa olet jäänyt tielle nelivetofarmarilla?

Vierailija
10/89 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään että autosta näkee, sinne on helppo mennä ja tulla selkäkipuisenakin, tykkään riittävästä maavarasta.

Tosin mulla ei ole citymaasturia vaan maasturi, mutta vastasin silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/89 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, ettei aavistustakaan miksi joku haluaisi itselleen tuollaisia rumiluksia.

Vierailija
12/89 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään ajaa maasturilla juuri tuon korkeammalla istumisen vuoksi sekä hyvän näkyvyyden. Turvallisuus tietty tärkeä seikka. Mutta tärkeintä nelivedon kannalta on ekana lähteminen liikennevaloista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/89 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ne ovat usein turvallisempia kolareissa suuremman kokonsa takia.

Ovat tai eivät ole. Euro NCAP-testeissä parhaat pisteet kuljettajan ja matkustajien suhteen ovat saaneet VW Arteon ja Volvo S/V90. 

Ruotsissa Folksamin tutkimuksissa Honda CR-V on vuodesta toiseen kärkipäässä.

Vierailija
14/89 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissahan citymaasturia nimenomaan tarvitaan. Hyvä näkyvyys, helppo päästä sisään ja ulos ahtaassakin parkkiruudussa, pääsee jotenkuten eteenpäin auraamattomilla kaduilla, eikä tarvi ajaa maantiellä jossa niiden surkea ajo-ominaisuudet haittaisivat. Maalla ja haja-asutusalueilla niillä ei tee mitään vaan parempi hakea neliveto farmari korotetulla maavaralla, tai oikea maasturi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/89 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoti-ilmiö. Suuntaus autojen ulkonäössä on siirtynyt maskuliiniseen ja agressiiviseen suuntaan, muhkea keula ja edessä pahannäköinen irvistys sekä silmät kiukkuisesti viirussa. Kookkaammassa katumaasturissa nämä piirteet on viety vielä pidemmälle ja auto on muutenkin über-agressiivisen näköinen.

Pyöreäsilmäiset kiltinnäköiset beetlet, pikkufiatit ja lupot ovat poikkeuksia, mutta ne onkin suunnattu erityisesti naisille.

Vierailija
16/89 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi näkyvyys ja neliveto, siinä syitä riittävästi.

Eli vain parempi näkyvyys. Nelivedon saa ihan tavan sedaneihinkin.

Citymaasturissa nelivedon saa paljon halvemmalla kuin sedanissa. Plussina täällä onkin jo mainittu paremi näkyvyys ja helpompi autoon istuminen ja autosta nouseminen. Ajoasento on pystympi ja pystymmän asennon vuoksi myös tilaa on enemmän. Itsellä merkittävä asia oli perävaunun vetopaino, on tarvetta vetää 2000kg kärryä. Jos haluaa uuden nelivetoisen auton jolla saa vetää 2000kg kärryä ja rahaa on käytettävissä alle 50.000€, niin eipä oikein muuta saa kuin citymaasturin.

Vierailija
17/89 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava auto Suomen nykyisillä paskoilla teillä. Varsinkin maaseudulla ja siellä tulee yleensä jonkin verran lunta niin pääsee aamulla mukavasti pihasta pois.

Nämä ajo-ominaisuuksista inisevät; mitä erikoisia ajo-ominaisuuksia Suomessa tarvitsee 80 km/h ja 100 km/h -rajoituksilla?

Meillä on vm. 2014 Honda CR-V; loistava perheauto ja ei ole niitä mitään vikoja ja niitä kuuluisia kuluvia osia.

Vierailija
18/89 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maavara ja neliveto. Käydään aina välillä metsässä traktoritiellä... kesällä ja talvella, syksyisin/keväällä maasto on liian pehmeä citylle. On meillä tuohon lumiketjutkin.

Vierailija
19/89 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavismerkit korvasi niillä edustusmallinsa/isot farmarinsa (scorpio, camry, xm, yms.). Kai niitä on helpompi myydä/markkinoida laajemmalle asiakaskunnalle? Ehkä mieluummin maksetaan "maasturista" kuin "edustuksesta" kansanauton ollessa kyseessä. Varmaan ne on myös edullisempia valmistaa.

Vierailija
20/89 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuus, laatu ja ulkonäkö. Tykkään myös nousta autoon, en istua alas > selkäkipuinen useasti.

En vaihda enää muuhun autoon; Volvo xc60 <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme