Köyhänä esiintyvä huutokauppa pariskunta tienasi 400 000 euroa
Ei ole koskaan varaa maksaa myyjälle mitään koska "pitää saada LEIPÄÄ pöytään". Vakuudeksi esiintyvät aina mahdollsimman nukkavieruna jotta myyjää kävisi sääliksi köyhät raukkaparat
Älkää tyhmät lahjoittako noille omaisuuttaanne.
Kommentit (230)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on aikuisen ihmisen omaa syytä jos ei älyä esim ehdottaa prosenttikauppaa jos on varma että on 4000€ tavarat pöydällä. Aikuisen ihmisen pitää osata sanoa ei tarvittaessa ja pitää tiukka linja.
Jep. Mitää 5€ kippojan nuo eivät varmasti prosenttimyyntiin paljon ottaisi mutta kaikki oikeasti arvokas tavara kannattaisi antaa prosenttimyyntiin ja myydä köntässä halvalla vain ne tusinaesineet.
yrittäjäitsekin. kirjoitti:
Tässä näkee suomalaisten kateuden. Jos jollakulla yrittäjällä tulee voittoa enemmän kuin euron-pari per tuote, ollaan heti ahneita riistäjiä. Suomalaisten mielestä kaupankäynnissä yrittäjän tulisi maksaa lähes tappihinta ja sitten myydä tuote eteenpäin 1-2 euroa suuremmalla summalla. Kaikkien kuljen jälkeen käteen ei missään tapauksessa saisi jäädä yli 2 000 euroa kuussa tai jos ala ei ole fyysisesti vaativa, niin silloin käteen saisi jäädä enintään 1 500 euroa kuussa. Muuten on heti ahne riistäjä, joka käyttää toisia ihmisiä hyväksi.
Suomalaisella logiikalla Akin pitäisi tehdä kauppaa jotenkin seuraavasti:
Asiakas: "Hinta on 2 000 euroa."
Aki: "Se on ihan liikaa. Tarjoan 1 950 euroa."Asiakas: "En minä näitä nyt ilman anna. Maksa nyt ainakin 1 970 euroa."
Aki: "Sopii. Kätellään."
Sitten, kun tavarat myydään, aki saa niistä 1990 euroa. Tällainen on suomalaisten käsitys rehellisestä busineksestä.
Joka ei ole businestä, vaan myyntiä reilusti tappiolla kulujen jälkeen. Siinä olisi konkurssi vastassa ja tuilla eläminen.
Inhottaa niin hirveesti tää ihmisten kateus ja ymmärtämättömyys. Astukaa yrittäjän saappaisiin ja miettikään miten se leipä siihen pöytään tulee.
Varmasti iso osa tuloista tulee makkaran, kahvin ja pullan myynnistä. Kansaa on huutokaupoissa sakeanaan ja ostavat vähintään kahvit ja jotain muistoksi. Mikäs siinä, antaa tienata, kansa näyttää tykkäävän
Vierailija kirjoitti:
Varmasti iso osa tuloista tulee makkaran, kahvin ja pullan myynnistä. Kansaa on huutokaupoissa sakeanaan ja ostavat vähintään kahvit ja jotain muistoksi. Mikäs siinä, antaa tienata, kansa näyttää tykkäävän
No ei todellakaan yhtenä iltana viikossa pullan myynnillä rikastu.
Tulot tulee tv-ohjelman korvauksista ja meklarikeikoista.
Idiootteja ne on jotka luule että kerran viikossa pidetyn huutokaupan tuloilla tähän päästäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten on näitä pölvästejä, jotka maksaa kuparipannusta nimmareilla satoja euroja jotta pääsevät televisioon. Ei se ole tyhmä, joka pyytää vaan....
Eikös se mene kaikkien rikastujien kohdalla niin, että mitä enemmän rikastuu sen pihimmäksi käy?
Moni rikas pitää kiinni viimeiseen asti rahoistaan , eikä hellytä kukkaronnyörejä mihinkään suuntaan. Entistä enemmän alkaa suunnittelemaan miten sais vaan enemmän tuohta.
Oma kokemukseni erittäin ikävä tästä huutokauppiaasta. Vuosien jälkeen olen edelleen pahoillani, että kävi näin. Todella töykeä ihminen ja asiatonta kaupantekoa.
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemukseni erittäin ikävä tästä huutokauppiaasta. Vuosien jälkeen olen edelleen pahoillani, että kävi näin. Todella töykeä ihminen ja asiatonta kaupantekoa.
Oma kokemukseni on erittäin hyvä. Oikein miellyttäväkäytöksinen ja charmantti herrasmies. Laadukasta tavaraa ja asikaspalvelua vietynä äärimmilleen.
Kateus vie kalatkin vedestä...
Minusta on ihan kiva, että jollain ihmisillä menee hyvin. Ympäripyöreitä päiviä yrittäjät yleensä tekee ja kuka vaikka sairastaessa tuuraa? Ei kukaan.
Laadukasta tavaraa vietynä asiakkaalta äärimmilleen huokealla ja kaupattuna huutokaupan asiakkaille äärimmilleen kalliilla.
Vierailija kirjoitti:
Heikot perusteesi luovat mielikuvan sinusta myyjänä. Ehkä sinun olisi pitänyt tarjota vanhaa "antiikkiasi" johonkin hienostoantiikkikauppaan, jossa puhutaan kirjakieltä ja kuitenkin torjuttaisiin Arabian tusinakipposi sillä tunnehinnalla, mitä siitä pyydät.
Jos maksaa veroa 20%, niin jos ostaa satasella ja myy 125€:lla, niin ei tienaa mitään. Maksavat kyllä varmasti enemmän kun sen 20%, mut noin esimerkkinä. Ja kulut kun käy hakemassa tavarat ja palkkaakin pitäisi työstä jäädä että sitä kannattaa tehdä. Käsittääkseni verot makstaan tuloista, ei vain voitoista, korjatkaa jos olen väärässä?
Joten kun he ostaa tavaraa myyntiin, niin siitä ei vaan yksinkertaisesti kannata maksaa kun n. 30-35% tavaran jälleenmyyntiarvosta, muuten tulos on aikalailla plus-miinus-nolla. Lisäksi eivät itse määrää hintaa, vaan myyvät hinnalla jonka joku maksaa. Jotkut huutokaupathan toimii niin että niillä on tietty pohjahinta esineille ja sen halvemmalla eivät myy, nää ottaa kuitenkin riskin että kalliskin tuote voi mennä halvalla.
Ei tinkimisessä ole mitään ihmeellistä.
Yleinen periaate kaupankäynnissä on että pitää eurolla ostaa jos aikoo kahdella myydä.
Ostohinnoissa ei ole mukana vähennettävää ALVia.
Kun myynnistä vehennetään ostot, verot ja kaikki mahdolliset kulut, saadaan summa joka pariskunnalle jaettuna muodostaa verotettavan tulon. Siitä taas maksetaan tuloveroa...
Ap, aloita itse vastaava bisnes äläkä kitise. Tai sitten et tee mitään ja kitiset niin kuin nytkin.
TV-ohjelmaa ei ole pakko katsoa, myy TV niin saat omaa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Laadukasta tavaraa vietynä asiakkaalta äärimmilleen huokealla ja kaupattuna huutokaupan asiakkaille äärimmilleen kalliilla.
Melkein sama kuin kaupoissa, mutta laadutonta tavaraa äärimmäisen huokealla hinnalla ostettuna myydään asiakkaille äärimmäisen kalliilla. Erona on, että kun kaupassa myydään vanhaa kalaa normihintaisena, sitä ei kerrota. Aki sentään rehellisesti kertoo myyvänsä vanhaa tai uustuotantoa.
Vierailija kirjoitti:
Inhottaa niin hirveesti tää ihmisten kateus ja ymmärtämättömyys. Astukaa yrittäjän saappaisiin ja miettikään miten se leipä siihen pöytään tulee.
Minua taas suunnattomasti huvittaa aina tämä välitön kateuskortin viuhuminen, kun joku uskaltaa sanoa yhdenkään kriittisen sanan mistään heidän fanituksensa kohteesta. En ole ketjun aloittaja, enkä edes välttämättä hänen linjoillaan, mutta karu tosi asia on se, että nämä jotka kateuskorttia kaikkein herkimmin heiluttelevat, ovat itse kateusparometrin kärkiporukkaa, kun kyse on vaikkapa paperimiesten, tai ahtaajien palkoista.
Niin ja minä en ole paperimies, enkä ahtaaja, vaikka joskus paperitehtaassa lastaajana olen ollutkin, eli siis kokemusta molemmilta aloilta, enkä kadehdi kumpiakaan. En myöskään kadehdi yrittäjiä, sillä olen toiminut yrittäjän jo pitkälti toistakymmentä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikot perusteesi luovat mielikuvan sinusta myyjänä. Ehkä sinun olisi pitänyt tarjota vanhaa "antiikkiasi" johonkin hienostoantiikkikauppaan, jossa puhutaan kirjakieltä ja kuitenkin torjuttaisiin Arabian tusinakipposi sillä tunnehinnalla, mitä siitä pyydät.
Heikoilla perusteilla loit mielikuvan kommentoijasta. Et voi tietää oliko hän myymässä Keisarille tavaraa vai asiakkaana Hirvaskankaalla.
Oli kummin vain, koska et tiedä mitä tapahtui et voi mitätöidä hänen kokemustaan tai kääntää hänet syylliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He ei VIE keneltäkään mitään, on asiakkaan oma asia jos kokee että näin kaupat sujuu helposti ja nopeasti, lisäksi saa rahat heti. Kun että alkaisi kauppaamaan tavaroita kirppiksellä/nettikirppiksillä, johon menee aikaa ja vaivaa, myöskään ostajan löytyminen ei ole varmaa.
Kaupat voi jättää tekemättä jos ei pääse sopuun hinnasta. Eihän Akikaan osta kaikkea mitä heille tarjotaan.
Asiakkaat/huutajathan hinnan päättää eikä Aki, vai pitäisikö hänen jossain vaiheessa huutokauppaa sanoa että "nyt alkaa nousta hinta niin korkeaksi, että lopetetaan huutaminen tähän, viimeisin huutaja saa, tai jos muut haluaa tarjota saman niin tavaraa huutanet voivat sopia keskenään kuka kyseisen esineen saa." Hulluahan tuo olisi.
Kateelliset vauhdissa, "älkää antako rahojanne näille" voi luoja...
Noidenkin tuottamilla veroilla maksetaan aika monen työttömän tuet.
Kateelliset. Eihän ne nyt köyhänä esiinny!