Tykkäätkö kyläillä pikkulapsiperheissä?
Kommentit (72)
Mä odotan että ystävien pikkulapset kasvavat isommiksi, sitten saan sen ystävänikin EHKÄ taas takaisin sieltä pikkulapsimaasta takaisin ystäväkäyttöön. Siihen asti kyllä välttelen kanssakäymistä. Ja jos aika on ajanut ystävyyden edelle, se sitten on, aivan kun parisuhteissakin, kasvoimme erilleen. Pikkulapsiarkea EN voi sietää enää kun sen ajan olen itse jo elänyt omien lasteni kanssa.
Ja voi sitä pettymyksen määrää kun ystävä ilmoittaa: "Meille tulee TAAS vauva!" Ai, no meidän polkumme kulkevat taas vähän kauemmas toisistaan tai sitten joudun odottelemaan vielä kauemman aikaa että saan ystäväni takaisin, jos ystävyys kantaa pikkulapsiajan yli.
Vierailija kirjoitti:
Tosi mielelläni! Tosin itselläni on taapero. Lapsiperheissä ei yleensä ole esillä kristallimaljakoita tms, joten lasta ei tarvitse vahtia koko ajan.
Lapsettomien luona aika menee lapsen perässä juoksemiseen, tosi stressaavaa.
Ja on stressaavaa kristallimaljakkopaikan omistajillekin kun sinne tuodaan pikkulapsia kylään.
Vierailija kirjoitti:
En. Olen kasvanut aikana jolloin lasten piti olla hiljaa, kun aikuiset puhuu.
Nyt aikuisten pitää olla hiljaa kun lapset puhuu.
Molempi pahempi.
Joo, näin tuntuu olevan: "Aikuiset hiljaa, kersa puhuu!"
Ärsyttävää.
Mutta miten saada pikkulasten mammatkin loukkaamatta ymmärtämään että suurinta osaa ärsyttää hänen pikkulapsensa ja vouhotuksensa? Ei mitenkään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vieraile pikkulapsiperheissä eikä sellaisia kuulu lähipiiriini. Ystäviäni tapaan mieluiten ulkona (kahvilla tai syömässä, harvemmin baarissa).
Tässä elämänvaiheessa en, jos suoraan saa sanoa, kaipaa yhtään tippaa pikkulapsia ympärilleni. Päinvastoin.
N54
Samat sanat.
M31
Eikö tuossa iässä pitäisi jo pikkuhiljaa lapset kiinnostaa? Missä elämänvaiheessa ne sitten olisivat ajankohtaisia?
Eräs ystävä ottaa lapsensa joka paikkaan mukaan, koko elämä on vain 100% lapsia. Tunkee meille niiden kanssa, täyttää puhelimeni heidän kuvillaan. Ja minä yritän kovasti välttää sitä ettei tarvisi kyläilemään mennä heille, ärsyttää kun heillä täytyy vieraankin koko ajan vain kuunnella lasten määkimistä ja mäkätystä ja esityksiä ja huomionkipeyttä.
Voi armahtakaa meitä pikkulasten äidit! Ei ne meistä muista ole ollenkaan niin ihkuja ne teidän lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vieraile pikkulapsiperheissä eikä sellaisia kuulu lähipiiriini. Ystäviäni tapaan mieluiten ulkona (kahvilla tai syömässä, harvemmin baarissa).
Tässä elämänvaiheessa en, jos suoraan saa sanoa, kaipaa yhtään tippaa pikkulapsia ympärilleni. Päinvastoin.
N54
Samat sanat.
M31
Miehillä tää onkin helpompaa. Miehet eivät rehaakaan aina ja joka paikkaan lapsia mukanaan vaan viettävät kivaa aikaa miesten kesken.
En tiedä, mikä on oma taustasi, mutta minun piireissäni miehillä on ystävinä naisia siinä missä miehiäkin. Omasta ystäväpiiristäni taitaa enemmistö olla naisia.
M31
En. Itselläni ei ole lapsia, enkä osaa olla lasten kanssa lainkaan. Ahdistun kun pelkään että lapset touhutessaan satuttavat itsensä enkä osaa tehdä mitään. En ymmärrä lasten jutuista mitään. Pahinta on kun pikkulasten äiti jättää minut yhtäkkiä yksin lasten kanssa enkä tiedä ollenkaan mitä tehdä, ei ole kivasti tehty vaikka olisin lasten äidin kanssa kuinka läheinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N54
Samat sanat.
M31
Eikö tuossa iässä pitäisi jo pikkuhiljaa lapset kiinnostaa? Missä elämänvaiheessa ne sitten olisivat ajankohtaisia?
Lapset kiinnostavat kuin kasa paskaa.
M31
Ei mikään ihme että täällä ihmiset on niin masentuneita. Ystäviä nähdään vain, jos ystävän elämäntilanne sopii itselle. Jos ei sovi, ei nähdä eikä soitellakaan. Ihan helvetin itsekästä touhua.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ihme että täällä ihmiset on niin masentuneita. Ystäviä nähdään vain, jos ystävän elämäntilanne sopii itselle. Jos ei sovi, ei nähdä eikä soitellakaan. Ihan helvetin itsekästä touhua.
Itsekästä on pikkulapsiperheiden touhukin nykyään. Voisivat hekin ottaa huomioon pikkulapsettomat ihmiset. Puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Miten näet ihmistä, joka ei enää pysty tapaamaan sinua? Minulle sopii tapaaminen ihan niin kuin aina ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N54
Samat sanat.
M31
Miehillä tää onkin helpompaa. Miehet eivät rehaakaan aina ja joka paikkaan lapsia mukanaan vaan viettävät kivaa aikaa miesten kesken.
En tiedä, mikä on oma taustasi, mutta minun piireissäni miehillä on ystävinä naisia siinä missä miehiäkin. Omasta ystäväpiiristäni taitaa enemmistö olla naisia.
M31
No lähinnä naispuolisia ovat omat ystäväni ja vähän kateellisena katson kun mieheni kaverisuhteisiin ei lapset ole päässeet väliin. Harrastavat lapsista huolimatta yhä miesporukassa, omassa kaveripiirissäni ei onnistu näin, aina jollain huutavia lapsia mukana, ei kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten näet ihmistä, joka ei enää pysty tapaamaan sinua? Minulle sopii tapaaminen ihan niin kuin aina ennenkin.
Aivan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N54
Samat sanat.
M31
M31
No lähinnä naispuolisia ovat omat ystäväni ja vähän kateellisena katson kun mieheni kaverisuhteisiin ei lapset ole päässeet väliin. Harrastavat lapsista huolimatta yhä miesporukassa, omassa kaveripiirissäni ei onnistu näin, aina jollain huutavia lapsia mukana, ei kivaa.
Hanki uusia ystäviä. Omani eivät raahaa lapsia yhteisiin tapaamisiin, oli sukupuolensa mikä hyvänsä.
M31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N54
Samat sanat.
M31
M31
Hanki uusia ystäviä. Omani eivät raahaa lapsia yhteisiin tapaamisiin, oli sukupuolensa mikä hyvänsä.
M31
Näin olen ajatellutkin tekeväni. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekästä on pikkulapsiperheiden touhukin nykyään. Voisivat hekin ottaa huomioon pikkulapsettomat ihmiset. Puolin ja toisin.
Miten pikkulapsettomat ihmiset sitten erityisesti otetaan huomioon? Tai lapsettomat?
Eli meille voi tulla kylään vain kun lapset ei ole kotona, tai saan mennä muille kylään vain ilman kamalaa taaperoani? Ja kun tulen kylään niin en saa puhua mistään lapsiin liittyvästä (lapsettomien kanssa).
Minua suoraan sanottuna vituttaa tämä touhu. Sanokaa suoraan niille ystäville, että teitä ei kiinnosta heidän elämänsä juuri nyt. Sanokaa vaikka siinä menisi välit poikki. Tuntuu todella pahalta, että töiden ja opiskeluiden ja perhe-elämäni kanssa en kelpaa enää muille, koska tein lapsen. Ei auta omalla kohdalla se, että yritän pitää yhteyttä ja vaihtaa kuulumisia, kaverit ei joko ei vastaa ollenkaan tai ovat todella etäisiä. Ja sitten saa lukea tällaista paskaa että tietenkään ei ketään kiinnosta kyläillä paikassa jossa on pieniä lapsia.
Selvä, älkää kyläilkö. Mutta älkää myöskään odottako mitään itsellenne myöskään.
No en! Mutta jos on pakko ottaa lapset mukaan, niin mieluummin sitten se lapsiperhepaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pikkulapsettomat ihmiset sitten erityisesti otetaan huomioon? Tai lapsettomat?
Eli meille voi tulla kylään vain kun lapset ei ole kotona, tai saan mennä muille kylään vain ilman kamalaa taaperoani? Ja kun tulen kylään niin en saa puhua mistään lapsiin liittyvästä (lapsettomien kanssa).
Minua suoraan sanottuna vituttaa tämä touhu. Sanokaa suoraan niille ystäville, että teitä ei kiinnosta heidän elämänsä juuri nyt. Sanokaa vaikka siinä menisi välit poikki. Tuntuu todella pahalta, että töiden ja opiskeluiden ja perhe-elämäni kanssa en kelpaa enää muille, koska tein lapsen. Ei auta omalla kohdalla se, että yritän pitää yhteyttä ja vaihtaa kuulumisia, kaverit ei joko ei vastaa ollenkaan tai ovat todella etäisiä. Ja sitten saa lukea tällaista paskaa että tietenkään ei ketään kiinnosta kyläillä paikassa jossa on pieniä lapsia.
Selvä, älkää kyläilkö. Mutta älkää myöskään odottako mitään itsellenne myöskään.
Missä lapsen toinen vanhempi on? Miksi hän ei voi huolehtia lapsesta, kun sinä tapaat kavereitasi?
M31
Tosi mielelläni! Tosin itselläni on taapero. Lapsiperheissä ei yleensä ole esillä kristallimaljakoita tms, joten lasta ei tarvitse vahtia koko ajan.
Lapsettomien luona aika menee lapsen perässä juoksemiseen, tosi stressaavaa.