Harry Potter-kirjojen taikamaailman Aihe Vapaa?
Mistäköhän Harry Potter-kirjoista tutussa taikamaailmassa noidat (ja mahdollisesti velhotkin) keskustelisivat Aihe Vapaa-keskustelupalstalla, jos siellä olisi tällainen keskustelupalsta olemassa?
Minä voin yrittää aloittaa tämän ketjun:
Löysin tänään maasta jästien sanomalehden ja se oli aika outo. Siinä eivät kuvat liikkuneet ollenkaan, vaikka kuinka tökin kuvien hahmoja taikasauvalla. Olikohan lehti maannut maassa liian pitkään, vai mistä oli kyse?
Kommentit (3223)
Hei Hermione täällä, pitäisikö minun kertoa Ronille, että lapseni saattaakin olla Percyn! En haluaisi pilata veljesten välejä
Pitäisikö teistä keksiä, joku ei sukupuoli sidonnainen termi velholle ja noidalle. Ihan käsittämätöntä että tälläistä on vielä vuonna 2017 Tylypahkassa!
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö teistä keksiä, joku ei sukupuoli sidonnainen termi velholle ja noidalle. Ihan käsittämätöntä että tälläistä on vielä vuonna 2017 Tylypahkassa!
Joo, meillä lapset puettiin kaapuihin heti pyhän mungon synnärillä, niin ettei me vanhemmatkaan tiedetä kumpii ne on, eikä meidän lapset tiedä kumpi meistä on isä ja kumpi äiti.
Hei nyt järki käteen, kyllä noitien pitää saada olla noitia ja velhojen velhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, meillä lapset puettiin kaapuihin heti pyhän mungon synnärillä, niin ettei me vanhemmatkaan tiedetä kumpii ne on, eikä meidän lapset tiedä kumpi meistä on isä ja kumpi äiti.
Hei nyt järki käteen, kyllä noitien pitää saada olla noitia ja velhojen velhoja.
Mutta kuin tyttäreni haluaa olla velho. Tekee päivittäin monijuomaliemellä itsellensä peeniksen
Onko joku jästi ampunut sen? kirjoitti:
Mitä pöllölleni on mahtanut tapahtua? Lähetin sen viikko sitten viemään kirjettä muutaman kilometrin päässä asuvalle siskolleni eikä pöllö ole vieläkään palannut kotiin. Pöllö on nuori ja terve, mutta osaa kyllä kantaa postia ja osaa taatusti tiensä kotiin siskoni luota, koska se on kuljettanut paljon pitemmällekin postia. Siskoni sanoi tavatessamme eilen, että pöllöä ei ole ollenkaan näkynyt hänen luonaan!
Pöllö varmaan eksyi matkalla ja palasi takaisin pöllöpostikouluun. Ihan normaali tilanne nuorien pöllöjen kanssa.
Onko muissa taikakouluissa erilliset tuvat oppilaille kuten Tylypahkassa? Jos on, niin minkähän nimisiä ne ovat ja millä perusteella oppilaat lajitellaan niihin? Joku kiltti oikeasti saisi kertoa!
Vierailija kirjoitti:
Olen jästinainen ja seurustelen noidan kanssa, avoliitostakin on jo puhuttu. Miten taikamaailmassa suhtaudutaan seksuaalivähemmistöihin? Puolisolleni ja hänen läheisilleen taustani on ok, mutta minua itseäni jännittää muun yhteisön suhtautuminen. Olisiko parempi, jos väittäisimme että olen surkki?
Hyvin suvaitsevasti. Kuuluihan eräs Tylypahkan kuuluisimmista rehtoreistakin seksuaalivähemmistöön.
Velhopoika 12v kirjoitti:
Onko muissa taikakouluissa erilliset tuvat oppilaille kuten Tylypahkassa? Jos on, niin minkähän nimisiä ne ovat ja millä perusteella oppilaat lajitellaan niihin? Joku kiltti oikeasti saisi kertoa!
Käsittääkseni vain Tylypahkassa ja Ilvermornyssa on tupajako.
Niin ja Ilvermornyn tuvat ovat Horned serpent, Wampus, Thunderbird ja Pukwudgie, jako tapahtuu astumalla puusta veistettyjen tupia kuvaavien patsaiden eteen. Kuulut siihen tupaan, jonka patsas reagoi sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Miten te selviätte pitkistä luutamatkoista? Minulla on peppuvako aivan kipeä ja häppärit hiertyneet? Saisiko luudanvarteen jonkun lisäosan? Vai onkohan jotain pehmennysloitsuja?
Älä ainakaan kokeile samaa mitä minä: hiertymys poistumus... Ei mennyt ihan putkeen ja nyt mun alahuuli lörpöttää mitä sattuu!
Olen tapaillut jo jonkin aikaa mukavaa miestä, mutta tänään paljastui että hän on surkki. En tiedä pystynkö jatkamaan, mielipiteitä?
Poika oli aamulla pukeutumassa ja kotitonttu touhusi jotain siinä vieressä. Yllättäen pojan sukka tippui lattialle tontun viereen, tonttu otti sen käteensä ja sanoi, että "Nuori isäntä antoi Aspille vaatteen, joten Asp on nyt vapaa tonttu". Kuinka saan tontun palaamaan takaisin kotiin ja ymmärtämään, että se käsitti asian ihan väärin? Poika oli vahingossa laittanut sukan niin lähelle sängyn reunaa, että se tipahti siitä lattialle.
:-( kirjoitti:
Poika oli aamulla pukeutumassa ja kotitonttu touhusi jotain siinä vieressä. Yllättäen pojan sukka tippui lattialle tontun viereen, tonttu otti sen käteensä ja sanoi, että "Nuori isäntä antoi Aspille vaatteen, joten Asp on nyt vapaa tonttu". Kuinka saan tontun palaamaan takaisin kotiin ja ymmärtämään, että se käsitti asian ihan väärin? Poika oli vahingossa laittanut sukan niin lähelle sängyn reunaa, että se tipahti siitä lattialle.
Laki on laki, tonttu ei ole enää teidän. Tontun ei tarvitse ymmärtää mitään.
Poika 16v rikkoi suutuspäissään uusinta mallia olevan Nimbus-luutansa Tylypahkassa, koska ei vieläkään päässyt tupansa huispausjoukkueeseen. Miten poikaa kanttaisi rangaista, kun hän tulee joululomalla kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Olen tapaillut jo jonkin aikaa mukavaa miestä, mutta tänään paljastui että hän on surkki. En tiedä pystynkö jatkamaan, mielipiteitä?
Sori vaan, mutta mä en pystyisi. Mieti jos muutatte yhteen, kuka siivoaa huushollin ja tekee ihan kaiken kun "sä voit hoitaa ne näppärästi taikomalla". Kaveripiirissä on paljon näitä joissa on menty yhteen surkin tai jästin kanssa ja se elämä sitten on sitä että olet pelkkä 24/7 toiveet toteuttava, valmiudessa oleva taikasauva. Usko pois, tulet olemaan tonttu omassa kodissasi!
En siis ole ennakkoluuloinen tai sinänsä pidä jästejä/surkkeja huonompina, mutta eihän niiden kanssa mistään tule yhtään mitään.
?????? kirjoitti:
Poika 16v rikkoi suutuspäissään uusinta mallia olevan Nimbus-luutansa Tylypahkassa, koska ei vieläkään päässyt tupansa huispausjoukkueeseen. Miten poikaa kanttaisi rangaista, kun hän tulee joululomalla kotiin?
Älä osta uutta luutaa, sano että se on hänelle hormipulveriralli kunnes suorittaa ilmiintymiskokeen. Jos huispata mielii niin lainatkoon koulun luutia kunnes on itsellä varaa ostaa oma. Nykynuorilla ei ole mitään realiteetteja, missä korkeuksissa luutien hinnat liitelee, sitä pidetään jonain hiton perustarvikkeena johon on vallan oikeus.
Poika taikoi kotona ja sai potkut tylypahkasta. Häpeän silmät päästäni ja huomenna isovanhemmatkin saavat tietää! Nuorempikin aiheuttaa ongelmia kun vinkuu pöllöä, kuten kavereillaan, vaikka juuri ostettiin sammakko kun niin kovasti sitä halusi.
Oliko Sumbledorella ja Grindelwaldilla suhde? Oon kuullut huhuttavan.
Vierailija kirjoitti:
Oliko Sumbledorella ja Grindelwaldilla suhde? Oon kuullut huhuttavan.
Dumbledorella ja Grindelwaldilla siis... perhanan huonoja nämä oikolukusulkakynät.
Ei ole laillista.
t:Pöllö-auror Fobba