Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhänä esiintyvä huutokauppa pariskunta tienasi 400 000 euroa

Vierailija
01.11.2017 |

Ei ole koskaan varaa maksaa myyjälle mitään koska "pitää saada LEIPÄÄ pöytään". Vakuudeksi esiintyvät aina mahdollsimman nukkavieruna jotta myyjää kävisi sääliksi köyhät raukkaparat

Älkää tyhmät lahjoittako noille omaisuuttaanne.

Kommentit (230)

Vierailija
221/230 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Markku lähtee tosta sarjasta, kuihtuu ohjelmakin. Vrt. se ärsyttävä "Etelän tirppi".

Ai jaa. Itse ainakin käyn jääkaapilla tai kelaan Markun osuuden aina yli, kun nauhoitusta katson. Symppis kaveri, mutta en jaksa katsella hidasta romun laittoa.

Vierailija
222/230 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjelma ja sen ihmiset ovat mukavia ja tykkään heistä, menestyksenkin ovat täysin ansainneet.

Sen sijaan nykyään ohjelman myötä yleistynyttä tinkauskulttuuria en sulata ja siitä pidä. Jos esim torissa myyt jotakin ja ilmoitat tiukan hinnan mistä ei voi enää neuvotella niin silti jotkut spedet laittaa viestiä "maksan 30€ ja haen tänään - ok?" jos myyt vaikka jotakin laadukasta ja kallista tavaraa (sanotaan nyt vaikka että 400€ laadukkaita kuulokkeita olisit myymässä 130€ eteenpäin).

Miksi kukaan alunperinkään ostaa 400€ kuulokkeita ihan rahan tuhlausta - tuollaisilla 60€ kuulokkeilla ajaa ihan saman asian ja tuskin se ääni ihmiskorvalle kuultavasti parantuu.

Tyhmä toki saa olla. Itse käyttäisin rahan fiksummin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/230 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjelma ja sen ihmiset ovat mukavia ja tykkään heistä, menestyksenkin ovat täysin ansainneet.

Sen sijaan nykyään ohjelman myötä yleistynyttä tinkauskulttuuria en sulata ja siitä pidä. Jos esim torissa myyt jotakin ja ilmoitat tiukan hinnan mistä ei voi enää neuvotella niin silti jotkut spedet laittaa viestiä "maksan 30€ ja haen tänään - ok?" jos myyt vaikka jotakin laadukasta ja kallista tavaraa (sanotaan nyt vaikka että 400€ laadukkaita kuulokkeita olisit myymässä 130€ eteenpäin).

Miksi kukaan alunperinkään ostaa 400€ kuulokkeita ihan rahan tuhlausta - tuollaisilla 60€ kuulokkeilla ajaa ihan saman asian ja tuskin se ääni ihmiskorvalle kuultavasti parantuu.

Tyhmä toki saa olla. Itse käyttäisin rahan fiksummin.

Nämä ovat taas näitä markkinatalouden hienouksia: vapaus käyttää itse tienaamansa rahat parhaaksi katsomallaan tavalla mistä itse pitää.

En ymmärrä kaltaisiasi ihmisiä ollenkaan - vaikken ole expertti äänentoiston suhteen niin kyllä ymmärrätoiseenon olemassa laadukkaita ja vähemmän laadukkaita tuotteita.

Hinta korreloi aika hyvin asioiden kanssa - kaiuttimissa esimerkiksi Suomalaiset Genelec merkkiset maksavat mansikoita perus gigantti pioneereihin tms verrattuna - mutta nämä ovat oikeasti tosi laadukkaita ja ihan maailmallakin erittäin kysyttyjä ja arvostettuja tuotteita.

Moni ammattilainen niitä käyttää, jos sinulle riittää 200€ gigantin "kotiteatteri" niin se on ihan fine - ei tarvitse perseaukisena valittaa kateellisena jos joku toinen ostaa huippusetin ja maksaa pelkästä yhdestä genelec kaiuttimesta 400€ ja täydellisestä 7.1 järjestelmästä useita tonneja. Eihän se sinun lompakossasi pitäisi tuntua mitään?

Eräs työkaverini (vanhempi naishenkilö) taivasteli ja jeesusteli kun ostin uuden henkilö-auton, tarkkaa hintaa en nyt sano mutta puhutaan yli 15 000€ koslasta kuitenkin. "Hullu minun autoni maksoi käytettynä 3000€ - ihan turhasta maksoit paljon". Hän itse kehuskeli aikaisemmin kuinka oli ostanut tyttärelleen Hevosen yli 10 000€ - tämä ostos oli tietenkin täysin järkiperäinen ja fiksu.

Olisin voinut alkaa hänelle yhtälailla vittuilemaan tyhmänä "hullu ostit vain yhden hevosvoiman tuohon hintaan, itse sain 130 hevosvoimaa ja niillä saan liikkua muuallakin kuin pelkästään raviradalla sitä samaa rinkiä ympäri. Voin vaikka lähteä perheen kanssa lapin reissulle ja takaisin - hevosella ei sama onnistu. Ihan turhasta maksoit lähes saman hinnan - ethän voi sillä hevosella edes töissä käydä tai tyttäresi koulussa".

Pidin kuitenkin mölyt mahassani. Olen ymmärtänyt jo tähän ikään mennessä että se on ihan mistä tykkää - itselleni uusi auto on tarpeellinen ja hevonen ei missään nimessä. Ja vaikka käyttäisin tuollaisen auton tai hevosen mentävän summan johonkin muuhun kuten harrastukseen vaikkapa vuorikiipeilyyn ei se raha olisi yhtään sen huonommin tai paremmin käytetty kuin toisen toiseen harrastukseen upottama sama raha.

Kaltaisillesi ihmisille annnan yhden neuvon: elä itsesi näköistä elämää ja anna yhtälailla myös muiden elää heidän näköistään ilman arvostelua.

M43

Vierailija
224/230 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites näitten pitäis esiintyä, ettei vaan kukaan erehdy luulemaan köyhäksi? Ilmoittaa aina kaikille myyjille/ostajille, että me sitä sitten ei olla mitään persaukista sakkia että rahaa löytyy kyllä.

Täräyttää pihaan kaupoille jollain Audilla/Bemarilla ja sit tilata joku kuljetusliike siirtämään tavarat? Pitää aina pukua ja kravattia? Ilmoittaa asiakkaalle että mulla ois kuule varaa ostaa vaikka koko tää sun talo jos vaan huvittais että näytäppäs nyt ne romut mitä rahapulassas yrität kaupitella?

Sitäpaitsi, miksiköhän kaupoissakin kaikki alennusmyynnit, tarjoukset ja miut saa ihmiset ostamaan, lisäksi kaupoissa syynätään miten kallis on tämä tai tuo vastaava tuote, miksi ei muutkin sitten vaan osta aina kalleinta, hinnasta välittämättä ja täyteen hintaan, niin että kiertää kaukaa kaikki alet?

No vaikka lopettaa se tekopyhä nöyristely ja omista kuluista puhuminen siten ettei muka ole leipää pöydässä. Jos vuositulot on 400000 tai vaikka puolet siitä per nenä laskettuna niin ei siinä ihan välitöntä hätää ole. Eihän heillä edes ole mitään kovia kuluja jos firmaa pyöritetään jossain perintötilan vanhoissa rakennuksissa ja tavaraa rahdataan yhdellä isolla kuorma-autopakulla.

Siis oletko sää ymmärtänyt kirjaimellisesti veistelyn, ettei leipää ole pöydässä...jos sellaisia summia maksaa, mitä pyydetään. Otatko sää senkin kirjaimellisesti, kun Aki sanoo että hulluhan se on joka ei puolta tarjoo.  Ja mihin ihmeen hätään viittaat?

Kukas Akin ja Helin taustajoukoista tänne kirjoittelee näitä Akin sutkautuksia puolustelevia ja muiden näkemyksiä vähätteleviä viestejä...?

Minä olen verran vanha kettu etten noita Akin turinoita purematta niele, mutta esimerkiksi moni vanhus saattaa aivan hyvin niin tehdäkin. Kyllähän se oman taloustilanteen vähättely ihan tietoinen temppu on, sillä jos ihmiset näkevät miten hyvin heidän tavaroillaan saa tehtyä bisnestä niin tokihan pyynnit lähtee nousuun.

Bisnestä voi tehdä hyvällä moraalilla ja huonolla. Olen nähnyt elämäni aikana molempia tyylejä ja valitettavasti Akin tyyli kuuluu jälkimmäiseen.

Ohjelma on viihdyttävä eikä siinä mitään pahaa. Eikä myöskään tienaamisessa jos velvoitteet hoidetaan.

225/230 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akin moraalissa ei ole moitteen sijaa, ainakaan mitä huutokauppoihin tulee.

Ohjelmaformaattiin kuuluu tietyt koukaukset, mutta ne eivät ole Akin moraalin hedelmiä.

Vierailija
226/230 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti huutokaupan kulkuun kuuluu, että voittoa on saatava ainakin kaksi kolmasosaa tuotteen hinnasta tai koko tavarakimpasta. Jos Aki maksaa 200e niin on tehnyt huonot kaupat jos saa VAIN 400e huutokaupassa. Millaiset provikat mahtaa olla ns normaalissa kaupankäynnissä, eli paljonko vaikka kenkäkauppias nettoaa kun myy kenkäparin? Paljonko siinä tulee katetta? Tuli vaan mieleen.

Vierailija
227/230 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo ole sentään sellaista puoskarointia kuin vaikkapa Jutan ja Tiinan ohjelmat, terveys ei sentään keneltäkään mene huutokauppakeisarin takia.

Vierailija
228/230 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti huutokaupan kulkuun kuuluu, että voittoa on saatava ainakin kaksi kolmasosaa tuotteen hinnasta tai koko tavarakimpasta. Jos Aki maksaa 200e niin on tehnyt huonot kaupat jos saa VAIN 400e huutokaupassa. Millaiset provikat mahtaa olla ns normaalissa kaupankäynnissä, eli paljonko vaikka kenkäkauppias nettoaa kun myy kenkäparin? Paljonko siinä tulee katetta? Tuli vaan mieleen.

Paljon enemmän. Jos vaikka takin hinta on 400€, niin sisäänostohinta on maksimissaan 100€. Siihen sitten kaikki kulut ja verot päälle. Vai kuvitteletko, että -50% alennuksessa kauppias tekee tappiota?

Vierailija
229/230 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim 100 euron tuotteesta 19,35 euroa on arvonlisäveroa (eli menee suoraan valtiolle). Kauppias saa sen 80 euroa. Tuotteen tukkuhinta on ehkä n. 25-30 euroa, riippuu tosi paljon alasta ja tuotteesta.

Vierailija
230/230 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkeasti ottaen tuotteen hinta vähintään tuplaantuu jokaisella tasolla kun se matkaa vähittäismyyntiin kuluttajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme