Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harry Potter-kirjojen taikamaailman Aihe Vapaa?

????
31.10.2017 |

Mistäköhän Harry Potter-kirjoista tutussa taikamaailmassa noidat (ja mahdollisesti velhotkin) keskustelisivat Aihe Vapaa-keskustelupalstalla, jos siellä olisi tällainen keskustelupalsta olemassa?

Minä voin yrittää aloittaa tämän ketjun:

Löysin tänään maasta jästien sanomalehden ja se oli aika outo. Siinä eivät kuvat liikkuneet ollenkaan, vaikka kuinka tökin kuvien hahmoja taikasauvalla. Olikohan lehti maannut maassa liian pitkään, vai mistä oli kyse?

Kommentit (3223)

Vierailija
3101/3223 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on viime aikoina käyttäytynyt oudosti ja epälen, että hän pettää minua. Mitä teen?

Vierailija
3102/3223 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukijakirje päivän profeetan nuortenpalstalla joskus 70-luvulla. 

Minulla on ongelma vanhan kaverini kanssa. Olen jästisyntyinen ja kun taikavoimani alkoi näkyä eräänä kesänä niin eräs naapuruston poika, kutsutaan tuota vaikka nimellä S, huomasi oudot kykyni ja S paljasti itsekin omaavansa taikavoimia. Kesä meni kivasti yhdessä aikaa viettäen ja lopulta lähdimme molemmat tylypahkaan. Tulimme kuitenkin lajitelluksi eri tupiin eli minut rohkelikkoon ja S luihuseen. Opiskelu piti meidät erossa mutta pysyimme enimmäkseen ystävinä, tosin aina vaan etäisempinä. Lopulta kuudentena vuonna S meni kutsumaan minua erään riidan lomassa kuraveriseksi ja hermostuin niin että pistin välit kokonaan poikki ainakin hetkeksi. Tiedän kyllä ettei S sitä oikeasti tarkoittanut vaan oli muuten kiivastunut tilanteessa. 

Löysin nyt seitsemäntenä vuonna ihanan rohkelikkopojan, kutsutaan tuota nimellä J, ystäväkseni. J oli aika täynnä itseään mutta kunhan tuota sieti niin vietimme paljon aikaa yhdessä J:n ja kaveriensa P:n ja R:n kanssa.

Kuulin kuitenkin että yllätyksekseni S puhuu minusta kavereilleen lakkaamatta, kuin olisi pakkomielteinen suhteeni, vaikkei meillä ole ollut juuri mitään tekemistä keskenämme tämän edellisvuoden riidan jälkeen ja muutenkin vietämme aikaa ihan eri kaveriporukoissa.

Eli miten saan S:n ymmärtämään että meillä ei ole eikä ole koskaan ollutkaan mitään suhdetta ja molempien pitäisi mennä omaan suuntaansa?

L

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3103/3223 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on viime aikoina käyttäytynyt oudosti ja epälen, että hän pettää minua. Mitä teen?

Käytä miehesi värkkiin varhennum-panemies loitsua ja saat selville mihin miehesi on värkkiään tökkinyt. Kannattaa kuitenkin varautua yllätystuloksiin. Maalaisserkku käytti tuota omaan mieheensä ja kolmannen lampaan ja possun tultua näkyviin piti poistua paikalta eropapereita kirjoittamaan. 

Vierailija
3104/3223 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni meni sit naimisiin jästin kanssa. Miten saan hänet tajuamaan, että se ei tuu kestämään.

Ei sinun tehtäväsi ole päättää miten muut menestyvät, kateellinen portto olet vain.

Vierailija
3105/3223 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppina ankeuttaja, mitä teen?? 

Vierailija
3106/3223 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiinnyin vahingossa appivanhempien vaatekaappiin kun he... no, ulkoiluttivat taikasauvaa. Nyt en saa enää mielestäni appiukkoa hokemassa "sano mua maahiseksi" ja anoppia voihkimassa "anna tuhmalle pikku kotitontulle kyytiä". Onko mitään keinoa pyyhkiä itse omaa muistia? Vai hankinko ajatuseulan ja näytän miehellekin mitä hänen vanhempansa puuhaavat? Ilta-Profeetassa oli sen kiinalaispuodin ajatuseulan tilauslomake, maksoi vain yhden kaljuunan. Toimiiko sellainen?

Miksi haluaisit näyttää miehellesi, että mitä hänen vanhempansa puuhaavat? En ymmärrä tätä noitien ajatusta siitä, että se oma velho pitää traumatisoida:(

Vierailija
3107/3223 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmivelhoturnajaiset 2025 OFFICIAL

Vierailija
3108/3223 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdä kun edesmenneen narsisti anopin muotokuva terrorisoi ja pyrkii määräilemään meidän perheen elämää lakkaamatta? Tämä kauheus ei sitten loppunutkaan kun anoppi siirtyi tuonpuoleiseen. Pahimmat herjat laukoo minulle tietty silloin kuin mies ei ole kotona, mies ei sitten millään usko että äitinsä voisi mitenkään olla minulle niin ilkeä, ukko oli ihan samanlainen jästikkä äitinsä vielä eläessäkin.

Loitsuvinkkejä miten sen anopin saisi hiljennettyä, mielellään pysyvästi?

Vierailija
3109/3223 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs menit valitsemaan itsellesi jännävelhon

Vierailija
3110/3223 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tehdä kun edesmenneen narsisti anopin muotokuva terrorisoi ja pyrkii määräilemään meidän perheen elämää lakkaamatta? Tämä kauheus ei sitten loppunutkaan kun anoppi siirtyi tuonpuoleiseen. Pahimmat herjat laukoo minulle tietty silloin kuin mies ei ole kotona, mies ei sitten millään usko että äitinsä voisi mitenkään olla minulle niin ilkeä, ukko oli ihan samanlainen jästikkä äitinsä vielä eläessäkin.

Loitsuvinkkejä miten sen anopin saisi hiljennettyä, mielellään pysyvästi?

Vaikea tilanne. Viekää muotokuva pois talostanne. Esim tylypahkaan/pyhään mungoon luovutetaan ilmaiseksi vuosittain satoja muotokuvia. Juuri tälläisistä syistä.

Vierailija
3111/3223 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär meni naimisiin jästin kanssa, onko tilanne aivan toivoton? 

Vierailija
3112/3223 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies viettää tuntikausia ajatusseulansa ääressä, haaveilee jotain. Ei suostu kertomaan, mitä muistojaan katselee. Ja ajatusseula on tarkoin suojattu loitsuin, eli minä en itse pääse katsomaan sinne.

Eron paikka? 

Vierailija
3113/3223 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies viettää tuntikausia ajatusseulansa ääressä, haaveilee jotain. Ei suostu kertomaan, mitä muistojaan katselee. Ja ajatusseula on tarkoin suojattu loitsuin, eli minä en itse pääse katsomaan sinne.

Eron paikka? 

Onko miehesi Tylypahkan rehtori? En ole kuullut että muilla olisi ajatusseuloja

Vierailija
3114/3223 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmivelhoturnajaiset 2025 OFFICIAL

jokohan britannia vihdoinkin voittaa?

Vierailija
3115/3223 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylypahkassa aloittanut tyttäreni alkoi kiinnostua kolmantena vuonnaan oudon paljon liemi- ja yrttitunneista ja sivuuttaa kaiken teorian mahdollisuuksien mukaan. Sekä on kiinnostunut oikeastaan vain puolustus- ja hyökkäysloitsuista. Nytkin oli löytänyt tarvehuoneesta jonkun rupuisen liemikirjan jossa oli pelottavan tehokas loitsu, joku Sectumsempra taisi olla.

Pitääkö tästä olla huolissaan, vai antaa nuoren opiskella mitä haluttaa? Onneksi hän sentään pääsi Rohkelikkoihin.

Vierailija
3116/3223 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa, nyt hävettää!! Eli pelehdin mieheni kanssa, joka käytti muutamia itseoppimiaan loitsuja, joilla noidan voi tyydyttää. Valitettavasti jokin vain meni todella pahasti pieleen:(

Miehen vehkeet kasvoivat aivan jättimäisiksi ja tilanne meni siihen pisteeseen, että jouduimme soittamaan velholanssin. Ja tottakai juuri silloin parantajien mukana oli kuvausryhmä, joka teki dokumenttia parantajien ammatista.

Kuulemma meillä ei ole mieheni kanssa mitään oikeuksia vaatia sitä, että meitä ei näytetä ohjelmassa. Voiko todella olla näin? Lakiasiantuntijoita paikalla? Ihan mitä tahansa nyt oikeasti!

Vierailija
3117/3223 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo petti jästin kanssa!!

Vierailija
3118/3223 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arthurilla on asiaa 2025 OFFICIAL

Vierailija
3119/3223 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että miehelläni on suhde kotitonttumme kanssa. Mitään varsinaista syytä tälle epäilelle en osaa kertoa, vaistoni vain sanoo niin.

Olenkohan tulossa hulluksi vai voisiko pitää paikkansa? Onko mitään keinoja, joilla voin varmistaa asian? 

Vierailija
3120/3223 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei suostu hoitamaan lasta, väittää surkiksi

Kyseessä on vasta 2,5-vuotias! On vielä monta vuotta aikaa näyttää omaavansa taikavoimia, itselläkin ensimmäiset vahinkotaiat tuli vasta 6-vuotiaana. Mutta mies ei kuuntele, ei katso lapseen päin eikä vastaa kun tämä yrittää jutella isälleen :'(

Mitä tehdä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi