Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harry Potter-kirjojen taikamaailman Aihe Vapaa?

????
31.10.2017 |

Mistäköhän Harry Potter-kirjoista tutussa taikamaailmassa noidat (ja mahdollisesti velhotkin) keskustelisivat Aihe Vapaa-keskustelupalstalla, jos siellä olisi tällainen keskustelupalsta olemassa?

Minä voin yrittää aloittaa tämän ketjun:

Löysin tänään maasta jästien sanomalehden ja se oli aika outo. Siinä eivät kuvat liikkuneet ollenkaan, vaikka kuinka tökin kuvien hahmoja taikasauvalla. Olikohan lehti maannut maassa liian pitkään, vai mistä oli kyse?

Kommentit (3223)

Vierailija
301/3223 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummipoika täyttää 12 vuotta. Ajattelin tilata hänelle Jääräpäinen Jästi -sarjakuvalehden vuodeksi, kun Päivän Profeetassa oli hyvä tarjous. Mielipiteitä? Onko sopiva lahja tuon ikäiselle, vai pitäisikö hankkia jotain muuta?

Vierailija
302/3223 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette Jästi tuli taloon -sarjasta. Rakastan tätä tilanne komiikkaa pursuavaa sarjaa.

Tarinassa jästimaailmasta lähtöisin oleva jästi nainen lähtee isompiin ympyröihin velhomaailmaan, kokee pyrinnöissään takaiskuja ja päätyy lopulta muutaman velhon 'pelastamana' kotiapulaiseksi neuvoston jäsenen mökkiin. Tästä alkaa jästi tytön säätykierto ja sosiaalinen nousu, kun hän ryhtyy opiskelemaan työn ohessa. Lopulta tyttö pyrkii neuvostoon ja kihlautuu velhon kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/3223 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, saatoin paljastaa itseni jästille!

Olin käymässä Tampereella surkkisukulaisen luona jästivaatteisiin pukeutuneena kun näin noidan perinteisessä mustassa kaavussa. Yritin kysyä oliko mahdollisesti porttiavain heittänyt väärään paikkaan ja tarvitsisiko lainaan vaatteita, tarjouduin myös loihtimaan suojausloitsun jästien katseilta, mutta puhui jotain vierasta kieltä ja näytti kovin säikähtäneeltä. Nyt pelottaa että taikasupo ilmestyy kohta oven taakse... Ovatko Suomessa yhtä tiukkoja kuin Britannian taikaministeriö??

Taikasupo 😂😂😂

Vierailija
304/3223 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermione ja Ron oli TI kaudella 666. Ron varmasti pettää. Käyn Hermionelle vielä niinkuin Harrylle viime kaudella

Vierailija
305/3223 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hermione ja Ron oli TI kaudella 666. Ron varmasti pettää. Käyn Hermionelle vielä niinkuin Harrylle viime kaudella

No Harry ei nyt kauheasti voinut yllättyä, katsoitko yhtään niitä pätkiä joissa Ginny kertoi heidän suhteestaan? Jos olisin ammattihuispaaja Henkipään Harpyijoissa, niin kyllä minäkin heittäisin helvettiin miehen jonka on pakko päteä ja neuvoa koko ajan huispausasioissa koska "oli tähtietsijä joskus tylypahkassa".

Vierailija
306/3223 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette uudesta Taikaministeriön asettamasta loitsintamallista? Mielestäni se on kohtuuton ja asettaa taiattomat keskenään epäoikeudenmukaiseen asemaan. Osa taiattomista asuu kaukana vuorilla jossa on vaikea löytää kohtuuhintaisia sauvoja sekä saada maksutonta loitsuopetusta. Laudat ovat myös kalliita ja kaikki tietävät minkä tasoisia luutia saa loitsimattomuuskorvauksella.

Ne, jotka ovat nuorina saaneet hyvän viran velhona tai noitana eivät tiedä miten vaikeaa on jos on kerran pudonnut luudalta ja sauva on katkennut eikä ole vanhemmilta perittyjä kaljuunoja auttamassa. Vanhoille noidille ja veloille tämä on erityisen vaikeaa sillä virkoihin otetaan vain nuoria ja moni ottaa nykyään jästejä niihin hommiin joita tekivät ennen taikamaailman vähäosaiset. Taikomisen automatisaatiostakin voisi sanoa sanan, mutta se on jo toinen asia.

Kiitos, Pirkos Matilas, Jarius Lindströmiys ja mallin puolesta puhunut Juhanus Vartianus!

Vierailija
307/3223 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään myytävänä vähän käytettyä näkymättömyysviittaa. Olen valmis maksamaan käyvän hinnan. Asialla olis hiukan kiire. Tarjoa!!!

Vierailija
308/3223 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksin ovelan kepposen jästin jekutus päiväksi 1.4. loitsin jokaiseb jästilaulajat ruikuttamaan kappaleensa takaperin.

Vierailija
309/3223 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju, kiitos kaikille osallistuneille, nää on ihan mahtavia. Just luin kaikki putkeen :)

Vierailija
310/3223 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku tehdä minulle Tylypahkan kaavun? Tarvitsisin Tylypahkan kaavun. Olen entinen Tylypahkan opiskelija ja tarvitsen Tylypahkan kaavun. Voisiko joku tehdä minulle sellaisen kaavun. Minun pitäisi saada Tylypahkan kaapu. Tarvitsisin Tylypahkan kaavun kokoa 36-38. Voisiko joku ommella minulle Tylypahkan kaavun? Tekijän pitäisi asua Vantaalla tai Helsingissä tai sitten Torniossa, mutta taikamaailmassa. Voisiko joku tehdä siis minulle sellaisen kaavun? Maksan hyvin Tylypahkan kaavusta joka minulle siis pitäisi tehdä. 100 tai tuhat euroa mutta ei saa olla jästirahaa, pitää siis olla kaljuuNoita eikä tekijä saa olla kuraverinen. Tarvitsen siis Tylypahkan kaavun koska olen Tylypahkan entinen opiskelija ja olen hoikka käytän kokoa 36 ja joskus 34 kuukautisten jälkeen. Tarvitsen siis Tylypahkan kaavun ja tekijän pitää olla Vantaalta tai Helsingistä, mutta taikamaailmasta ja voin maksaa hyvin kaavusta ja ehkä jopa luonnossa jos tekijä muuntuu monijuomaliemellä jästi Zlatan Ibrahimovicin näköiseksi. Haluan siis Tylypahkan kaavun jos joku voisi tehdä minulle sellaisen. Kokoa 40 jos olen lihonut ja kokoa 46 jos äiti lainaa. Äitini on puhdasverinen ja hänkin on käynyt Tylypahkan kuten isäni joka myös on käynyt Tylypahkan ja on miesten kokoa 52 mutta ei lihava vaan isoluinen. Jos saisin sellaisen Tylypahkan kaavun pitäisin sitä kotona ja maksaisin siitä hyvin ja extrahyvin jos minulle siis tekee Tylypahkan kaavun joku joka on Heösingistä ja voi näyttää sukutaulun että näen että on puhdasverinen ja että ei ole jästi ja mielellään myös diblomin että ei ole surkki ja osaa tehdä minulle aidon Tylypahkan kaavun mitä tahansa kokoa mutta EI VÄÄRÄÄ

Vierailija
311/3223 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan.tylypahkan.kaavun kirjoitti:

Voisiko joku tehdä minulle Tylypahkan kaavun? Tarvitsisin Tylypahkan kaavun. Olen entinen Tylypahkan opiskelija ja tarvitsen Tylypahkan kaavun. Voisiko joku tehdä minulle sellaisen kaavun. Minun pitäisi saada Tylypahkan kaapu. Tarvitsisin Tylypahkan kaavun kokoa 36-38. Voisiko joku ommella minulle Tylypahkan kaavun? Tekijän pitäisi asua Vantaalla tai Helsingissä tai sitten Torniossa, mutta taikamaailmassa. Voisiko joku tehdä siis minulle sellaisen kaavun? Maksan hyvin Tylypahkan kaavusta joka minulle siis pitäisi tehdä. 100 tai tuhat euroa mutta ei saa olla jästirahaa, pitää siis olla kaljuuNoita eikä tekijä saa olla kuraverinen. Tarvitsen siis Tylypahkan kaavun koska olen Tylypahkan entinen opiskelija ja olen hoikka käytän kokoa 36 ja joskus 34 kuukautisten jälkeen. Tarvitsen siis Tylypahkan kaavun ja tekijän pitää olla Vantaalta tai Helsingistä, mutta taikamaailmasta ja voin maksaa hyvin kaavusta ja ehkä jopa luonnossa jos tekijä muuntuu monijuomaliemellä jästi Zlatan Ibrahimovicin näköiseksi. Haluan siis Tylypahkan kaavun jos joku voisi tehdä minulle sellaisen. Kokoa 40 jos olen lihonut ja kokoa 46 jos äiti lainaa. Äitini on puhdasverinen ja hänkin on käynyt Tylypahkan kuten isäni joka myös on käynyt Tylypahkan ja on miesten kokoa 52 mutta ei lihava vaan isoluinen. Jos saisin sellaisen Tylypahkan kaavun pitäisin sitä kotona ja maksaisin siitä hyvin ja extrahyvin jos minulle siis tekee Tylypahkan kaavun joku joka on Heösingistä ja voi näyttää sukutaulun että näen että on puhdasverinen ja että ei ole jästi ja mielellään myös diblomin että ei ole surkki ja osaa tehdä minulle aidon Tylypahkan kaavun mitä tahansa kokoa mutta EI VÄÄRÄÄ

Haluan siis Tylypahkan kaavun ja minulle pitää tehdä Tylypahkan kaapu jossa on vetoketjuja ja josta voi irrottaa osia että voin käyttää kesällä bikineinä rannalla. Jästit eivät tajua kuitenkaan jästit ovat tyhmiä ja minä huijaan jästejä isoilla tisseillä. Tarvitsen siis Tylypahkan kaavun ja2sellaisen kaavun joka näyttää siltä että luullaan jästimaailmassa että näytän siinä siltä että näytän siltä kuin polvistuisin MONTA KERTAA PÄIVÄSSÄ ja että olisin HARRAS SIINÄ

Vierailija
312/3223 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan.tylypahkan.kaavun kirjoitti:

Anteeksi, mutta minkä kaavun tarvitset? Minulla on taikauskoisten jästien niqab joka on helppo muuttaa minkä tahansa muun kaavun näköiseksi.

Vierailija
313/3223 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju! Seuraavaksi voisi tehdä ketjun, jossa jokainen kertoisi mikä olisi ammatiltaan/missä työskentelisi mikäli eläisi velhomaailmassa. :) Esim. sairaanhoitaja= hoitaja Tylypahkan sairastuvassa tai muussa velhomaailman sairaalassa. Tai kemian opettaja= taikajuomaopettaja Tylypahkassa (niinkuin Kalkaros). Rikostutkija poliisissa= aurori ministeriössä. Tai baaritarjoilija= tarjoilija Tylyahon Kolme luudanvartta-pubissa. Jne jne.

Vierailija
314/3223 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana ketju! Seuraavaksi voisi tehdä ketjun, jossa jokainen kertoisi mikä olisi ammatiltaan/missä työskentelisi mikäli eläisi velhomaailmassa. :) Esim. sairaanhoitaja= hoitaja Tylypahkan sairastuvassa tai muussa velhomaailman sairaalassa. Tai kemian opettaja= taikajuomaopettaja Tylypahkassa (niinkuin Kalkaros). Rikostutkija poliisissa= aurori ministeriössä. Tai baaritarjoilija= tarjoilija Tylyahon Kolme luudanvartta-pubissa. Jne jne.

Täällä Kohtalottarien kitaristi.

Vierailija
315/3223 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On taas perjantai ja noidat lähtee jännävelhojen iskettäviksi. Kilttivelhon asunnosta kuuluu vain hiljainen nyyhkytys, kun suutelen tuliviskipullon kylmää lasia.

OMG

Vierailija
316/3223 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisitkös mun kanssa vaan huispaamaan tai mitä se oli?

Vierailija
317/3223 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökylässä Dolores Pimento - oletteko seuranneet hormiverkosta?

Vierailija
318/3223 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yökylässä Dolores Pimento - oletteko seuranneet hormiverkosta?

Odotan seuraavaa jaksoa kun Pimento kyläilee jästien pääministerin luona. Rita Luodikosta Pimento ei saanut oikein mitään irti :(

Vierailija
319/3223 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viistokujan kirppisten hinnat karanneet käsistä. Sirppi viikossa per pöytä ja lisäksi parhaat kaavut pöllitään. Muilla kokemuksia?

Vierailija
320/3223 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylypahkan turvallisuus lapselle? Onko vaihtoehtoja?

On. Laita ne Beauxbatonsiin.