Pystyisitkö seurustelemaan työttömän ihmisen kanssa?
Jäin valmistuttuani työttömäksi. Häpeän työttömyyttäni, niin paljon, että en pysty kuvittelemaan itseäni suhteessa.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni on työtön vaan ei toimeton. Hän hakee töitä, vaikka hänen ikäisilleen työllistymismahdollisuudet ovat jo varsin heikot. Ja keksii toki päiviinsä muutakin puuhaa ihan mukavasti. Kesällä teki pihatöitä ja nikkaroi ja korjasi kaikenlaista ja marjasti. Nyt syksyllä on alkanut leipomaan. Ruokaa hän tykkäsi laittaa jo tavatessamme.
Elämäntapatyötön vai onko se nyt ideologisesti työtön ei minulle kyllä sopisi niistä ideologisista syistä. Minun arvomaailmaani ei sovi tukien väärinkäytön ideologia.
Täh? Tuo on just sitä tukien väärinkäyttöä, mies tekee pihatöitä eikä raportoi niistä Kelalle.
Mitä ihmettä oikein tarkoitat? Miten pihatyöt eroavat kotitöistä? Luuletko että työttömän pitää raportoida Kelalle myös joka kerta kun imuroi tai pesee pyykkiä? Miksi Kelaa kiinnostaisi se, milloin työttömät omaa kotiaan ja pihaansa hoitavat? Työssäkäyvän puolisonko muka sitten pitäisi nekin hommat tehdä?
Ei tarvitse hävetä, olen itse ollut enemmän tai vähemmän työtön ollessani suhteessa jo yli 20v, yhdessä ollaan edelleen vaikka olenkin tällainen luuseri ja saanut miehenkin vaikeuksiin raha-asioissa, tosin ihan kaikki ei minunkaan "ansiotani ole".. Antaa tulla keppiä sitten, sehän se tällä palstalla tuntuu olevan jokapäiväinen sana!