Harry Potter-kirjojen taikamaailman Aihe Vapaa?
Mistäköhän Harry Potter-kirjoista tutussa taikamaailmassa noidat (ja mahdollisesti velhotkin) keskustelisivat Aihe Vapaa-keskustelupalstalla, jos siellä olisi tällainen keskustelupalsta olemassa?
Minä voin yrittää aloittaa tämän ketjun:
Löysin tänään maasta jästien sanomalehden ja se oli aika outo. Siinä eivät kuvat liikkuneet ollenkaan, vaikka kuinka tökin kuvien hahmoja taikasauvalla. Olikohan lehti maannut maassa liian pitkään, vai mistä oli kyse?
Kommentit (3224)
Vierailija kirjoitti:
Anoppi on ihmissusi, onko turvallista olla tekemisissä ollenkaan vai laitanko välit poikki?
Siis etkö tiennyt muka asiaa aiemmin jo ennen naimisiin menoa (oletan että olet jo naimisissa kun kirjoitat anopista) ja miettinyt miten toimit jo seurusteluaikoina? Vai purtiinko anoppia äskettäin? Itse katkoisin välit viimeistään kun/jos lapsia on sillä en uskaltaisi riskeerata lapsia/nuoria joilta puuttuu aikuisen arviointikyky!
Lapseni aloittaa syyskuun alussa opiskelun maan parhaassa velhokoulussa. Enempää minun ei ole lupa kertoa, mutta edes täällä velhomaailmassa moni ei siitä koulusta tiedä ja sinne valitaan vain kaikista parhaat velhomaailman nuoret opiskelemaan. Siellä painotetaan todella paljon pimeyden voimien opiskeluun ja sinne ei pääse muut kuin täysin puhdasveristen sukujen parhaimmat jäsenet. Kyllä siinä Tylypahka ja Harry potter jäävät toiseksi kyseisen koulun ja minun poikani rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni aloittaa syyskuun alussa opiskelun maan parhaassa velhokoulussa. Enempää minun ei ole lupa kertoa, mutta edes täällä velhomaailmassa moni ei siitä koulusta tiedä ja sinne valitaan vain kaikista parhaat velhomaailman nuoret opiskelemaan. Siellä painotetaan todella paljon pimeyden voimien opiskeluun ja sinne ei pääse muut kuin täysin puhdasveristen sukujen parhaimmat jäsenet. Kyllä siinä Tylypahka ja Harry potter jäävät toiseksi kyseisen koulun ja minun poikani rinnalla.
Ai tekin saitte tuon mainoksen. Pikku vinkki ennenkuin maksatte koulun melkosen hulppean ennakkomaksun: kannattaa vaatia kiertokäynti koulun tiloissa ja ja tilaisuus haastatella opettajia. Jostain syystä moinen ei tuntunut mitenkään onnistuvan kun me sitä vaadimme, mutta säästyipä rahat. Laitoimme myös juttuvinkin parillekin lehdelle ja yksi niistä maksoi pikku vinkkipalkkion tulevan juttunsa vuoksi.
Törkeää, kuulin että jästien potter-leffassa entisen "kaverini" W. Grabben, joka ei kovin hyvä kaveri oikeastaan ollut, vain koulukaveri, oikeastaan aika törkeä tyyppi muutenkin ja olisi pitänyt pistää yhteys poikki jo aiemmin, liekö käyttänyt komennuskiroustakin meihin "kavereihinsa" ja... noniin siis Grabben teot tylypahkan taistelussa on pistetty minun niskaani. Tunteeko joku jästioikeutta eli voiko nuo haastaa oikeuteen jos nuo eivät suostu korjaamaan tätä vääristelyä. Luulisi jo senkin todistavan jotain että minä olen hengissä mutta Grabbe ei. T. G Goyle.
Mielipiteitä:
Uskaltaisitteko jättää lapset kahdeksi (2) yöksi JÄSTIanopille hoitoon? Lasten iät ovat siis 1 ja 5 ja 7 v ja hermostuttaa ajatus osaavatko jästit edes hoitaa noin pieniä lapsia?
Mies ei suostu ymmärtämään kantaani:(
Äkkiä apua! Meillä on h*lvetillinen perhedraama menossa!!! Törmäsimme tänä aamuna kun olimme perheen kanssa lomailemassa niin laumaan yksisarvisia.
Nuo yleensä tyttöjä (neitsyitä) parhaiten lähestyvät eläimet suorastaan palvoivat teinipoikaamme!!
Mies sekosi ja veti uskomattomat siepit taskustaan!! Epäilee poikaa homoksi/sukupuoltaan muuttavaksi, voiko olla näin???????
Ja mies uhkailee jatkuvasti poikaa komennuskiroukselle (tehdäkseen tästä "normaalin") tai kidutuskirouksella rangaistakseen tätä:(
Mies siis ei ole koskaan tuollainen, saan jatkuvasti rauhoitella.. Enkä tiedä onko tämä nyt merkki jostain että pojassa on jotain sellaista vikaa että pitäisi viedä esim pyhään mungoon tms???
Mielipiteitä?
Saivartelijan uskomaton skandaali väite:
Taikaministeri vaimoineen luopunut kolmesta lapsestaan jo synnytyslaitoksella, kun veritaiat osoittivat nämä surkeiksi! Pitivät vain taikovat lapsensa!
Päivän profeetta:
Weasleyn vanhemmille tuntuvat sakot eläinrääkkäyksestä, täysin ikäloppu postipöllö kuoli viimeisimmälle kirjeen viemisreissulleen.
Poikani nai jästinaisen ja olen syvästi huolissani:(
Heillä on nyt aivan vastasyntynyt vauvakin ja ja...
Ja miniä meni jästien sairaalaan synnyttämään (vaikka oisin hoitanut hänet kyllä pyhään mungoon)!
Ilmeisesti jos jo oma raskaus/synnytys laiminlyödään noin (jästilääketiede) niin ongelmia lienee tulevan paljon?
Voinko esim unhoittaa miniän ja pelastaa pojantyttäreni meille jotta saa normaalin äidin?
Poikani saisi toki tavata tytärtään mutta tuo miniähän on äidiksi täysin kelpaamaton!
Mielipiteitä/vinkkejä miten toimisitte?
Olenko ainoa, jonka perhepiiri/suku on niin tyytymättömiä Ollivandersiin, että käytämme vain Gregorovitsia ja muita liikkeitä?
Äänestys/keskusteluketju siitä mikä näistä ryhmistä on loppujen lopuksi kauhein:
Jästit, kuraveriset vai verenpetturit?
Päivän profeetta:
Pöllöpostilla noidan jättänyt velho muutettiin siaksi, ministeriö tutkii asiaa.
Olenko ainoa noita, jonka mielestä tiedät-kyllä-kuka oli komea vai onko syytä huoleen?
Vierailija kirjoitti:
Tylypahkasta tuli TAAS pöllö. Mitä minä tuon teinin kanssa oikein teen?
Kasvakaa aikuisiksi
Harry Potter on homo ja hänen lastensa isä on minun mieheni Ron. T: Hermione.
Vierailija kirjoitti:
Harry Potter on homo ja hänen lastensa isä on minun mieheni Ron. T: Hermione.
Täällä te pottaimmeiset vaan jaksatte tarinoida noita sekojuttujanne .
Päivän profeetta:
Kuolleen anopin sinnikäs haamu piinasi miniää vuosia, nyt sinnikäs miniä perustaa vertaistukiryhmän vastaavan kokeneille.
Taikaministerin julkinen anteeksipyyntö: valitettavasti haamujaosto ei aina toimi niinkuin pitää.
Olen surkki enkä ymmärrä velhomaailman ennakkoluuloja jästejä kohtaan ja heidän jatkuvaa aliarviointiaan. Jos ajattelisitte yhtään omilla aivoillanne, niin taitaisitte, että jästit eivät ole läheskään yhtä tyhmiä ja avuttomia kuin te luulette. Vaatiihan se aika paljon taitoa ja älyä keksiä toimivat ratkaisut asioihin, jotka te hoidatte parilla sauvan heilautuksella ja muutamalla hassulla sanalla.
Istuttiin taannoin iltaa kaveriporukan kesken, alkoholisissa merkeissä siis.
Ja nyt täytyy sanoa, että en tiedä yrittivätkö kaverit viedä minua kuin pässiä narussa vai olenko missannut jotain tosi oleellista?
Meinaan siinä illanvietossa tuli puhetta Dumbledoresta ja kaverit väittivät pokalla tämän olleen homo ja käyttäneen välillä sukupuolenvaihdosloitsuja itseensä..
Siis niin ettei ulospäin näkynyt mitään kuitenkaan.
Siis kasvattihan Dumbledore esim valtavan pitkät hiukset vanhoilla päivilläänkin ja käytti välillä esim pinkkejä(!) kaapuja, mutta olihan hän muutenkin oudohko..
Tietääkö joku että onko nuo väitteet totta, vai kavereideni kännissä keksimä läppä?