Harry Potter-kirjojen taikamaailman Aihe Vapaa?
Mistäköhän Harry Potter-kirjoista tutussa taikamaailmassa noidat (ja mahdollisesti velhotkin) keskustelisivat Aihe Vapaa-keskustelupalstalla, jos siellä olisi tällainen keskustelupalsta olemassa?
Minä voin yrittää aloittaa tämän ketjun:
Löysin tänään maasta jästien sanomalehden ja se oli aika outo. Siinä eivät kuvat liikkuneet ollenkaan, vaikka kuinka tökin kuvien hahmoja taikasauvalla. Olikohan lehti maannut maassa liian pitkään, vai mistä oli kyse?
Kommentit (3223)
Mies haaveilee yökaudet ajatuseulansa ääressä. Hän ei suostu kertomaan, mikä siellä niin kiinnostaa ja on käyttänyt lukitaset-loitsuja, etten pääse sitä tutkimaan. Tiedättekö loitsuja, joilla lukitaset-loitsun voi kumota niin, että siitä ei jää jälkiä?
Kaverin serkun veljen tytär oli keksinyt laihdutusloitsun. Pyytävät ministeriöltä lupaa jästiorjiin loitsua vastaan, mutta eihän jästeillä mitään tee
Vierailija kirjoitti:
Mies haaveilee yökaudet ajatuseulansa ääressä. Hän ei suostu kertomaan, mikä siellä niin kiinnostaa ja on käyttänyt lukitaset-loitsuja, etten pääse sitä tutkimaan. Tiedättekö loitsuja, joilla lukitaset-loitsun voi kumota niin, että siitä ei jää jälkiä?
Jätä se fletkumato, ansaitset parempaa.
Mies laukeaa liian nopeasti. Millä loitsuilla olette pitkittäneet seisokkia TURVALLISESTI? Seiseos kovana saatiin peruutettua vasta Pyhässä Mungossa, vähänkö oli noloa oli mennä kaapu koholla hoitoon, loitsittiin kyllä vähän väliä tulejo lasti, lasti tuli kyllä mutta aina vaan seisoi.
Vierailija kirjoitti:
Mies laukeaa liian nopeasti. Millä loitsuilla olette pitkittäneet seisokkia TURVALLISESTI? Seiseos kovana saatiin peruutettua vasta Pyhässä Mungossa, vähänkö oli noloa oli mennä kaapu koholla hoitoon, loitsittiin kyllä vähän väliä tulejo lasti, lasti tuli kyllä mutta aina vaan seisoi.
Seiseos kovana toimii hyvin, kunhan osaa sen tietynlaisen vatkaavan ranneliikkeen.
Olen melko varma että seinänaapurini on rekisteröimätön animaagi. Saako hän tietää kuka ilmoituksen teki jos käräytän hänet taikaministeriölle?
Hermione Granger on jästi kuraverinen surkki!
Nimetään yhdessä naurettavuuksia. Minä aloitan: hallitus.
Ja ankkahuulet.
Ridiculous.
Anoppi jätti muotokuvansa perinnöksi. Nyt se jäkättää minulle aina kun mies ei ole paikalla. Mies ei usko eikä suostu ottamaan kuvaa pois. Mitä teen? Millainen "onnettomuus" kuvalle voisi sattua?
Teini lukittautui huoneeseensa. Ei siinä muuten mitään, mutta riiviö loitsi yläkertaan vievät portaat siirtymään aina kun niihin yrittää mennä.
Onko huolestuttavaa, jos lapset haluavat leikkiä usein olevansa jästejä ja heitä ei tunnu kiinnostavan läheskään yhtä paljon esim. leikkiluudat ja muut oikeat noita ja velho lasten lelut? Kaikkein eniten minua huolestuttaa 11kk vanha vauvani, joka aina nähdessään kuvansa peilistä sanoo selvästi, että "Jästi". Onko meidän lapsemme toisiaan jästejä, ei edes surkkeja?
Minkäänlainen lapsi syntyisi, jos joku Neville ja Luna Lovekiva saisivat lapsen keskenään :-D
Minkä ikäisen lapsen annatte päättää itse, että viettääkö hän joululomansa Tylypahkassa tai muussa taikakoulussa, missä lapsenne ovat? Meidän 12-vuotias toisluokkalainen Durmstrangin koulua käyvä poika ei saa vielä päättää, hänen on tultava jouluksi kotiin vaikka hän haluaisi viettää joulun koulussa.
Entä mikä kotitonttuamme vaivaa, koska se on selvästi surullinen, että ei saa joululahjoja, vaikka sille on tehty selväksi, että palvelusväki ei saa lahjoja? Se kun tahtoisi kaiken lisäksi lahjaksi vaatteita eli siis päästä vapaaksi.
Mihin tupaan Suomen taikaministeri Niinistön lapsi tullaan lajittelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Mihin tupaan Suomen taikaministeri Niinistön lapsi tullaan lajittelemaan?
Eiköhän lie Luihuiseen sukutaustan takia, ellei pojasta kasva musta lammas niin kuin Sirius Mustasta.
Miksi Kohtalottarien suosio on laskussa? Itse tykkään paljon enemmän kuunnella sitä. Nämä uudet friikit, Luusto, Hämär, yms, ei kuulosta niin miltään! Tämä suosittu "Kuolottaret" on halpa kopio Kohtalottarista!!!!!!
Eikö teistäkin Viistokujalle pitäisi saada uutta ilmettä? Minä kannatan nuorien velhojen ja noitien ottamista suunnittelijoiksi.
Ei voi olla tosi, että taikayhteisö on alkanut käyttämään Welhowerkkoa ja Noitanettiä! Mitähän jästitkin ajattelisivat tuollaisesta matkimisesta? Mitä vikaa on vanhoissa kunnon pöllöissä? (Muuta kuin kakat ikkunalaudalla)
Onko huhut totta?!??! Onko Weranta Wesiperä poistettu suklaasammakkokorteista?!???!??! Ei voi olla totta!!!! MIHIN TÄMÄ MAAILMA ON MENOSSA?!?!?!?!!?¿
Vieläkö tätä turhaa kirjasarjaa jaksetaan hehkuttaa
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö tätä turhaa kirjasarjaa jaksetaan hehkuttaa
Niin, luulisi jokaisen jo tietävän että Lockhart kirjoitti muiden tekemiset omikseen.
Matami Pomfreyllä oli hihat heilumassa Tylypahkan sairaalasiivessä nuorison keksittyä käyttää luvatta loitsua "Alvaris panetus" tietämättä sen seurauksia ja sitä miten sen saa hoidettua säädyllisesti pois.
Tapasin eilen pitkästä aikaa taas identtisen kaksossiskoni ja voi että kuinka meillä oli hauskaa, kun puhe kääntyi Tylypahkassa opiskelun aikoihin ja kuinka me huijasimme siellä opettajia, rehtoria, toisia oppilaita ja ihan kaikkia, kun hän oli aikoinaan Korpinkynsi ja minä Rohkelikko, mutta me teimme usein niin, että minä asuin Korpinkynnen tuvassa ja kävin sen tuvan oppilaiden kanssa tunneilla ja hän vastaavasti teki saman Rohkelikon oppilaiden kanssa eikä kukaan huomannut mitään, vaikka teimme niin useasti joka lukuvuosi ja jatkoimme sitä jopa pari viikkoa yhteen menoon. Jopa meille hankitut pöllöt menivät harhaan, siskolle hankittu tornipöllö toi siskon postit minulle ja minun huuhkajani vei minulle tarkoitetut postit siskolle :-D