Miten mun pitäisi tulla toimeen 1200e/kk
Se on siis kuntoutustuen määrä, lisäksi tulee lapsilisä 200e kuussa. Eihän herran jumala kukaan tuolla elä? Asuntolaina ja kaikki maksettavaa.
Kommentit (49)
Voisit ruveta myymään itseäsi hankkii nopeasti 200-300 euroo per ruiskaus
Vierailija kirjoitti:
Itse saan 1400e työstä nettona + lapsilisän 200e. Mies saa nettona 1400e. Jo pelkkiin hoitomaksuihin menee 240e, mutta kyllähän sitä jotenkuten pärjäillään.
Jos saat tukia 1200e niin se ei kuulosta mitenkään huonolta.
Mitä työtä teette?
Minulla sama nettona, lisäksi lapsilisät ja elarit. Vuokraa maksan asumistuen jälkeen 350.
Mutta en halua kitkutella joten olen lisäksi käyttänyt säästöjä n. 400 kuussa, olinhan hyväpalkkaisessa työssä vuosikymmeniä. Kun työ muuttuu kohtapuoliin kokopäiväiseksi, asumisen jälkeen jää käteen 1900 euroa kolmelle.
Kuntoutustuki ei muuten ole "tuki" vaan työkyvyttömyyseläke, mikä määräytyy sen perusteella, minkä verran olet aiemminkin tienannut. Tämän lisäksi saa tienata palkkaa tietyn summan kuussa. Off topic.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, lapsilisästä jäi mainitsematta 100e yh-korotus. Lasten isä ei pysty nyt maksamaan elatusmaksua. Ap
Sitten kela maksaa. Mikä tässä on ongelma?
Kela ei maksa, jos ei ole sopimusta tehty.
Erotilanteessa elatustuen saaminen edellyttää, että vanhemmilla on kunnan sosiaalihuollon vahvistama elatussopimus tai tuomioistuimen päätös elatusavusta.
Monet tulevat pienellä toimeen ja ovat siitä ylpeitä, mikä on hienoa ja kannustavaa. On hienoa huomata että oma tyytyväisyys elämään on noussut kun ei saa kaikkea helpolla. Oma auto seisoo pihalla koska tykkään pyöräillä, ennen parempituloisena olin siihenkin liian laiska. Elämäni on täynnä pieniä oivalluksia mitä ei aikaisemmin ollut, koska elämä oli liian helppoa. Sen verran on tuloja että saa yönsä nukuttua ja tietää että lapsille saan jotain ylimääräistäkin. Itseni raha saa laiskaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse saan 1400e työstä nettona + lapsilisän 200e. Mies saa nettona 1400e. Jo pelkkiin hoitomaksuihin menee 240e, mutta kyllähän sitä jotenkuten pärjäillään.
Jos saat tukia 1200e niin se ei kuulosta mitenkään huonolta.
Mitä työtä teette?
Lähihoitaja ja ravintolatyöntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Se on siis kuntoutustuen määrä, lisäksi tulee lapsilisä 200e kuussa. Eihän herran jumala kukaan tuolla elä? Asuntolaina ja kaikki maksettavaa.
Kyllä sillä elää kun sopeuttaa menot tuloihin. Saa vielä lainankin maksettua.
Kahden lapsen yh-lapsilisä on kyllä reilusti enemmän, ja elaritkin unohdit säälilaskuistasi - jos et saa elareita niin sitten et kyllä vastaa lapsistaan yksin, ja jos isä on Oskari Olematon niin kyllä yhteiskunta elaritkin maksaa...